AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ X-Serien ]

Köpa beg X3, tips och råd

Visad 323 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg1st
Postad/Inlagd2020-01-31 16:01
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Är osäker på om den här frågan hör hemma här men jag behöver lite hjälp inför ett eventuellt köp och tänkte kolla om man kan få några goda råd här ifrån.

Jag går i tankarna att köpa en BMW x3 F25 med B47-motorn och skulle behöva lite hjälp med vad jag behöver vara vaksam på. Min budget är +/- 200' och hur långt tycker ni en 4-5 år gammal bil bör ha gått? är mil relevant?
Ja som ni hör behöver jag hjälp med det mesta, har ni tankar och idéer så är jag väldigt tacksam för allt.

Allt gott!           IP: ...[.57.161]
Antal inlägg689 st
Postad/Inlagd2020-02-06 14:04
Anmäl svaretAnmäl svaret
Kör själv en X3:a F25 2015 med B47-motorn som jag haft sen ny. Tycker det är en kanonbil. Bekväm att åka i och rolig att köra. Det som du bör vara uppmärksam på är väl att det varit ett antal aktioner på B47-motorn när det gäller EGR-ventilen, så det gäller att se till att dessa är gjorda. Dessutom har man nu också gått ut med en till aktion där man bytt EGR-kylaren efter de brandincidenter som skett med vissa BMW dieslar. Sen finns det en X3-specifik aktion på isofix-fästena bak som du också bör kolla upp att den är gjord.
X3:an har också en tendens till att slita bakre bromsbeläggen ganska snabbt. Efter dryga 7000 mil har jag redan bytt beläggen bak två gånger. Detta beror ju dock på hur bilen har körts förstås. Men det är nog en bra idé att kolla upp tjockleken på bromsbeläggen bak.
I övrigt finns det inte så mycket att klaga på. Bilen går, som sagt, komfortabelt och stabilt på vägen och har bättre köregenskaper än många "vanliga" bilar. Den är också ganska rymlig inuti och att åka fyra vuxna är inga som helst problem, mittplatsen bak är dock lite smal om man ska använda den på längre sträckor. Bagaget är hyfsat rymligt också, fick in en tvättmaskin utan att behöva fälla baksätet.           IP: ...[76.1.85]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2020 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 318  -02
Pris: 45.000:-

BMW M3 F80  -15
Pris: 519.000:-

BMW 530iA  -01
Pris: 10.000:-

BMW 520iA Touring  -01