|
|
---|---|
Hej! Relativt nybliven BMW ägare och ny här på forumet. Modellen är en 523 -10 N53 för förtydligandet. Efter ett tag börjar man överväga att öka effekten :) Mjukvarumässigt har jag läst mycket gott om SMO och pipor har jag tittat på från Ferrita. Men läste i en tråd att det som skiljer 523 och 528 förutom mjukvaran är b.la trestegsinsuget och mottrycksavgassystem. Har inte lyckats hitta några delar som kan få min bil att gå snabbare. Alla tankar, ideér och kritik är varmt välkommet. | |
Hej! Jag har optimerat hos dem i länken och är väldigt nöjd. Sedan har jag gjort en del på insugssidan med bl a 3-steget, öppet filter, annan slutburk,mm. /Anders Länk |
|
Hej! Tack för svar, vill du utveckla vad du gjort med insuget och om du hade gjort något annorlunda? Tack för länke, både dom och SMO finns i stan vilket är behagligt. Jag funderade i första hand på att byta från kattarna och bakåt, men är det värt dom extra pengarna? /Jonas |
|
Jag bytte till ett tresteg - bättre flås på högre varv :) Jag vet inte om det ger så mycket mer än ljud, men jag ser att du inte har noxkat (enl realoem) vilket underlättar om du vill ändra. /Anders |
|
Tack för svar Anders. Kan du länka till vad du skaffat eller precisera dig lite mer. Allt jag hittar på utländska sidor listar F10 från 2011 och saknar 523an. /Jonas |
|
Vad finns det för alternativ på bromsar? Passar skivor och ok från m5 f10? | |
We 1.929 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Vad ska du med större bromsar till? Dina originalbromsar klarar garanterat vardaglig körning även om du optimerat bilen. Innan du kikar på större skivor och ok kan du börja med att byta till belägg och bromsvätska som klarar mer värme. Det blir mycket billigare. |
Anledningen till det var huvudsakligen utseendet på oken | |
We 1.929 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Då är jag med, här är en tråd om byte till M5 bromsar: Länk Om det är värt pengarna är en annan sak, du får nog räkna med allt mellan 10-20K och då ser bak-oken ut precis som dina. |
Tack för länken! Det är dyrt med bromsar så inget jag gärna gör "bara därför att" men kunskap skadar inte :) |
|
Hej Jonas! Här kommer länkarna: Länk Jag köpte ett beg, men nya ventiler. Mjukvara från PBZ. Länk Länk |
|
Grymt Anders stort tack. | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.