AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 5-Serien ]

Ekonomi och tillval på G31

Visad 517 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg454st
Postad/Inlagd2019-11-22 00:27
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
Efter att ha lagt ner mycket tid och pengar på min F11, så infinner sig inte premiumkänslan där längre, jag känner det som att jag kör runt på en gammal skrotbil, dock är min bil fin och välhållen.. Jag ska byta den mot den nya modellen, efter att ha haft andra märken vid sidan om, så har jag inte kunnat fastna för något annat än BMW i prisklassen!

Idag kör jag 525d xdrive , och tittar på 520d och 530d . På pappret ska 530d ha samma förbrukning som min nuvarande bil (verkar bra för en sexa) och 520d 190hk skall vara snålare än min, det tror jag på!

Ni som kör 30d med eller utan xdrive, vad är er räckvidd på en fulltank?

Och 20d , är den ett nerbyte jämfört med min 218hk 525d? Är det märkbar skillnad på register och vrid ?

När jag skummar blocket så finns det 530d med betydligt mer utrustning, innovation edition kollar jag på, vad är en inovation ????

Och den utrustning jag har funderingar på är stolarna, sportstolarna i G31 verkar vara kanon, vill man ha komfort? I min F11 har jag sportstolar men i dom saknar jag egentligen sidoluftkuddarna som kniper om ryggen

Så ja, jag gillar motorstarka bilar, och har sportbil vid sidan om, men om ekonomin i 530d är vettig så gärna den, alltså om det är nära likt den 4 cylindriga 525d jag har nu.. jag kör uteslutande landsväg, aldrig i stan, och bara långturer ( jag på på landet, jobbar på landet, umgås på landet, ja ni fattar )           IP: ...[4.41.51]
Antal inlägg1.806 st
Postad/Inlagd2019-11-22 08:48
Anmäl svaretAnmäl svaret
G31 IE -20
Se till att hitta en IE, där ingår mycket bra grejer du inte vill vara utan:

* Bränslevärmare
* Adaptiva Led ljus (Grymt!!)
* HK-Ljud
* Head up display
* Panorama
* Comfort access
+ annat bra, bla en del utökade säkerhetsfunktioner

Sedan ingår M-paket, skinn också.

Jag har vanliga sportstolarna och sitter otroligt bra, i G31 har du även möjlighet att tajta till sidostödet. Jag valde dessutom svankstöd. Komfortstolar kanske är bättre för en del, men tar lite mer plats för baksätespassagerarens fötter.           IP: ...[178.187]
Antal inlägg454 st
Postad/Inlagd2019-11-22 08:55
Anmäl svaretAnmäl svaret
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
Jag har nog bestämt att IE är ett krav, dom såldes väl till väldigt bra rabatt för just företagskunder ???

Precis som du säger så är dom matade med massor av grejer, just i denna teknikstinna tid vill man ha så mycket grejer som möjligt, så att bilen inte känns ”gammal”

Förövrigt har jag alltid trivts bra i 5 seriens sportstolar, standardstolarna är alltid värdelösa faktiskt.. sportstolarna har i tidigare generationer dessutom varit snyggare än komfortstolarna, men i G-serien är utseendet hugget som stucket!           IP: ...[4.47.35]
Antal inlägg1.806 st
Postad/Inlagd2019-11-22 09:27
Anmäl svaretAnmäl svaret
G31 IE -20
IE säljs fortfarande till "bra" pris 99000:- Gäller även för privatpersoner, jag köpte min privat.           IP: ...[178.187]
Antal inlägg1.518 st
Postad/Inlagd2019-11-22 13:28
Anmäl svaretAnmäl svaret
Audi Q7 2016
Om du har möjlighet, 530d alla dagar i veckan. 6 cylindrar ger en helt annan känsla och en 5-serie "förtjänar" en sån motor. Tror skillnaden i förbrukning mot din 525:a är försumbar, tror dock inte att en 520d skulle kännas så mkt svagare än din 525:a.

X-drive el inte beror väl helt och hållet på var du bor och kör, jag har snö ca 5 månader om året och skulle inte vilja vara utan. Lycka till!           IP: ...[240.206]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2020 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 318ti  -03
Pris: 37.000:-

BMW 730 d  -17
Pris: 480.000:-

BMW 320  -94
Pris: 30.000:-

BMW 750i  -91