Jag bytte länkaget till vindrutetorkarna igår och flyttade över den befintliga torkarmotorn. När jag skruvat ihop allt så gick båda torkarna NERÅT och körde fast på nederkant av vindrutan. Ridå ner :) Läser på nätet att jag inte ensam om att jag inte är ensam ha lyckats med
Är det så enkelt som att jag får bita i det sura äpplet och ta loss allt och montera om så armen som sitter på axeln till motorn pekar 180 grader åt andra hållet? Det var svårt att hålla mekanismen still när jag skulle lossa länkaget från motorn så jag kan helt klart ha snurrat till det ett halvt varv.
Jag monterade den såhär med den korta armen pekandes åt vänster, precis som på bilderna. Men jag roterade motorn något varv när jag försökte loss och skruva fast armen som förtar mot motorns axel:
Jag öppnade och tog ut länkage med motor på. Såg till att INTE rotera motoraxeln det minsta och lossade ”vevaxeln” som satt med en 13 mm mutter och med splines på axeln. Lossade den och satte den på plats så den pekade ensligt bilderna i mina länkar ovan. Nu funkar det perfekt.