AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
46.171

Väntrum BMW G20/G21

Sida 2 av 26
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Det är komponenter som saknas för att kunna köra produktion. Det arbetas på det frenetiskt men det hänger mycket på underleverantörers förmåga att åter få igång sin produktion och därmed flödet.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Ni som har beställt, har ni fått info om nya produktionsveckor? Fabrikerna börjar startas upp i nästa vecka och alla ska vara igång igen 17/5. Jag ställde en fråga om produktion igår och fick svar att jag troligen kunde få plats i juli som det såg ut nu.
Gu
59
Gullan718
1 st BMW + 1 st sportbil
Jag har inte fått något besked. Gjorde min beställning den 5/3 och fick en preliminär tillverkningsvecka, då vecka 25, som lär bli framflyttad.

Vad jag kunnat se är den preliminära starten av produktionen i fabriken i München och Dingolfing den 11/5 och i de övriga fabrikerna i Tyskland/Europa den 18/5.

Det återstår att se och höra de närmaste veckorna om närmare besked kommer.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Ja det lär klarna när fabrikerna är igång igen och BMW ser att flödena från underleverantörer fungerar som tänkt. Hoppas på att det inte blir någon mer försening. Sen återstår att se vad som hänt med orderingången under krisen. Kan ju vara så att det varit svalt intresse och att det inte blir så långa väntetider när väl fabrikerna går igen. Uppdatera oss gärna när det finns ny info!
Ca
28
Calle S
330e (G20) M-sport safirsvartmetallic -20
Hämtade idag ut en ny 330e (G20) -20, M-sport, safirsvartmetallic. Supernöjd!

DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Grattis till nya bilen! Kul att du är nöjd.
Ma
7
Maskukert
325d Touring -08
La en beställning 17/4 på en 330e Touring med M-sport paket, Tonade rutor, Hifi Paket samt Mineralgrå.

Ser verkligen fram emot denna, blir min första helt nya bil!

Hoppas bara att produktionen utav Touringen startar som beräknat!
Visa användare
8.234
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Maskukert, kul! Grattis! Vill du berätta lite kring prisnivån? Vad var listpriset, har de aktuella kampanjer som du kunde nyttja? Får den puckeln i bagageutrymmet som övriga BMW hybrider har?
Ma
7
Maskukert
325d Touring -08
Tack!
Enligt försäljaren så blir det ingen puckel i bagaget som det är i Sedanen, utan hela bagagegolvet blir upphöjt med ca 20-30mm gentemot de andra touringbilarna.

Då detta är en förmånsbil (personalbil) så är jag väldigt osäker på priser och rabatter då det är avtal mellan företaget och bilförsäljaren. Därför så var snacket om eventuella kampanjer / rabatter obefintligt.
Kan tilläggas att detta är "Connected Edition" som erbjuds som företagsbil.

Mi
480
Min330e
i4 eDrive40 MY24
Man kan "trolla bort" puckeln i sedanen och få ett platt golv om man vill. Jag tycker själv att det är ganska fiffigt med det lilla extra utrymmet man får under golvet, eller över golvet om man inte störs av puckeln, eller behöver extra höjd. I en kombi är det inte så viktigt med det extra utrymmet, men trots det, så förstår jag inte varför man inte bygger på samma sätt om bilarna har samma batteri och allt annat är samma utom baken på bilen.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Kul! Vad blev den uppskattade leveranstiden?
Ma
7
Maskukert
325d Touring -08
Har ännu inte fått något prel leveransdatum :/
Al
6
Alen4
330e M sport -20
Beställde min 330e den 4:e februari och fortfarande inget leveransdatum.
Fick nedan svar från bilfirman idag:

"Tyvärr är det fortfarande en hel del frågetecken angående när vi kan leverera din nya bil.
Vad jag ser i våra system så ligger din bil fortfarande i kö för produktion så jag kan tyvärr inte ge dig något leveransdatum än."

Inte kul :(
Mi
480
Min330e
i4 eDrive40 MY24
Nej, det är inte kul att läsa ett sånt meddelande. Vad blir den, sedan eller kombi?
Al
6
Alen4
330e M sport -20
Det blir min första sedan på många år, men nu är det slut med att köra runt med en barnvagn haha.

Blev en vit med M-paket, shadowline samt 19" och m vingen bak, kändes som en helrätt kombo :)
ma
7
maed
330e Touring
Har fått besked att min 330e Touring bör komma mitten på Aug.
Beställt en Dragit Grey med Connected, M-Sport, Innovation, Comfort-paket, utökad Shadowline, drag, panorama, H&K, 19" 793, Parking Assistant Plus och Driving Assistant Pro, ska bli riktigt kul när den kommer.
Visa användare
8.234
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Kul! Privatköp eller via eget bolag/arbetsgivare?

Vad kommer bilen få dra?
Ma
7
Maskukert
325d Touring -08
Vad kul maed! Får man fråga när du la beställningen? Sitter också och väntar på något leveransbesked. Min beställning las den 17/4 på en 330e Touring
ma
7
maed
330e Touring
Personalbil, ingen aning tyvärr vad den kommer få dra. Återkommer när jag har ett regnr och kan kika.

Fick beställningen bekräftad sista januari så jag var ganska tidigt ute, men vet att en annan 330e touring beställd sent i feb kommer enligt besked i augusti.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Nu ansluter jag till väntrummet. Kvot till produktion sökt till augusti, oklart om det lyckas, annars blir det september. Leverans 4-5 veckor efter det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.