AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ Allmänt om bil och trafik ]

Parkeringsböter, Fel Gata.

Visad 727 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg53st
Postad/Inlagd2019-09-26 14:36
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Hej!
Jag har googlat runt lite grann men finner inget bra svar. Mest om fel märke/regnummer.

Jag fick parkeringsanmärkning för första gången i mitt liv. Jag vet inte om det är parkeringsförbud där jag stod med min bil.

Men kontrollavgiften på 450 kr är utfärdad på rätt gatunummer men helt fel gata.
Den gata som jag ska ha stått på vid sagda tillfälle ligger två kvarter bort.

Jag har alltså fått böter för helt fel gata. Jag har ju aldrig stått där de säger att jag har stått, inga foton kan ju säga det heller.

Det står på boten att de har tagit foton och kontrollerat att det är parkeringsförbud.
Är det värt att överklaga? Tydligen är det Polisen som man ska vända sig till.

//Mange           IP: ...[.168.86]
Antal inlägg14.794 st
Postad/Inlagd2019-09-26 15:41
Anmäl svaretAnmäl svaret
Ja det är värt det för en så tydlig grej tycker jag. För parkerinsanmärkning så ska du dock betala den först och sen överklaga så att du inte glömmer det och riskerar fogden. Kontrollavgifter ska man låta bli att betala under överklagandet.           IP: ...[144.157]
Antal inlägg235 st
Postad/Inlagd2019-09-26 18:31
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
523iA Touring M-sport -11
Jag hade överklagat den där boten. Finns en tjänst på nätet som kan hjälpa men själv har jag inte testat den, väntar på rätt tillfälle. [LÄNK]           IP: ...[100.182]
Antal inlägg155 st
Postad/Inlagd2019-09-26 18:37
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
F31 330iX -16
Du skriver inte om boten är utskriven på din bil. Det är inte någon annan som fått den två gator bort och sedan placerat den på din bil och hoppas du tar den av bara farten?

IP: ...[141.100]
Antal inlägg663 st
Postad/Inlagd2019-09-26 18:37
Anmäl svaretAnmäl svaret
Samma sak hände mig en gång här i Gbg. Stod två ggr utan att betala i ett parkeringsgarage, fick böter båda gångerna. Det roliga var att dom skrev olika adress på garaget de två gångerna. Överklagade den som var felmärkt, men det gick inte igenom "för den stod faktiskt felparkerad oavsett vilken adress som står på boten".

Luder.           IP: ...[.218.10]
Antal inlägg14.794 st
Postad/Inlagd2019-09-26 19:17
Anmäl svaretAnmäl svaret
Men då måste väl bilden visa vilken adress som bilen står på? Annars kan man ju bara fota vilka bilar som helst och sedan påstå att de stod någon annanstans. Känns ju sisådär rättsäkert.           IP: ...[144.157]
Antal inlägg53 st
Postad/Inlagd2019-09-26 23:06
Anmäl svaretAnmäl svaret
Hej!
Tack för era svar.
Betala ska jag, har ingen lust att hamna hos fogden för 450 kr.
Överklaga ska jag nog också göra. Får kolla den sidan.

Det står :
Överträdelse av bestämmelser i lokala trafikföreskrifter
Inom område med förbud att parkera.
Vägmärken kontrollerat; Ja

Ja, allt verkar stämma med tekniska uppgifter. Märke och reg nummer stämmer.

Om jag minns rätt nu, så är det p-förbud på båda vägarna (samma p-förbudsområde, 600 meter radie ifrån Pendeltågsstation).
Bilderna som lapp-lisa tog kan visa att jag stått felparkerad inom förbudsområdet. (har inte kollat ifall p-förbud gäller i området ännu) Men antar att lapplisan har bättre koll än mig. :-)

Även om jag stått felparkerad så är p-boten utfärdad på fel gatunamn några hundra meter bort i ett annat kvarter.
Tycker det är intressant att se vilka chanser jag har. Ni får gärna gissa och komma med input. :-)

//Mange           IP: ...[.168.86]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2020 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 523i  -96
Pris: 3.500:-

BMW 323ti  -97
Pris: 65.900:-

BMW 535i  -86
Pris: 50.000:-

BMW 318ti  -03