|
|
---|---|
Behöver troligen byta eller renovera automatlådan i min 530i-04. Den går in i fail saife läge. Speciellt när den ska upp på växlar 5 & 6. Det får inte vara någon belastning på lådan, då går växlarna i. Det som händer, den ska växla varvtalet rusar. Detta händer även om jag är på 5 eller 6 och ger på gas (t.ex omkörning). Då går lådan in i felsäkert läge. Oftast förhindras växlar högre än 4. Jag kan även få detta på lägre växlar, men inte alls lika enkelt. Nu är det i princip bara jag som kan köra bilen, som vet när den vill få i 5 eller 6an. Momentovandlaren? Har bytit olja/filter (två ggr) utan skillnad. Adaptiva parametrar nollställda. M bilar säger byte låda, 30 000 för en begagnad. Känns inte så lockande. Hoppas på att därför hitta någon som kan renevera låda. Någon som vet någon firma runt Västerås? | |
Hej Jag tror du kommer att få svaret att det knappt är lönt att renovera en automatlåda. En bättre begagnad kostar inte 30 000. Bytte min 6HP19 en gång och allt kostade 19 000, inklusive arbete och olja. Så ett rimligt pris på lådan är nog hellre bortåt 10 000. Kolla på bildelsbasen för mer exakta uppgifter. |
|
Gbals i Gävle. | |
Tack för era svar. Gävle, inte super nära men körbart. Intressanta priser på bildelsbasen. Undrar varför M bilar gav mig ett sådant upp i det blå pris. Måste fundera om det är värd det på bilen. |
|
Länk |
|
Originalverkstäder är inte direkt billiga och de har fullt upp nu dessutom med alla EGR rättelser, så finns nog ingen anledning att försöka få mer jobb, genom att vara mindre dyra. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.