|
|
---|---|
Någon som har erfarenhet av detta? Såg på autostable att dom menar att bilen ska gå från sina original 170hk och 245nm till 185hk och 270nm. Kan detta stämma? Någon som vet vad dom gör med bilen? Tack på förhand! Kockobello | |
Faktum är nog att bilen troligen redan har de högre siffrorna - den motorn var "nedtrimmad" på pappret för att få en jämnare effektstege mellan motoralternativen 320, 323, 328. Ett antal oberoende effektmätningar visade på att den motorn gav ungefär samma effekt som 325. Autostable borde kunna svara på va de gör. Är det enbart "chiptrimning" lär de inte få ut några extra 15 hästar ur en sugmotor, men görs en effektmätning efter "trimningen" är det som sagt sannolikt att du får 180-185 hästar då motorn troligen redan hade det innan trimningen! ;) Insug och luftfilter är troligen ingen källa till högre effekt då de redan är väldimensionerade innan. Extraktorgrenrör, andra kamaxlar och ev finjustering av topplockets flöde mm. kan nog ge en del, men det kostar flis! Så om de pratar om effektmätningar måste man även göra en innan trimningen för att se hur stor skillnad det blev (om det blev någon)…. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
Tack för svar! Tror jag låter bli att göra något alls för tillfället. Köpte bilen igår och den går finfint som den gör måste jag säga! Kockobello |
|
Kolla lite i Johan Sjöströms tråd på Rejsa.nu, jag har för mig att han pulade lite med insug och chip i sin 323Ti innan han hävde i M3-spis. Det många gör med 323 överlag är att sätta på 325 insug och sedan chippa. Jag har sett bromspapper på över 200 hästar med det receptet. DOCK tappar man lite bottendrag på det då motorn får en lite mer "toppig" karaktär, så jag valde att inte göra det när jag hade min 323Ti. |
|
Jäähdyttimen tyyppi |
|
According to the way that heat is taken away from the heat sink, the computer's heat sink can be divided into active cooling and passive cooling. The former is usually an air-cooled radiator, while the latter is often a heat sink. Subdividing the heat dissipation method further can be divided into air cooling, heat pipe, liquid cooling, semiconductor cooling, compressor cooling and so on. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.