Sida 1 av 2
|
|
---|---|
Hej på er :) Jag har en BMW 530d xDrive GT 2015, 258hp & 560Nm Nu vill jag ge extra kraft under huven. Gärna 330-350 HP och 700+ Nm om möjligt. Vore super tacksam för tips och idéer om vart jag ska vända mig m.m. Mvh Patrick Svensson Karlstad | |
Svensk motoroptimering verkar ha bra rykte. Stertman gör annars custom mappning om det är i närheten. | |
Tackar. Hittade Scandinavia Chiptuning på nätet men det känns som Kalle Anka siffror. Men de kanske är seriösa? Länk |
|
Hej, jag har likadan bil som du. Kör sedan ett par år tillbaka med BSR. Funkar mycket bra tycker jag, särskilt märkbart i högre hastigheter där jag tyckte bilen blev slö innan optimering. Inte slö längre! /M Mina bilar: Länk |
|
Hej , kör med PBZ Tuning steg 2. Är ju en 330d men samma motor o drivlina. Ska ge 330hp, 675ca Nm. Upplevs som en helt annan bil efter uppdatering,specielt som "tegel" skriver det slutar aldrig och dra hela vägen. Kostade ca 7500kr inkl uppdatering av växellåda + borttagande av toppfartsspärr. |
|
M.M: Är det manuell eller automat på din bil? Vad är det för uppdateringen på växellådan som gjordes? Mvh Patrick Svensson |
|
Det är en Automat ZF 8 HP. Det lyfter momentspärren+snabbare och mjukare växlingar. Märker kanske inte så mycket vid normal landsvägskörning,men är en väldig skillnad i Sport+ läge. Har även programmerat om körprogrammet. Gillar inte styrningen i comfort läget alldedes för lätt och ingen känsla med bilen. Det har du i Sport läget på växellådan, trögare styrning mera motstånd o känsla. Problemet i Sportläget är att bilen får för sig att den har blivit utsläppt någon slags bankörning, ett djävla växlande och varvande= tröttsamt vid vardagskörning. Har programmerat om lådan så att jag nu har comfort läget + den trögare styrningen tillsammans. |
|
Det var bra och nyttig information. Jag har bokat tid på OBD Tuning imorgon kl 09.00 (obdtuning.se) Blir deras steg 2: 330Hp och knappa 680 Nm för 5900:- Måste stämma av med dom angående växlingen som du nämner M.M. Återkopplar imorgon om så önskas?? Mvh Patrick |
|
Hej Nu har jag hämtat bilen hos OBD Tuning i Karlstad. 335 HP och 670 Nm blev resultatet. Tog lite drygt 3 timmar med alla justeringar. Men vilken skillnad på bil !!! Stor skillnad mot tidigare. Körde ca 5 mil och märkte även en markant skillnad på bränsleförbrukningen. Lägre än förväntat. Till sommaren blir dom förmodligen färdiga med deras egna växellådsoptimering vilket dom skarpt rekommenderar. Overall, så är jag jättenöjd :) |
|
På min bil kan jag välja i iDrive att sportläget bara ger tyngre styrning men behåller comfort-växling. /M Mina bilar: Länk |
|
Tegel: Det lät intressant, är det något tillhör standardutförande ? Vi har ju likadana bilar, undrar om det kan finnas i min med .... |
|
Standard. Kolla iDrive under inställningar ’drive mode settings’ /M Mina bilar: Länk |
|
Hej Nu är det min tur att öka effekten på 530td -16 F11 Jag bor på västkusten så jag tänkte välja TM på Tjörn. Någon som vet något om det?? |
|
Transocean |
Hade TM-tuning på min E-90 320dA -2011 och den blev riktig snabb. Lådan började dock att växla rätt hårt efter några månader. Men ja, trimmet (ecu-remap) var brutal. Bilen var allra bäst från 180 och uppåt. |
Har haft TM på 6-7 bilar nu och är sjukt nöjd.. Det verkar vara riktiga siffror! Länk ///Micke |
|
Är Scandinavia Chiptuning dem här något man vågar satsa på med tanke på siffror dem redovisar eller? | |
NMS Tuning är riktigt bra. www.nmstuning.se ///Micke |
|
Hur bra stämmer dem siffror som är på deras hemsida? Sn finns det inga priser heller | |
Siffrorna stämmer hyggligt.. Inte exakt, då alla motorer har olika förutsättningar.. Hur slitna, hur långt dom gått osv. Jodå, där finns alla uppgifter, priser, effekt, garanti, info mm.. ///Micke |
|
Såg det nu. Ska ringa och höra vad dem kan trolla. | |
Var i landet finns du? ///Micke |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.