AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 5-Serien ]

BMW e61 laddar ur

Visad 402 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg2st
Postad/Inlagd2020-02-27 14:24
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
E61 525i-04
Som rubriken lyder så laddar bilen ur, det är en 525i-04.
Det började med att jag kom ut en morgon och det fanns lite ström kvar i bilen men inte nog för att starta så fick starthjälp men han som hjälpte mig tog min bil hem till sig och lät den stå på laddning för jag hade bara åkt massa korta stäckor under en längre tid och det började bli kallt så tänkte att de kanske hade med det att göra.
Detta hände en tisdagmorgon hämtade bilen på onsdag kväll och på torsdag morgon var den stendöd inte ett liv i den så jag köpte ett nytt batteri men funkade fortfarande inte.
Sen i samma veva började shoppingluckan öppna sig automatisk och felmeddelande "active steering fault" poppade upp, kan säkert vara obetydande men tyckte de va skumt att de skulle hända precis samtidigt som den började krångla med de andra.
Ställde bilen hos en bekant och lånade en annan och där kunde bilen så ett par dagar utan att ladda ur sig för han var ute och provstarta den titt som tätt men nu klarar den inte mer än några timmar.
Har märkt nu att de som vanligtvis bara "surrar/låter" några sekunder efter man stängt av bilen fortsätter låta, de klickar till som om att de försöker stänga av sig men fortsätter låta sen, de verkar som om ljudet kommer från vad jag har fattat de som nån Disa-ventil, kan detta stämma?
Så nu undrar jag om nån av er kanske har en aning om vad de kan vara eller varit men om liknande, tack på förhand!

Ber om ursäkt om de blev otydligt men första gången jag startar nått sån här!           IP: ...[208.129]
Annons
Antal inlägg420 st
Postad/Inlagd2020-02-27 16:00
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW M5 F10 -12
Porsche 911 4s -02
BMW R 1200 GSA -12
Ducati 900 SL-95
Hej, jag föreslår att du mäter strömmen via säkringarna för att utesluta var dränaget sker.
Sök t.ex på "bmw e61 battery drain" på Tuben så kan du säkert se hur.
Kan det vara kablaget till bakluckan tro? Vanligt fel på E61.           IP: ...[.162.73]
Antal inlägg1.088 st
Postad/Inlagd2020-02-29 04:21
Anmäl svaretAnmäl svaret
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Börja med att koppla ur ibs från batteriet. Är batteriövervakningen som sitter på minuspolen. Lossa dom små kablarna som går till den bara och se om problemet försvinner.

IP: ...[192.104]
Antal inlägg2 st
Postad/Inlagd2020-03-07 12:32
Anmäl svaretAnmäl svaret
E61 525i-04
Har kollat kablaget vid backlukan där fanns de 3 kablar som var av så de blev fixat men de var ej problemet, har även provat koppla ur ibs:en som visade sig heller inte vara problemet.
Ska prova som sagt mäta strömmen via säkringarna nu när jag är hemma igen och se om jag kan se vart de leder 😊           IP: ...[208.129]
Antal inlägg51 st
Postad/Inlagd2020-03-08 15:25
Anmäl svaretAnmäl svaret
750 ial -88
523 e39 touring
525e61 touring
kolla under reservhjulet ligger tre boxar och reläer där som brukar bada i vatten!

IP: ...[.234.96]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2020 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 535  -06
Pris: 75.000:-

BMW M3  -05
Pris: 325.000:-

BMW 528i  -96
Pris: 11.000:-

BMW 750li  -06