AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 5-Serien ]

F10 TPMS letar ventiler och varnar kontinuerligt - vad göra?

Visad 352 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg1.536st
Postad/Inlagd2020-02-28 19:47
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
535d xdrive -16
Fick just tillbaka min bil, F10 -16, från plåtverkstaden, och nu letar den konstant efter TPMS-ventilerna samt att den plingar och varnar flera gånger per minut att den inte hittar några ventiler. Får varningsmeddelande både i Navigatorskärmen, in huvudinstrumentet och i HUDen, men varningslampan hinner inte mer än blinka till innan bilen försöker hitta ventilerna igen.
Detta gjorde den inte innan jag lämnade in bilen. Några veckor innan jag lämnade in bilen slutade ventilen vänster fram fungera,, och bilen har sedan dess varnat för att TPMS är ur funktion.
Dock varnande bilen en gång vid uppstart, tände varningslampan, men fortsatte inte söka efter ventilerna, och varnade inte kontinuerligt att den inte hittar ventilerna.
På plåtverkstaden fixade de skador på höger framskärm och höger framdörr efter att en annan bil försökte göra ett filbyte in i min bil, så de har säkert rivit ner en hel del i det hörnet av bilen.
Vad kan ha hänt?
Kan jag själv göra något för att få slut på det kontinuerliga sökandet efter ventiler och det följande plingandet när den inte hittar ventilerna?           IP: ...[.165.81]
Annons
Antal inlägg701 st
Postad/Inlagd2020-02-29 17:11
Anmäl svaretAnmäl svaret
X3 30d -18

Enklast är nog att koda bort rdc och ersätta det med rpa.
Då slipper du allt vad strulande tpms ventiler heter.
Enda visuella skillnaden mot nu är att du inte kan se individuellt däcktryck, men bilen har fortfarande övervakning och larmar om du får lågt däcktryck på något av hjulen.           IP: ...[.34.230]
Antal inlägg1.786 st
Postad/Inlagd2020-03-01 10:12
Anmäl svaretAnmäl svaret
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Det sitter en sändare och antenn i varje sjukhus. Det här väl skadats i olyckan.           IP: ...[233.218]
Antal inlägg1.786 st
Postad/Inlagd2020-03-01 10:13
Anmäl svaretAnmäl svaret
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
HJULHUS           IP: ...[233.218]
Antal inlägg701 st
Postad/Inlagd2020-03-01 10:25
Anmäl svaretAnmäl svaret
X3 30d -18

Bmwman:
Nja det sitter inte i varje hjulhus.
Sändare sitter i varje hjul (tpms-sensor)
Men det finns bara en antenn (rdc-modul) den sitter beroende på modell antingen framför bakre höger hjulhus eller bakom stötfångaren höger bak.           IP: ...[.33.104]
Antal inlägg1.536 st
Postad/Inlagd2020-03-01 11:41
Anmäl svaretAnmäl svaret
535d xdrive -16
Tack för svar. Jag har också funderat på att en kabel har skadats eller kontakt inte har kopplats ihop under verksatdsbesöket då detta nya problem uppträder först efter jag fått tillbaka bilen. Det var ingen stor skada så jag körde med bilen i ett par veckor mellan olyckan och lagningen, och då uppträdde inte systemet på detta vis. Men då behöver detta vara runt höger fram då det bara är i den ändan av bilen de har skruvat och grejat.
Fler tips mottages gärna så jag har lite bättre förståelse för hur allt hänger ihop innan jag pratar med verkstaden imorgon.
Och bara för att förtydliga symtomen så verkar bilens TPMS-system hela tiden starta om sökningen efter hjulsensorerna, den slutar aldrig med detta (vilket den gjorde innan verkstadsbesöket).
          IP: ...[.165.81]
Antal inlägg137 st
Postad/Inlagd2020-03-01 12:12
Anmäl svaretAnmäl svaret
530 XD M F11 2017
Lite vid sidan om men jag kör för tillfället utan sensor höger bak då fälgen har börjat spricka och jag fick lägga in slang som temporär lösning. Bilen säger att det är fel på höger bak. Först dagarna var det bara varning och jag kunde se ex temperatur ute och datum nere mellan hastighet och varvräknare. Men nu står det hela tiden med versaler att det är fel med däcket. Och nu märker jag att jag bara kan köra komfortinställningen, inte economi eller sport/sport+. Påverkas detta av tpmsstrulet?

IP: ...[9.98.65]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2020 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 535  -06
Pris: 75.000:-

BMW M3  -05
Pris: 325.000:-

BMW 528i  -96
Pris: 11.000:-

BMW 750li  -06