|
|
---|---|
Hej allesammans, Helt färsk på BMW, råkade handla en 135i med steg 2+ tro det hette. Bilen i fråga är en -08 135i 6vxl manuell. Får känslan av att original kopplingen inte orka hålla för vridet, få väldigt vaga känningar att kopplingen inte orkar, de presic på gränsen. Vet någon här vad man ska handla om man ska uppgradera till nästa steg, vill inte åka sinter. Skicka gärna länkar på färdiga paket om det finns? Tacksam för svar. | |
Hej. Jag har själv letat bättre koppling till min e93 335i. Läst på och kom fram till att lamell samt tryckplatta från 550i passar rakt av. Jag köpte och monterade denna vilket har fungerat bra. Se följande sida för läsning. Kopplingskitt finns billigt i tyskland. Länk |
|
Tack för svar, tolkar jag det rätt så behöver man inte byta svänghjul. Du råkar inte ha art nr på det du köpte, bytte du även armen för utrapningslagret? |
|
Jag bytte inte svänghjul, det beror på hur slitet det är. Ska inte glappa för mycket. LuK Kupplungssatz Kupplungskit Motor-Kupplung LuK SAC 624 3367 00 hette den jag köpte, kostade ca 2000kr. Gaffeln samt urtramplingslagret följde med i det jag köpte. Däremot kan ett centreringsdon vara bra. Jag hade inget men löste det med en hylsa men det är inte helt lätt att centrera lamellan med hylsa. |
|
Tack för svaren 👍🏁 |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.