AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

4-Serien
5.523

440 värd att behålla?

Sida 2 av 3
42
785
428
Företaget äger min bil😬😬😬😬
Hahaha Pelle :))

Ja det där mestrimmet jag har gör ju ingen glad ; )

Kolla klippen nedan: De kanske skulle kunna rätta till bilen...

Men seriöst kolla om du inte sett dem tidigare.
Riktigt seriös firma (Papadakis Racing, och antar att du har hört tals om dem då du är i branschen) .

Dock väldigt förvånad hur öppna med vad de håller på med.

Och dessutom en riktigt bra klipp serie för att få koll på hur B58 an är konstruerad och dess potential.

AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
428 tack för infot.
Låter som bilen går billigt, hade 130
tidigare som snittade 1,4l/milen.
Därav min fråga.
42
785
428
AMET,

B58'an är faktiskt riktigt snål med tanke på effekt, cylindervolym och vikten på bilen

Mina siffror är baserade på lite längre sträckor så motorn hinner bli varm. Jag antar att du körde kortare sträckor. Annars verkar något vara fel.
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Ja ngt var säkert galet, men blandad körning var faktiskt
1.4 l/milen.
Kändes som man tanka hela tiden, tanken var på 52 liter.
Men åkte jag långresor så var den snål.
pe
628
pellepirat
Toyota Yaris -21
Årets bil 2020
Världens mest sålda bil 2020
Väldens största biltillverkare.

Inget fel med ditt trim..bara jävlas lite. Behåll den och bygg ett monster istället. Du får bra fjong i möget för 30K.

Jag vet du gillar att köra fort så varför sälja något som har potential ? Nja du kommer ångra dig tror jag.

Har du whattsapp i mobilen ? Skicka pm så fixar jag in dig i B58 gruppen. Där är snart 150 medlemmar och ingen kör original :)
Du får tips och ideér om allt möjligt. Massor av bilder / filmer på riktigt snabba B58 !
Visa användare
277
igelkotten
BMW 435d GC individual -16
BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07
Audi A2 1.4tdi (90hk) -04
Volkswagen Transporter T6 -16
Alltid svårt att skiljas från bilar man gillar. Jag hade provat att lägga ut bilen för ett pris som innebär att du inte tappar så mycket och istället köpt en Porsche Boxster S 981. Minimal värdeförlust och underhållande. Vad blir det för tjänstebil?
42
785
428
Pelle förstod det. : ) Försökte själv att vara lite lustig.
Det är det jag är rädd för att jag gör. Det går ju inte att hitta något nytt lika kul för motsvande pengar. (Köpte min ny). Motsvarande som min ny lär väl hamna på närmare 900 000 SEK i Sverige? Och då börjar det iaf för min del lite för mycket i relation till nöjes värdet. Sen har vi ju bonus malus som jag klarade mig ifrån med en hårsmån. 1 vecka :). Kollade du klippen. Kanske lite väl extremt men intressant om man är lite nördig.

Ang tjänstebil så blir det om BMW typ 320D touring. Inte så kul men väldigt ekonomiskt jämfört med att äga motsvarajaåg inte ens nde bil själv pga väldigt lång pendling till arbetet. Med 440 vill ens tänka på.
42
785
428
Igelkotten Tack för tips och håller med ang Porsche de är riktigt bra. Men det går inte riktigt att jämföra med en boxter.( kört en hel del Porsche)

Skall du upp i liknande prestanda då blir det 911 som gäller och då en helt annan kostnad.
42
785
428
Tack för alla tips : )

Har kollat runt hyffsat noggrant och det blir nog att behålla den.

Av flera orsaker. Men den främsta är nog rent ekonomisk förutsatt att man är en bil nörd. (konstigt nog)

Men kort: Skall man få en bil med samma prestanda och klass ny just nu så handlar det om minst 900 000 - 1,5 mille. Lite beroende på fabrikat. Och i framtiden ??

Och om man säljer så är det ljus nivåer därifrån.
42
785
428
Alltså som "entusiast bil".

Tjänstebil blir det också.
pe
628
pellepirat
Toyota Yaris -21
Årets bil 2020
gillar vad jag läser !

Är ju garanterat mycket dyrare att göra som du gör nu än att bara strunta i tjänstebilen och köra din 440 till vardags även i fortsättningen.

Då skulle du ju få njuta av din fina bil även till vardags. Jag tycker bilar är till för att köras, inte för att tittas på eller bara "ägas". Vissa verkar dock tycker att själva ägandet är grejen. Särskilt de som har samlarbilar.

Men alla får ju göra som de vill. :)
42
785
428
@4dy. Vet inte riktigt hur du har räknat men för min del så blir det riktigt mkt billigare med tjänstebil tror jag ?. (ca 3500 mil/år jobbpendling)

Har räknat lite på det och kommer fram till att det blir ca halva kostnaden med samma bil privatägd typ 320d touring. (Inte 440)

Och naturligtvis blir det dyrare med 2 bilar fast de hamnar ju på olika konton : )

Hur menar du att man behöver lägga 900kkr för att få samma prestanda som en 440i?
Räknar du med milersättning till privat bil också då? Annars blir det inte riktigt rättvist.
42
785
428
4dy. Nu hänger jag inte riktigt med? Men jag har nog missat något,?
Vv förklara hur det funkar.

nusnas. Leta upp något nytt som taggar 0-100 på 4 och under,. Som dessutom toppar 300 och
då under millen.

Länka gärna😀
Bmw m2C, tesla model 3 (ej toppfart) Corvette c8 mm dessutom finns en helt ny fullsmetad 440i på blocket för 529k
42
785
428
@nusnas. Har du någon egen erfarenhet av dessa bilar,?

Jag har

pe
628
pellepirat
Toyota Yaris -21
Årets bil 2020
håller med dig ! B58 är fan oslagbar. En polare frpån England la upp en bild igår. Helt ny Audi R8 V10+ försökte dra ifrån hans M140 ( Steg 2 e30 ) Duncan som killen heter låg som ett frimärke från 40 till 220. När de kom in i en by vinkade killen i audin in honom till kanten. Han hade ögon stora som golfbollar och fråga : Vad i helvete har du gjort med den bilen !!!

Downpipe, steg 2 E30 map..thats it :) Fins ingen motor du får sådan power för så lite pengar. Du kan hålla bra jämt skägg med de flesta "super cars". Min är lika snabba som en Porsche RS3 2016 från 100-200.

Jag har tävlat i Superbike flera år och såklart kört mycket hoj..och fort. haft 30 tal bilar men B58 är något helt jävligt. Jag har aldrig varit med om något liknande när du trimmar..helt jävligt måste jag säga.
Jasså du har kört c8an som inte ens kommit till Sverige? ;)
(Jag har kört m2, teslAn och 440i ja)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.