Hej! nån fler än jag som har problem att rensa samtalslista som är i displayen 6wb hade Sony Android som funkade utmärkt att rensa listan i luren så försvann listan i bilen oxå, nu en Samsung s10e fast man tömmer samtalslistan i luren så är den kvar när jag kopplar upp mej mot bilen...blir lååång lista efter ett tag../M
430i gc 2018 IP: ...[.122.79]
Jag skulle gissa på att Samsung använder egen Phone app medan Sony har gått över på Googles inbyggda Phone applikation. Värt att prova uppgradering av BT mjukvara i Idrive samt i telefonen. Annars prova Googles Phone app och se om det löser ditt problem. IODT testning sker förmodligen mellan BMW och Google medan OEM specifika appar ej testas fullt ut. IP: ...[110.252]
På Sony zx2c fick jag knappa mej som utvecklare och byta BT från 1.6 till 1.4 för att streama skulle funka Samsung hade 1.4 som std
Problem är till för att lösas:) IP: ...[211.115]
Tyvärr är det så. AVRCP protokollet 1.6 stöds inte av Idrive, iaf i de BMW bilar jag har provat så med Sony Xperia får man backa till version 1.4 via utvecklarmenyn. IP: ...[1.252.2]