|
|
---|---|
Tänkte beställa ett Meisterschaft GT "rör" och kapa sista ljuddämparen mot en supersprint/universal lösning på min bmw e39 540i v8 Länk Men frågan är hur "långt" man bör gå och vad man kan köra med för det skall bli bra. Vill hellre köra på saker som håller i längden än något som ramlar av nån klämma över ett väggupp Tanken är att göra det själv alternativt hos Schmiedmann. Har tankar på ett ebay grenrör också då jag såg en snubbe på youtube som hade bytt till ett meisterschaft + ypipe , ebay headers och kattarna borta som fått fram ett tilltalande ljud i sin bil Vet någon vilka som kan tänkas ta hem såna delar? supersprint verkar ju ha en svensk sida men kammar hem noll vad gäller meisterschaft.. Ideas? sist jag tog hem delar från USA privat sved det i plånboken. | |
Transocean |
Vad har du gjort hittils? Jag bytte originalkattar till 100 cellers racekattar samt tog bort mittre dämpare och bytte den bakersta originalpottan till en från Ferrita på min 530 V8. Blev en helt annan ljudkuliss. |
Transocean: Har hittils inte gjort annat än andra mufflers. Så det finns utrymme för "kreativitet" Har kollat väldigt mycket på youtube på sista tiden och älskar den här setupen. Ebay headers från nån ryss (frågan är bara vad detta kan tänkas vara för något?) kattarna borta helt verkar det som, Y pipe Meisterschaft GT system Bör man akta sig noga för noname märken på headers från Ebay? Supersprint kostar ju 32 000:- ... finns det några alternativ. Hittade inte grenrör till 8 cynlindrig 540 på Schmiedmann heller tråkigt nog :/. |
|
Det sitter samma Headers original på 540 och M5, så rören till M5 borde passa? Då har Schmiedmann en setup för halva priset mot Supersprint. | |
NGV11: Tack det visste jag faktiskt inte. Sett väldigt många Amerikanska forumtrådar och inlägg runt ämnet på headers till gamla e39orna som inte verkar leda någonvart.. Så stämmer det att dessa S62 sport grenrören passar till även vanliga 540:n så är det ju fantastiskt kul. Sparar man några tusenlappar. Länk |
|
Säkrast är såklart att kolla med Schmiedmann men det borde passa. Jag kollade lite snabbt på Supersprints hemsida och där kommer man till samma partnummer 786801 oavsett om man väljer 540 eller M5. Gällande din tidigare fråga kring billigare varianter tror jag efter det jag läst och hört att själva rören nog är rätt lika men stålkvalitet och framförallt passning kan vara sådär. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.