|
|
---|---|
Hej! Jag har en BMW 523i E39 från 1999 som stötdämparen höger bak håller på att ge upp hoppet på och jag behöver därför lista ut bästa tillvägagångssätt för att fixa detta. Bilen är utrustad med full m-sport inklusive "M Sports Suspension II (S705A)" baserat på vad som står när jag söker upp utrustningslista med hjälp av VIN-numret. Det står för tillfället mellan att skaffa nya OEM stötdämpare eller uppgradera till coilovers eller bättre stötdämpare men jag är osäker på vilket. Jag kommer byta båda bak eller alla fyra beroende på vad jag väljer. Bilen används som "daily driver" och jag vill därför inte ha stenhård fjädring men jag vill samtidigt ha go körkänsla. Jag går även i funderingar på att sänka bilen ca 2-3 cm för att få aggressivare stance men jag vill inte ha en bil som inte är körbar då den skrapar i överallt. Vilket rekommenderar ni i mitt fall? Är original m-sport bra eller finns det bättre i ungefär samma prisklass? En sak jag behöver tänka på är att jag kör 18x9.5 ET20 med 265/35-18 runt om och har bara ca 3-4 mm mellan fälg och stötdämpare fram vilket kan resultera i att jag måste skaffa spacers också om jag uppgraderar till något med fetare dämpare är original. Så jag undrar helt enkelt vad ni rekommenderar samt vart jag kan skaffa det? Jag kollade t.ex. på Schmiedmann och hittade dessa: Länk samt dessa: Länk men är osäker på vilka som är rätt till min bil? Tack på förhand! | |
Köp Bilstein B8 alternativt B6 om inte B8 finns, jag kör Bilstein B8 på alla mina bilar (323Ci E46, gamle Volvon och än så länge bak på E90n). Betydligt billigare att köpa Bilstein-dämpare från tyska försäljare än från svenska, brukar vara ungefär halva priset. Värt att kika på Ebay eller hos https:/www.qp24.de/ & Länk Exempel: Länk Går nog att hitta Sachs eller Bilstein B4-stötdämpare anpassade för msport-chassi till bra priser också, men är sannolikt inte lika lämpligt om du ska sänka mer senare. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.