AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ Bilstereo GPS Navi TV Tele Ljud Larm ]

BMW Un -Connected

Visad 638 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg615st
Postad/Inlagd2020-02-14 14:05
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
440i X-Drive MPPSK
Vet inte om jag på gamla dar blivit helt desorienterad eller blivit ngn sorts teknik invalid. Eller om BMW faktiskt i detta avseende är ren skit.

Hade tidigare en spotify-app Som iofs bara funkade hjälpligt (funkade inte i HUD tex). Men som nu helt plötsligt helt försvunnit??

Nu är ju bilen hyffsat ny med garanti och apparna skall ju funka i några år till så det är väl bara att rekla till hökarn?

Men det vore intressant att höra andras erfarenheter           IP: ...[169.189]
Antal inlägg1.779 st
Postad/Inlagd2020-02-14 14:28
Anmäl svaretAnmäl svaret
G31 IE -20
Unconnected är ordet. Min Spotify app måste jag koppla upp och aktivera någon gång i veckan, ibland kan det funka hur bra som helst. Men så stannar man bilen och går in för att komma tillbaka efter 2 minuter, jajemen, måste koppla upp igen. Det är sist jag kollade 2020...

Som utvecklare blir jag alltid nyfiken på sådant här. Någon som jobbar som utvecklare på BMWs-unconnected-avledningen och dessutom i någon ledande roll, borde ju rimligen köra BMW själv och råka ut för samma sak. Hur tänker man då? "Gött bra jobbat av oss" Har man ingen självbevarelsedrift?           IP: ...[178.187]
Antal inlägg615 st
Postad/Inlagd2020-02-14 14:36
Anmäl svaretAnmäl svaret
440i X-Drive MPPSK
Hur gör du rent praktiskt när du kopplar upp och aktiverar appen?

Min har bara försvunnit???

IP: ...[169.189]
Antal inlägg615 st
Postad/Inlagd2020-02-15 14:23
Anmäl svaretAnmäl svaret
440i X-Drive MPPSK
Jag menar i bilen altså.

Grejen är att Spotify symbolen i bilen är borta?

Funkar att spela via tel. men funktionaliteten försämras naturligtvis.

Upptäckte att även att (kommer inte ihåg exakt vad funktionen heter) men typ app store inte funkar heller. Ngt samband?
Alla andra appar väder, wiki etc funkar efter vad jag kan se.

Ngn som vet hur man trollar tillbaks appen i bilen?

Kör med Android.

Alla tips mottages tacksamt 😀           IP: ...[169.189]
Antal inlägg34 st
Postad/Inlagd2020-02-19 14:15
Anmäl svaretAnmäl svaret
X2 20d - 18
Hej jag har också Android och samma problem som dig. Två saker du kan testa är först att säkerställa att BMW-appen connected är installerad på telefonen.
Därefter kan du säkerställa att den tillåts köra i bakgrunden på mobilen och inte sätts i viloläge. Hos mig så ligger den och jobbar mot bilen i bakgrunden varje gång Spotifyappen i bilen körs...           IP: ...[.51.162]
Antal inlägg1.779 st
Postad/Inlagd2020-02-19 14:27
Anmäl svaretAnmäl svaret
G31 IE -20
På G31 finns fortfarande appen men man är tvungen att synka bilen med Spotify-kontot stup i kvarten. MEN igår försvann faktiskt appen, jag körde då en omstart. Håll in volymknappen lääänge, då startar hela eländet om och allt funkade som det skulle och appen kom upp igen.           IP: ...[178.187]
Antal inlägg5.058 st
Postad/Inlagd2020-02-19 19:26
Anmäl svaretAnmäl svaret
Min värmare har slutat att gå igång senaste veckan när jag ska starta den via BMW Connected och JA jag har tillräckligt med soppa i tanken. Någon idé?

/Anders           IP: ...[201.170]
Antal inlägg615 st
Postad/Inlagd2020-02-19 22:24
Anmäl svaretAnmäl svaret
440i X-Drive MPPSK
Tack för input.

Cygnus, yes första gången den försvann så var tel mkt riktigt satt i energisparläge och efter åtgärd så funkade den igen. Men tyvärr bara tillfälligt.

Nu har jag fått tilbaks den efter uppdatering av apparna. Ingen aning om det var anledningen eller ren slump.

Daniel. Lägger den av igen skall jag testa med ditt tips.
Antal inlägg615 st
Postad/Inlagd2020-02-19 23:28
Anmäl svaretAnmäl svaret
440i X-Drive MPPSK
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig ang värmare.

Men det verkar som funktionerna i appen iaf de som är kopplade till något mekaniskt är slumpmässiga.

Ex min bil gick bra att låsa upp men ej låsa. Efter en tid så gick det helt plötsligt att låsa.
Men larmet aktiveras fortfarande inte.

Kan ev vara så att grundproblemet ändå är detsamma?

Antal inlägg615 st
Postad/Inlagd2020-02-20 23:07
Anmäl svaretAnmäl svaret
440i X-Drive MPPSK
De börjar nästan bli lite humor nu😅😂

En annan "kul" grej.

Fick plötsligt utan egen inblandning upp en stor pil till höger i HUD en. ( Utan att Navin är igång)

Efter lite funderande så är det nog en norr-pil?

Någon som vet hur det har gått till.

Tror det är dags att hålla in volymknappen. Hur länge?

PS. Spotify appen funkar fortfarande 👍

Antal inlägg615 st
Postad/Inlagd2020-02-20 23:12
Anmäl svaretAnmäl svaret
440i X-Drive MPPSK
Alltså norr pil i hud istället för Spotify 😅😅😅           IP: ...[169.189]
Antal inlägg34 st
Postad/Inlagd2020-02-21 09:59
Anmäl svaretAnmäl svaret
X2 20d - 18
Hej, gällande pil i HUD så får man ofta det när en färdvisning är genomförd "ish", det vill säga man är några meter från destinationen men inte exakt på den platsen som programmet har tänkt sig. Då övergår den till att med en pil visa åt vilket håll destinationen ligger. Testa att gå in i menyn och säkerställa att vägvisaren är avslutad eller avsluta den manuellt!

Angående appen och att låsa/låsa upp samt tuta med mera. Min erfarenhet är att man måste låta appen hinna kommunicera klart med bilen innan man stänger den. Ibland kan man behöva hålla appen öppen i ca 2 minuter...           IP: ...[.16.249]
Antal inlägg615 st
Postad/Inlagd2020-02-21 11:03
Anmäl svaretAnmäl svaret
440i X-Drive MPPSK
Cygnus, tack för svar.

Grejen är att pilen kom upp utan att navin var igång. (misstänkte det själv och kollade)
Den kom upp vid val av spotify? Iofs kom det iaf upp ngt. Tidigare har HUD symbolen bara tuggat och sedan slocknat.

Ang. låsa. Så har du rätt och det är lika att låsa upp etc. Men min fick iaf 12 timmar på sig att låsa. Upptäckte det på morgonen. (dumt nog så checkade jag inte att det var bekräftat)

Låset funkar fast larmet gör det fortfarande inte.           IP: ...[169.189]
Antal inlägg615 st
Postad/Inlagd2020-02-21 15:13
Anmäl svaretAnmäl svaret
440i X-Drive MPPSK
Ursäkta om jag spammar min egen tråd och är lite sarkastisk men kan inte låta bli :))

Men nu har låsfunktionen lagt av igen och larmet har naturligtvis inte börjat funka. Men BMW har nu faktiskt artigheten att skicka ett meddelande (efter ett tag). att funktionen inte kunde utföras. Trots bekräftelse om skickat och mottaget. Tack BMW för infon!

Lite lustigt att ett premium märke så fatalt kan misslyckas med sådana här enkla grejer som konkurrenter som kostar en fjärdedel klarar galant.

För att inte hamna i rättshaverist-träsket så är bilen såsom bil riktigt bra för pengarna.

PS. spotify appen funkar fortfarande. Dock inte i HUD. =))

Antal inlägg34 st
Postad/Inlagd2020-02-25 17:31
Anmäl svaretAnmäl svaret
X2 20d - 18
Jag har också noterat att den bara laddar i HUD när man försöker byta låt där. Stödet för Android är helt klart kasst. Det funkar bra i nyare versioner av iDrive. Till liten nytta för oss dock :ł           IP: ...[.89.221]
Antal inlägg615 st
Postad/Inlagd2020-02-25 19:54
Anmäl svaretAnmäl svaret
440i X-Drive MPPSK
Förutsatt att det är ett mjukvaruproblem så kan man tycka att BMW borde kunna fixa det.

Det går ju att uppdatera apparna direkt i bilen. Gjorde det när jag fick tillbaka Spotify.
Uppenbarligen finns ju lösningen i den nya programvaran.

Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2020 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW M3  -05
Pris: 325.000:-

BMW 528i  -96
Pris: 11.000:-

BMW 750li  -06
Pris: 72.000:-

BMW 320  -14