|
|
---|---|
Hej har en 320d automat som har låst sig på rattlåset, så den får ingen ström till tändning, de enda som syns på instrumentpanelen är en gul ratt o att man ska sätta fast bältet, stereon funkar de ä allt, har kollat batteri och kablar i batterilådan och dom som går igenom chassit mm | |
Fick så i min senaste e90. Då räckte det med att ta ur nyckeln, kliva ur bilen och stänga dörren, låsa den och vänta en stund. Sen låsa upp den igen och sätta in nyckeln. Sen kan den väl säkert låsa sig pga olika orsaker. Men antar nästan att du testat det jag skrev? |
|
Hej, har svarat på ditt meddelande Roger. När ELV låser sig är det ofta en counter som gått i taket, detta kan hända när man har ett lite dåligt batteri och bilen får för sig att räkna upp den där countern. Denna counter nollställer man på 5 min med Tool32 som ingår i detta kit: Länk Självklart har jag en lathund för denna operation. Absolut värt ett försök. lämnar man på BMW vill de oftast byta hela styrkolonnen för ca 15000 kr. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.