AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 7-Serien ]

Vad välja BMW 730 dG11

Visad 649 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg37st
Postad/Inlagd2019-12-04 11:56
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
BMW 740 G11 -16
Har tittat på två i stort sätt likadant utrustade bilar
Den ena har night vision och komfortsstolar med massage den andra har 4 hjulsstyrning och laserljus vad skulle ni föredra,hur bra är massage stolarna tex

IP: ...[252.178]
Antal inlägg324 st
Postad/Inlagd2019-12-04 12:46
Anmäl svaretAnmäl svaret
G30 530e -20
F54 Cooper -19
Mao så har båda två bra mörkeregenskaper, så frågan är vad behöver du mest, bekväm på långa resor eller mer smidig i stan/trånga utrymmen? :)

/P-O           IP: ...[.224.14]
Antal inlägg21 st
Postad/Inlagd2019-12-08 02:39
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 730dL xDrive -16 (G12)
Svårt beslut tycker jag. Massage är väldigt skönt på lite längre resor (jag har dock aldrig testat BMWs). Nightvision ska vara fantastiskt säger de som har det. Kör man mkt på vägar utan viltstängsel kanske man ska det.

Min (730dL xDrive) är utrustad med laserljusen och jag älskar dem:-) När man slår på helljus-automatiken så behöver man knappt blända av manuellt alls. Laserljusen håller koll på alla mötande bilar (även på motorvägar) samt upphinnande trafik. Så man kan ha fullt helljus på egna filen och nedbländat på den mötande filen tex. Eller fullt helljus runt en upphinnande bil men inte in i hans backspeglar. Sjukt bra:-)
Men med det sagt så jag läser på andra forum att de som har nightvision föredrar det före laserljusen väldigt mycket.

Jag har också 4-hjulsstyrningen men har inte testat ngn 7-serie utan det. Tror som i ovan inlägg att det framför allt i stan man har nytta av det. Bilen ska också reagera snabbare vid tex hastiga sidoförflyttanden i högre farter. Tänk på att kolla det separata batteriet för 4-hjulsstyrningen. I min sitter det 3 batterier, varav 2 i bagaget. Det är det mindre där bak som tydligen har hand om det. Jag var tvungen att byta det. Kostnad ca 6000kr inkl felsökning. Jag fick upp varningsmeddelanden lite då och då att 4-hjulsstyrningen inte fungerade som den skulle. Speciellt när bilen hade stått i garaget i ngn vecka så kom varningen upp. Lite dåligt av BMW (Bilia i Gbg) att de inte hade koll att kolla batteriet direkt kan man tycka.

Jag skulle gärna vilja ha massage och nightvision i min nästa bil. Försök hitta en bil med alla 4 tillbehören är mitt önskeråd:-)

Vilken du än väljer så tror jag att du kommer att bli mkt nöjd:-) G11/12 är så mkt mer modern än den gamla F01/02. Jag hade en F01 innan.           IP: ...[.132.71]
Antal inlägg37 st
Postad/Inlagd2019-12-08 17:30
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 740 G11 -16
Tack för det uttömmande svaret Tomas
Bor ute i skogen och jag tror att jag skulle ha mest nytta av night vision

IP: ...[252.178]
Antal inlägg2.343 st
Postad/Inlagd2019-12-08 22:04
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Night vision är bra, får ju upp en blixtvarning direkt om de är en gående efter vägen vill inte va utan de           IP: ...[.89.186]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2020 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW Alpina b3  -00
Pris: 149.000:-

BMW 320d GT  -16
Pris: 259.000:-

BMW 740 iA  -94
Pris: 76.000:-

BMW 633 CSiA  -79