AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
13.306

Tuning B58

Sida 2 av 6
Trevligt personpåhopp 428? Ska du inte vara typ en gamling och veta bättre?
pe
628
pellepirat
Toyota Yaris -21
Årets bil 2020
Världens mest sålda bil 2020
Väldens största biltillverkare.
100 gånger bättre om du tillför något om just Tuning B58 istället för att bara komma in och tjafsa. DU är gammal nog att förstå det själv.

DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
4dy, det är inte du som person det handlar om utan ditt sätt att uttrycka dig. Antingen är du medveten om att du är provokativ och i vissa fall nedsättande eller så är du det inte. Du kommer få reaktioner när du drar av kommenterar som du gjorde i denna tråd igår kväll och bli inte förvånad om folk lägger sig på samma nivå.

Jag tycker det är riktigt kul att följa din väg framåt mot mer effekt Pelle! Och om man inte förstår intresset så är det helt ok. Jag har snart en B58 och visst blir man sugen..
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
DLC M340i?

pe
628
pellepirat
Toyota Yaris -21
Årets bil 2020
Häftigt DLC ! Spännande som bara den :)

Jag hittade denna idag, OzBMR är super cool och väldigt hjälpsam.

Där är ett bra alternativ som jag inte tänkt på. Downpipe, MHD eller BM3 E30 map och Dorch pump ( dyr dock ) den pumpen klarar mycket etanol.

Ca 500 whp är respekt !

Länk

DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
M34ever, yes! I touringutförande. Ska enligt uppgift vara byggd och väntar på transport.

Pelle, klart intressant! Är rädd att jag fegar ur, åtminstone till en början. Annars låter dp och sw som ett bra första steg. Sen finns spriten att ta till och då blir det verkligen fart! Din bil verkar gå något grönjävligt 😎. Du ”behöver” bara en annan laddare så får allt flytta på sig 😅
pe
628
pellepirat
Toyota Yaris -21
Årets bil 2020
Hoppas den kommer snart då !

Härligt med ny bil :)

Länk

Steg 1 kan du börja med ifl..det är nästan ett måste. Skifta mellan vanlig 95 och ta till E30 sprit mappen när du vill ha lite extra.

Se print screen i länken på MHD alternativen.
M3
1.024
M34ever

DLC grymt grattis dem skall ju gå riktigt bra redan original med en dp och mappning på den sen blir det en riktigt killer

DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Pelle, det är som ett smörgåsbord 😁. Får se längre fram. Ska uppleva original först.

M34, tack! Jo, de går nog tillräckligt som standard. Är ju nära alltid folk i vägen. Men när vägen öppnar sig så är det alltid kul med ett bra svep 😎 Med dp och sw så blir det riktigt bra och mer av en M3 touring.
42
785
428
Företaget äger min bil😬😬😬😬
Njae inte riktigt samma nivå ändå då mitt inlägg innehåller ett visst mått av humor och ironi vilket verkar fattas 4dy.

Men tillbaks till smörgåsbordet.

Kommer att fortsätta att köra mitt mestrim ett tag till men suger år mig all info Pelle. En fråga bara funkar det att behålla mitt cat back system med även med MHD.? Anledningen är att jag hittills inte hört något lika kul inklusive exempelvis acrapovic?
Transocean
@ Pellepirat

Har ingen laddtrycksmätare men jag tog upp en video när bilen bänkades hos Mosselman och där ser man att den når i alla fall 1,3 bar. Är det mycket eller lite? Jag har kört med trimmet ca 8000 mil nu utan några som helst problem.
42
785
428
Jag antar att vad som behövs är en annan cat med bättre flöde?
pe
628
pellepirat
Toyota Yaris -21
Årets bil 2020
Transocean

Det är ingen fara då, du är långt ifrån vad som anses på gränsen.

Om det varit 1,9 bar då hade jag varit nojjig med charge pipe och Insug. Alla som sprängt insug har varit över 30 psi ( 2bar )

Du är safe :) 8000 mil..shit vad du kör mycket !!

pe
628
pellepirat
Toyota Yaris -21
Årets bil 2020
CIRKA !

Original = 12 psi
MPPSK = 14 psi
MHD steg 1 = 17 psi
MHS steg 2 = 18 psi
MHD STEG 2+ = 18,5 psi

Give or take, min costume tune var uppe på 21,5 psi men då sa jag stopp.
22 psi är sååå på gränsen vad turbon klarar. Klart en del toppar tål den men i långa loppet..nja..

Transocean
Tack Pelle! Siffrorna ovan ger då i mitt fall... 1.3 bar = 18.85 psi

Kanske bäst att fortsätta med det jag har nu då det verkar att hålla :-)

"I used to fly but then I saw the 5-series"
Klart jag fattar att jag provocerade. Känns som att jag träffade mitt i prick. :-) Klart jag fattar att ni gör det för att det är roligt snarare än att ni behöver effekten.

Funderar i detta nu på att byta Teslan mot en 540i UE. Kanske gör er sällskap här... Dock ska min kärra palla långa etapper genom Tyskland utan krångel så någon 800hk-mapp lär det väl inte bli. Däremot en "steg 1" för att den inte ska kännas för slö. Vill nog ha runt 400 kusar...
42
785
428
Hur pallar din Tesla långa etapper genom Tyskland?
pe
628
pellepirat
Toyota Yaris -21
Årets bil 2020
428 jag såg ditt inlägg först nu :( sorry !

Ja du kan bara köra in MHD och ha kvar allt du har idag.
Säg att du laddar in MHD, den backar upp original prg vara så du kan tanka in och ur så ofta du vill. Med Wifi adapter tar det 2 minuter. Första gången tar det ca 3-4 minuter.

För 449Euro får du alla steg. Man börjar ofta med Steg 1. Sen köper man downpipe och laddar in steg 2. Efter det provar man Steg 2 E30. Sen är man fast i träsket.

Vad du har för avgassystem eller downpipe har ingen betydelse. Vid Steg 2 måste du ha en sportcat eller catless. Men eftersom man oftast börjar med Steg 1 så löser sig resten mer automatiskt. Kanske man googlar Steg 2 och vips sp läser man om downpipes osv. Läs lite på länken och se vad de erbjuder. Om du är osäker eller skraj att göra det själv så hjälper jag dig via telefon. Jag kan koppla upp mig samtidigt på min bil och göra allt du gör samtidigt på min, vyn ser likadan ut för dig och mig. Det är kanske 4,5 knapptryck sen är det klart. Första gången tar det 3-4 minuter så då ska man ha batteriladdare på..just in case.

Skicka pm så tar vi kontakt på whatsapp, jag och M34ever chatter lite om allt möjligt där. Ha den kontakten där är mycket enklare jämfört med forum. Alla är välkomna !

Länk
M3
1.024
M34ever

Vill dock förtydliga att jag är inte lika "galen" som pellepirat gällande trim (än)🤑 men det är superkul att lära sig nytt av pellepirat och grymt med alla tips o trix👍

Jag åker steg 1 idag med ett BMS filter mest för ljudets skull väntar på en catless dp som skall monteras i tillsammans med steg 2💪

428, Jo tack. Den går bra faktiskt. Skönt med gällande mobilitetsgaranti också med gratis bärgare om den går sönder. Får dock stanna och ladda var tredje timme ungefär. Men med småbarn så är det inget som stör sådär jättemycket. Det jag irriterar mig på är att laddarna i Frankrike och Spanien ligger lite avigt till.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.