|
|
---|---|
Hej Som jag skrev i rubriken så har jag fått ett missljud/spikande ? Ljud efter ett byte av 1 spridare, Tips på vad det kan vara ? | |
Transocean |
Kanske blev det inte helt tätt? |
Med tätningar osv menar du ? Jag sprayade lite rengöring runt för att se om den läcker men kunde inte se något Kommer typ vid belastning 1700-2500 varv |
|
Har kollat allt inget som ser skumt ut, Kom tänka på ifall det kan vara själva blandningen ? För bilen har även blivit ryckig när jag släpper gasen... |
|
Många moderna dieslar har så fintrimmade spridare att varje spridare måste kodas in i motorstyrningen så att motorstyrningen skickar rätt signal så det blir rätt mängd soppa vid varje insprutningssekvens. Varje enskild spridare är testad av fabriken efter produktion och utifrån kapacitet/egenskap den har, får den en kod som anger hur den "beter sig" - den koden gör att motorstyrningen fintrimmar sin styrning av spridaren. Gjordes detta? Jag tror inte du märker något med spray runt spridarna - möjligen kan motorstyrningens signaler/parametrar ändra sig så man kan läsa av dem i en diagnosdator om du har ett läckage där. Var bilen uppkopplad så du kunde läsa av "live-värden" på t ex. fueltrim mm. när du "felsökte" med rengöringsspray? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
Fick upp denna felkod idag P12A1 - Fuel Rail Pressure Sensor Inappropriately Low |
|
Den kodades in ja | |
Men nu försvann det ljudet jag nämnde i beskrivningen lite längre upp, Så det kan vara rören till spridaren som lät av trycket (?) |
|
Ljudet är visst där endå men något mildare, den vill även inte vara mer än 2500 ska lämna in den nästa vecka på torsdag så får proffs felsöka. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.