AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 2-Serien ]

BMW 228i 2016 köpråd uppskattas!

Visad 622 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg3st
Postad/Inlagd2020-01-29 02:01
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Tjena! Har kikat lite på just BMW 2 serien, jag har siktat in mig lite på en 2016 228i den har pendlat typ 5 mil om dagen enligt försäljaren.. Priset är 215 000 och har gått 8000 mil. Den har inget vidare lull lull förutom sportline och msport fjäddring.

Vad tror ni om detta?           IP: ...[126.240]
Antal inlägg7.062 st
Postad/Inlagd2020-01-29 06:33
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
M235i/6 -16
Är det inte värt att lägga på mellanskillnaden till en M235i så får du mer motor, automatiskt mer utrustning och sannolikt mer roligt?           IP: ...[34.12.7]
Antal inlägg782 st
Postad/Inlagd2020-01-29 16:26
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
440i X-Drive MPPSK
Grelle har helt klart en poäng.

Har själv ingen jätte erfarenhet av två serien.

Det enda är väl att när jag kom från 428 till 440 så upplevde jag den som mer understyrd / tung i nosen och lite sävlig gentemot 428.
(Det är fixat men det är en annan historia).
Och så antar jag att service/repkostnaderna högre för en 6a.

Skulle testa båda om jag vore som du. När det gäller extrautrustning skulle jag leta upp en som har "allt" eller som andra alternativ pruta som tusan.

Extrautrustning är det sällan någon som betalar mkt extra för. Dock blir de utrustade bilarna mer lättsålda och det motsatta för de klent utrustade.           IP: ...[169.189]
Antal inlägg3 st
Postad/Inlagd2020-01-29 22:46
Anmäl svaretAnmäl svaret
Hmm det kanske ligger något i det ni säger med att kliva upp ytterligare ett steg, ska kika på försäkringen imorgon. Prismässigt, hur upplever ni prutmånen på begagnade "sportigare" bilar?           IP: ...[126.240]
Antal inlägg7.062 st
Postad/Inlagd2020-01-30 08:22
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
M235i/6 -16
Svårt att säga, men det finns några exemplar som jag tror du ska akta dig för. Tänker på en röd M235i som mer eller mindre varit på blocket konstant i 4 år.           IP: ...[1.221.4]
Antal inlägg782 st
Postad/Inlagd2020-01-30 12:35
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
440i X-Drive MPPSK
Kollade lite på blocket och skillnaden i pris är ju fortfarande ganska stor. Ungefär som nya.

Har ingen aning om din ekonomiska situation. Men med tanke på din trådstart skulle jag nog gå på 228an.

Vet att det kan kosta riktigt duktigt med pengar vid ett felköp.

          IP: ...[169.189]
Antal inlägg782 st
Postad/Inlagd2020-01-30 12:52
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
440i X-Drive MPPSK
Sorry typo.Menar en 228 inte specifikt den.           IP: ...[169.189]
Antal inlägg3 st
Postad/Inlagd2020-01-31 01:02
Anmäl svaretAnmäl svaret
Det får bli en 228 om det blir någon 2-serie för min del. Skrapa ihop dom sista slantarna till M235:an är jag för tillfället inte sugen på då det skjuter upp bilköpet några extra månader. (Jag vill köra NU!!:D)           IP: ...[126.240]
Antal inlägg1.306 st
Postad/Inlagd2020-01-31 07:19
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
e82 125i Coupé
F07 530d xDrive
Läste något brittiskt test som höll 228i som den bästa bilen i serien just pga den lättare fyran, det blev liksom mer 'oldschool roligt'.

Man kan maxa körningen lite mer än med sexan, där det finns en massa överkapacitet hela tiden.

Smaksak verkar det som! (Och pengasak naturligtvis). Tror du kommer digga 228i starkt.

/M

Mina bilar: [LÄNK]           IP: ...[0.97.64]
Antal inlägg7.062 st
Postad/Inlagd2020-01-31 07:56
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
M235i/6 -16
Tegel, det handlar nog lika mycket om att skapa lite debatt kring sin artikel och generera läsare som att man faktiskt tycker det. Jag vet exakt vilken artikel som avses och de har lyckats få intresse för just den...

Jag har kört 228i och upplevde inga fördelar förutom priset. De 70kg som skiljer, kanske närmare 60-65kg med samma däckstorlek kompenserar inte ljudkulissen, gången, toppeffekten eller kraften på låga varv. Jag tror att byta däck från RFT till bättre sportsulor är mer märkbart än den viktskillnaden.

Däremot är inte 228i en dålig bil på något sätt och du kommer säkert bli nöjd med den.

Den utrustning jag verkligen uppskattar
-Manuella växellådan
-M-sport ratt och M-Sportstolar
-M-exteriören
-Alcantarainredningen
-Navi (Inredningen lyfts enormt)
-Michelin Supersport som jag bytt till

Det jag har som jag uppskattar
-Harman Kardon
-Soltak - Trevligt med glastaket året runt och sommartid öppnar jag konstant upp
-Svankstöd (tyvärr inte standard)

Kan du inte länka till 228i du tittat på?           IP: ...[1.221.4]
Antal inlägg2.857 st
Postad/Inlagd2020-01-31 10:01
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
228i cab
850i
M6 E63
Jag har kört 228 i drygt tre år nu, och den är rätt så rolig faktiskt. Imponerar rätt bra för att vara en fyra. En så liten bil behöver inte ha så fruktansvärt mycket häst för att bli rolig.

Dock hade jag inte köpt en bil som saknar Msport. Andra saker jag inte kommer kunna leva utan i fortsättningen är NaviPro. Automat eller manuell är en smaksak, själv föredrar jag automat efter att ha kört det i tre år nu.

Om du är född 1990 som ditt profilnamn skvallrar om så kommer försäkringen sannolikt bli betydligt mycket dyrare, särskilt om bor i eller i närheten av en storstadsregion.

228:an gör 250 km/h den också för övrigt.           IP: ...[0.98.74]
Antal inlägg782 st
Postad/Inlagd2020-01-31 21:32
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
440i X-Drive MPPSK
Tror inte det bara handlar om vikt utan också om fördelningen.

Fyran sitter i princip helt bakom framaxeln.

En rak sexa är inte bara tyngre utan även längre villket gör att tyngdpunkten ligger längre fram i bilen och gör den mer understyrd.

Tyckte själv att 428 kändes lite busigare än 440 i originalutförande.



          IP: ...[169.189]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur



Regler för forumet

 



© 1997 - 2020 AutoPower.se







PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 318ti  -03
Pris: 37.000:-

BMW 730 d  -17
Pris: 449.000:-

BMW 320  -94
Pris: 30.000:-

BMW 750i  -91
Pris: 85.000:-

BMW Alpina b3  -00
Pris: 149.000:-
Gå till PowerBörsen Gå till PowerBörsen