AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 3-Serien ]

nya sommardäck

Visad 644 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg17st
Postad/Inlagd2020-02-18 19:49
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
328iA Touring M-sport-14,adaptiv chassi
Hej. jag tänkte dela med mig av mina bekymmer vad gäller Däckonline.se och varna andra som kommer skaffa nya däck. Så är det nu: Bythjul.se, Det kommer 2st Michelin Pilot Super sport 225/45/18 95y xl * DOT 5119 Tomas är nöjd, tummen upp.
Däckonline.se: Jag vill ha Michelin Pilot Super sport 255/40/18 99y xl * 2st.
Det kommer 2st däck utan * och xl och 95y istället. Not good. 2 telefonsamtal , däcken ska hämtas . Ny order, väntar och...man får 2st däck ,tillverkade i USA, rätt mått men med DOT 0117 på ena av dem och 2817 på andra. De är äldre än 2 år vad är mot Däckonlines policy. Det gör inte så mycket om däcken förvarades rätt, tänkte jag och bestämmer mig för att behålla däcken och monterar dem på fälg.
Jag drar ett meil där jag meddelar att däcken är monterade på fälg nu och ber om kompensation pga att de sålde äldre däck till mig. Svaret är att de vill hämta däcken (igen?!) och det jag som ska ringa och beställa tid för avhämtning .
Ser de inte mejlet att däcken är på fälg redan? Jo , det kom med andra mejlet där dem tackade för sig och påminde mig att betala fakturan! Varken ja eller nej om kompensation. Jag är privat person och ingen däck firma för att hålla på med in och ut leveranser. Jag svarar på mejlet , försöker snällt beskriva hela förloppet och meddelar tydligt att jag är missnöjd och tänker i framtiden välja någon annan däckleverantör som håller det vad man lovat. Sen kom svaret.:"Vi ska göra allt för att du ska vara nöjd nästa gång du beställer hos oss också" Ska man skratta eller gråta?
Nej tack , aldrig mer däckonline.se.
          IP: ...[7.81.41]
Antal inlägg72 st
Postad/Inlagd2020-02-19 09:48
Anmäl svaretAnmäl svaret
330e -20
Tack för varningen, men ärligt talat, hur kan du förvänta dig att få kompensation om du har monterat däcken trots att det var felleverans och det var inte avtalad? Firman har ju rätt att begära felleveranserna tillbaka istället för att ge dig kompensation. Har du monterat däcken då har du accepterat köpet. Har du inte i förväg fått löfte om kompensation och trots det har monterat däcken då är det inte mycket att snacka om när det gäller betalningen.

Men klart, ingen tvingar dig att handla där en gång till, men för mig hade det räckt att det blev felleverans två gånger. Jag hade skickat tillbaka och krävt hela beloppet tillbaka, sedan gått till någon annan utan tjafs om kompensation.           IP: ...[3.61.34]
Antal inlägg22.507 st
Postad/Inlagd2020-02-19 10:12
Anmäl svaretAnmäl svaret
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tja, har du monterat däcken har du ju accepterat dem...

Trist med strulet iofs.

Min personliga bedömning är väl att du kan få däck som är upp till tre år gamla och som anses som "fullgoda nya däck" om du handlar av "random" däckhandlare.

Om däckonline har tvåårsgräns som "policy" så borde du ställa frågan till dem hur de ser på att de levererat äldre däck än så.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!           IP: ...[.191.72]
Antal inlägg17 st
Postad/Inlagd2020-02-20 21:00
Anmäl svaretAnmäl svaret
Tackar för alla svar. Jo , det var kanske dumt att behålla , men anledningen till det var att jag har fått möjlighet att göra hela jobbet gratis , ibland har man tur :-) och däcken blev monterade 2 timmar efter leveransen. Jag chansade bara när jag frågade om kompensation, tanken var att det är ett stort företag och de borde vara schyssta mot sina kunder , Det har varit så mycket strul med dem : ringa och mejla upprepade gånger, passa tiden.
Men nu är det slut med det tråkiga. Det blir mina första ej RFT däck på denna bil, ser fram emot att känna skillnaden mot gamla RFT Bridgestone . Våren är på väg:-)           IP: ...[7.81.41]
Antal inlägg472 st
Postad/Inlagd2020-02-20 21:19
Anmäl svaretAnmäl svaret
440i X-Drive MPPSK
Ang ålder. Pilot super sport tillverkas väl inte längre.

De heter sedan en tid tillbaks pilot sport 4S efter vad jag vet.

Kanske en varningsklocka ang ålder redan när du beställde?           IP: ...[169.189]
Antal inlägg17 st
Postad/Inlagd2020-02-21 08:17
Anmäl svaretAnmäl svaret
Kanske det, men däcken fram tillverkades i december 2019           IP: ...[.47.227]
Antal inlägg22.507 st
Postad/Inlagd2020-02-21 08:47
Anmäl svaretAnmäl svaret
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Äldre generationer av däck, brukar fasas ut till nyare generationer där man ersätter de mest sålda dimensionerna först och sedan tar det succesivt.
Det gör att vissa lite mer ovanliga dimensioner kan vara kvar rätt länge som äldre modell.

Sedan är det inte helt ovanligt att vissa OEM-märkta däck (t ex. BMW, Audi eller Mercedes) kan ha kvar en äldre OEM-specifik modell väldigt länge innan den nya generationens däck har blivit OEM-klassad/testad/märkt.

Jag tror dock att du kommer att ha däck som fungerar ypperligt trots att de är lite äldre än två år gamla...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!           IP: ...[202.226]
Antal inlägg6.592 st
Postad/Inlagd2020-02-21 09:38
Anmäl svaretAnmäl svaret
M235i/6 -16
Som Johan är inne på så är inte Supersport helt ersatt än, 4S finns inte i alla dimensioner än och när jag köpte av däckonline så fick jag fräscha förra året. Däremot uppdelat på tre leveranser vilket var onödigt stökigt.

Om man är missnöjd med en produkt som man köpt online ska man returnera den, inte använda den. Så jag tycker tyvärr inte du har ett glasklart fall här.           IP: ...[1.221.4]
Antal inlägg472 st
Postad/Inlagd2020-02-21 10:51
Anmäl svaretAnmäl svaret
440i X-Drive MPPSK
Som sagt inte helt 100 på detta när det gäller däck.

Men kan det inte ha att göra med att de vill bli av med lagret?
Ovanliga produkter (dimensioner) har lägre omsättningshastighet.
(verktygen brukar tas fram parallellt )

Dvs. de väntar helt enkelt med att prångla ut den nya produkten/dimensionen innan den gamla är utsåld.
Tror det blir ganska svårt att sälja den gamla parallellt om inte med väldigt stor rabatt.

Men tror som JohanB att du trots "åldern" köpt riktigt bra däck.

IP: ...[169.189]
Antal inlägg155 st
Postad/Inlagd2020-02-26 21:49
Anmäl svaretAnmäl svaret
F31 320dT Xdrive -16
Handlar oxå från bythjul.com och alltid varit nöjd....däckonline har jag lagt ner           IP: ...[136.168]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2020 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 318  -02
Pris: 45.000:-

BMW M3 F80  -15
Pris: 519.000:-

BMW 530iA  -01
Pris: 10.000:-

BMW 520iA Touring  -01