AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
14.454

Någon som prövat Match UP 7BMW till Hifi(676)?

Sida 2 av 5
Gi
17
Gilbert
520d M-sport G31 -21
Shortlegs: Det går att tidskompensera alla kanaler och testa lite, örat är ju ett känsligt instrument.
Betydligt bättre tryck i basarna med extern spänningsmatning, när jag hade subben inkopplad så tog jag bort de lägsta frekvenserna från undersätesbasarna då lät de inte så ansträngda.
Kul att du fick ljud i alla kanalerna, att det var steget :-)

P.
148
P.T
440ix GranCoupe -16
520xd Touring -20
Alpinaturbo: Då har jag OS7, är jag rökt då eller det var någon som nämnde något om en adapter?

Gi
17
Gilbert
520d M-sport G31 -21
Länk

Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Du behöver adaptern som Gilbert länkade också för att det ska gå att koppla in den i din bil.

Angående tidskomp så finns det på alla kanaler även subutgången som man kan koppla valfritt externt slutsteg och bashögtalare till.
Sh
211
Shortlegs
E46 330Ci Cab-05
Bra med tidskomp på alla kanaler!

Blev ju rätt sugen på att fixa en baslåda också nu när det verkar vara så fina förutsättningar. Har 2st 12” liggande i garaget i var sin låda, men behöver tänka på utrymmet i bilen då barnvagn mm skall med nuförtiden.
Det finns ju annars en lådvariant som placeras på högersidan och ersätter stuvfacket. Tyvärr är den bara för 10” så då åker jag på att köpa en ny bas. Om jag inte försöker mig på att modda dit en 12a om nån av dem jag har gillar små lådor, hm...

Det är lätt att spendera pengar när man väl kommer igång, haha:)
MK
52
MKN.
640I GT
Z4M-06
Verkligen lätt och spendera pengar på detta :). Köpte själv idag nytt framsystem som åker in i helgen om jag hinner, blir nog ett bra lyft där.

Sh
211
Shortlegs
E46 330Ci Cab-05
Jag kom på en sak idag...

Det låter väldigt lite om högtalarna i bakdörrarna. Även om man ställer fader på max bak i idriven. Är det så för er andra också?

Har i nuläget inte rört något i inställningar på Match-steget, utan skall enbart vara org touring-program som den går efter.
Sh
211
Shortlegs
E46 330Ci Cab-05
Uppar lite...

Har ni också lågt ljud i bakdörrarnas högtalare?
MK
52
MKN.
640I GT
Z4M-06
Ljudfilen man laddar ner från audiotec fischer så sänker de ljudet på bakhögtalarna, då man vill ha bättre/bästa ljudet på fram högtalarna. Jag tror att det gäller centern också att den sänks. Rätta mig om jag har fel grappar :)

Shortlegs du kan ju koppla pc:n och ändra på inställningarna om du vill ha mer ljud bak.

Sh
211
Shortlegs
E46 330Ci Cab-05
Misstänkte att det var så de tänkt. Brukar ju ofta vara sämre prylar bak...

Ska bli kul att justera och pilla lite själv:)
MK
52
MKN.
640I GT
Z4M-06
Jag fick också hjälp med inställningarna och det blir skillnad, speciellt efter nya framhögtalarna samt midbasen. Dock fattas det en 6" eller 8" baslåda i skuffen få den djupa basen, tar ju aldrig slut detta :)

Vet inte riktgt hur jag ska placera då nu när man har barnvagn osv..
Tänkte mera på ESX QS6/QS8, JL Audio har också slimmade varianter, kanske ni har andra tips.
Wr
24
Wristel
530i Individual -05
Någon mer som köpt steget nu när det var med på Black Friday?
Jag köpte detta steg på BF men har inte ställt in det än. Försöker hitta en bra grund-fil att utgå från men hittar ingen. Har en M140i med HK. Kör på Limousine sound file just nu.
Ed
81
Eddie_125i
Bmw 440i mppsk+MHD

V90 R-design
Hade någon ett match slutsteg till salu ? Letar efter ett
gl
22
glesse
Z4 3.0 -03
någon som vet om det passar i en Z4 -03.
Mitt orginal år sönder.
Hittar inget beg o nytt kostar 16000kr.
så funderar på ett Match up 7BMW om någon vet om det passar.......
Wi
30
Widescreen111
520D Xdrive Touring -20
Hej,
Har någon bilder att skicka hur det ser ut med MATCH PP-BMW 1.7RAM kablaget och MATCH UP 7DSP förstärkaren uppkopplad med RAM modulen som en uppgradering av hifi systemet och var får allt plats bäst i en G31 ?

Behövs det också en MEC ANALOG IN module, vad det nu än är, finns nämnt i texten för kablaget ?

Har förmodligen en RAM module i min G31-20, finns något som liknar en förstärkare med Fakra kontakter bakom sidopanelen vänster sida i skuffen

Fungerar uppgraderingen utan extra strömmatning från batteriet, dvs true PP ?

Måste batteriet frånkopplas + polen vid installationen el räcker det med att se till att radion/iDriven är inte igång ?

Mvh
Wide

Man blir verkligen sugen på att byta ut slutsteget nu när man läser allt om Match UP 7BMW.

Blir det verkligen en sådan skillnad som alla säger?

Skulle kännas snopet att lägga ut 7000:- för något som knappt ger en märkbar förbättring ljudmässigt.

Wr
24
Wristel
530i Individual -05
Är en sinnessjuk skillnad…

Även med originalhögtalarna?
Wr
24
Wristel
530i Individual -05
Oja.. steget gör absolut mest!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.