|
|
---|---|
Tjenare! Monterades Coilovers på min e91 i våras, funkat skitbra å supernöjd. Nu har det börjat låta illa vid stora rattutslag å dylikt, är det fjäderbenslagringar som behövs bytas tro? Om så är fallet, bör man köpa original eller är det nå annat som gäller? Ha det gött | |
Kan ju vara någon skruv eller mutter som sitter löst också. | |
Jag hade knakande vid stora eller fullt hjulutslag, ungefär som en dålig drivknut, det var topplagringarna som var dåliga. jag tror en bra mekaniker känner det; min gungade på bilen och höll fingrarna på muttern längst upp så det borde vara ganska enkelt att ställa diagnos. Jag har inte koll på kvalitetsskillnader avseende denna del, men det finns väl ingen anledning att spara hundralappar om monteringen kostar någon timma eller två Matthias |
|
Kan vara så att de gummipackningarna som sitter vid fjädrarnas ändar blivit torra och därför knakar när du vrider hjulen. Testa att spraya såpvatten på dessa ändar och se om missljudet upphör eller minskar. | |
Tack för tipsen👍 Låter ganska mekaniskt när jag rattar, låter som när man skruvar upp en fjäder typ... Trodde dom skulle säga något på besiktningen men dom tyckte allt va superbra även fast jag påpekade det och bad dom titta å känna extra noga... Nä, ska det bytas så ser jag ingen anledning att snåla på någon hundring utan vill ju gärna ha typ bästa kvaliten, men vet ju inte om det är original eller nå annat som är ”bäst”.,, |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.