Sida 1 av 2
|
|
---|---|
Fick offert på PPK trim till min bil 32,000:-!!! hos Holmgrens. Inte så prisvärt tyckte jag. | |
Transocean |
Jag skulle nog ta en BOX från AC Schnitzer till det priset! Länk Vad ger PKK för en ökning då? |
Det är en svettig prislapp. Visst byts det intercooler på 330d? Och hur är det med bromsarna? Vet att vissa modeller åker på att byta bromsar också och då talar vi både material och arbetskostnad. Värt att minnas när man jämför med boxar och liknande som endast är en ändring av sw. Visst får man 286 hk? |
|
Tog en titt hos BMW och mycket riktigt är det byte av IC och ev bromsar. Har man valt m-bromsarna så behövs det inte, annars nya bromsar också.. | |
Gissar att du har automat? De behöver väl dessutom byta någon tryckplatta i växellådan också, jag har för mig att PPK till automat är ca 10 000 dyrare än till en manuell. Nej, det är inte särskilt prisvärt. Men som allt annat är det ju en fråga vad du värderar. Om du tycker det är mycket värt att ha kvar maskinskadeförsäkring på bilen så blir ju bilden en annan. Ja, på 330d har jag för mig att man får 286 hkr. |
|
Ringde dom precis och frågade om det även va byte av bromsar. Det va det icke, 32,000:- för laddluftkylare och styrdon/låda, arbete. Kollar nog på BSR. laddluftkylare och programmering. Hamnar på ca: 15,000:- |
|
Då antar jag att du redan har tillvalsbromsarna "m-sportbromsar"? Då är det klart så att säga! Men mycket pengar är det onekligen. Dock så får man något som är optimerat på riktigt, provat samt även typgodkänt. Men om man kan leva utan de sistnämnda sakerna så blir det ju så klart billigare hos annan part än BMW. | |
Transocean |
Bromsar "M-sport bromsarna" bättre :-) |
Hehe, förhoppningsvis. Annars är det en rejäl scam.. Har provat en 4-serie med nämnda bromsar och jämfört med mina så upplevde jag dem ha bättre klipp. | |
Man kan ju skaffa bättre bromsbelägg så bettar det lika bra som m-bromsar. | |
Absolut är det en framkomlig väg för riktig prestanda. Tror dock bromsarna ingår i typintyget som följer med PPK. Sen om de verkligen behövs är en helt annan sak.. | |
Kanske inte helt relevant då jag en annan motor och bil.Och vet inte hur det funkar med diesel. Men jag kan intyga att iaf rörande mitt så är BMW minst sagt blygsamma. Skillnaden är brutal. Inte bara i avseende på motorprestanda. Om jag vore i din sits skulle kolla med någon som har installerat trimmet och även kolla på internationella forum. Man brukar kunna efter lite sökande få ganska bra info. Mitt var lite billigare men värt varenda krona.😀 |
|
AC - S tar ju närmare 39 000 bara för en box? Och det kanske finns en anledning till att BMW byter laddluftkylaren. Och är det som min mapping av vxl, låda gasrespons etc Nytt avgassystem (rostfritt med el flärpar) Som sagt inte koll på diesel men rent spontant och relativt sett så verkar ju BMW kittet vara ett fynd i sammanhanget. |
|
BSR har en laddkylare för ca: 7500:- av välkänt märke. |
|
Som sagt har inte koll på diesel. Men efter lite googling på BMW's hemsida så verkar det även ingå ett nytt avgassystem i det priset ? Mappning och laddluftkylare kostar väl ca 13 000 efter vad jag kan se. Lägg där till ett eftermarknadssystem av samma kvalitet typ remus så hamnar du åtminstone på samma nivå. Sedan får du lägga till för montering av systemet. Dessutom vet jag inte om BSR mappar om vxl låda etc? Nu är BMWs hemsida ganska rörig så jag kan ha missat ngt. Rätta mig om jag har fel men jag kan nu inte se att BMW's kit är ohemult dyra om man jämför äpplen med äpplen. |
|
Lite otydlig i förra inlägget. Alltså BMW verkar vara billigare än BSR. 13,5 vs. 15 ? |
|
Laddluftkylare byter man på max 2 timmar. Avgassystem ingår ej. |
|
Ang avgas ingår ej. Menar du BMW kit för 32 000? Isåfall är det nog ngt fel. Kan förklara. |
|
Det som ingår i BMW kitet för 32,000:- är. Laddluftkylare, Styrenhet, Montering. Det är den offerten jag fått på mail från BMW. |
|
Av 32,000:- är 11,750:- arbetskostnad. |
|
Hej Det är ju helt sanslöst iså fall. De tar ju betalt för minst en hel arbetsdag för ngt som du själv skriver tar två timmar. Jag själv betalade typ 2 papp i arbete inkl ngn skruv eller vad det var vilket i princip motsvarar de två timmar du anger. Min logik var att enl. BMWs hemsida trimmet kostade ca 13 + avgas ca 17 + 2 tusen för montering = typ 32. Jag hade ifrågasatt offerten de kan ju trots allt gjort en typo. Om inte kolla med någon annan återförsäljare. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.