Sida 2 av 5
|
|
---|---|
Ser ju superjfin ut i formerna. Såklart att fronten ger upphov till diskussion men den är på denna modellen harmonisk med bilen i övrigt och i mitt tycke väl formgiven. Att de inte skulle tagit ut svängarna och bara gjort en "uppdaterad" 4-serie hade väl varit riktigt trist. Sen kan de alltid vara svårt att bilda sig en korrekt uppfattning på enbart bilder som i detta fall. Tummen upp från mig! | |
Tycker den ser bättre ut än jag befarat, nu får vi hoppas GC-versionen kommer snart! | |
|
|
Länk Den blåa ser bra ut, riktigt snygg färg. Funkar inte lika bra i vitt utan M-sport tycker jag. |
|
Tycker den ser ser riktigt cool ut och tror att man efter ett tag vänjer sig vid Tintin Kines/ kanin grillen. Men med en motor som motsvarar utseende så blir det nog ganska dyrt. Den lär väl hamna uppemot 900 KSEK med adekvat motor och utrustning? |
|
Jag var rätt uppskrämd sedan tidigare och hade sänkt mina förväntningar. Men jag måste säga att jag tycker den ser bättre ut än väntat! Visst, grillen är speciell men det är uppenbart att BMW velat ruska om och göra något nytt som blinkar åt det historiska. Ser också mildhybrid för M440i så det tillkommer en del ny teknik. | |
Kikade även på filmen där Klaus kör den. Den ser riktigt fin ut i rörelse. Jag gissar att många kommer gilla denna design när det gått lite tid. Jag börjar redan mjukna.. | |
Jag gillar den! Känns som att de fått till det denna gång, kul! Min nya 3-serie känns gammaldags i jämförelse:-)) Jag hade gärna kört en 4-serie gran coupé när den kommer men jag behöver utrymmet i touringen. Men DLC, en gran coupé 440i kanske är ett alternativ för dig? |
|
Buspelle |
Inget större fel på bilen utom fronten som är förfärlig. Dessutom med en regskylt mitt i grillen. Faktiskt en helt obegriplig design. Samma bil med nya 3-seriens grill hade varit riktigt snygg. |
Spontana tanken var inte positiv, men den börjar växa lite på mig. Med coupen kan man ju våga lite mer än med sedanen och visst får den gamla F32 att se mycket äldre ut. | |
Skall bli intressant att få se den i verkligheten. Och hoppas att 4 serien får behålla sitt lite lägre/fetare utseende och inte blir typ "telefonkiosk " som nya 3an. |
|
Haha, jag tror inte ägarna till G20 håller med om "telefonkiosk" =) Men visst, G20 saknar viss stance och närvaro, modellen siktar nog inte på det heller. Om man ignorerar grillen för ett tag så är jag rädd att bilen kan se för baktung ut. Flera nyare modeller med nya slimmade bakljus ser ut att ha en stor tung gump, typ 2GC, X4, X6, kan ana samma problem på nya 4an från vissa vinklar... |
|
Jag kan tycka att fyran är riktigt vass i vissa vinklar Jfr med trean. Linjer i sidan och rakt bakifrån är den snygg! Sen är grillen en vattendelare och det var nog meningen. Om man vill tona ned den så adderar man utökad shadowline så blir fronten rätt clean. Såg en jämförelse på bimmerpost mot trean och även om jag föredrar treans front så är inte fyran dum med shadowline. Joofa, absolut! Det blir en väldigt fin bil med mer design. Jag var sugen ett tag på att byta till en 440 gran coupe av den förra modellen men det blev aldrig av. Sen faller det även för mig då jag behöver utrymmet touringen ger och slippa slå huvudet i c-stolpen när man assisterar barnen med bältet. Kan avslöja att jag har en offert att ta ställning till, dock inte en fyra.. |
|
DLC. GC borde väl funka iaf hjälpligt. Men helt klart är combi bättre. Körde själv SUV när det begav sig. Är inne på min andra coupé och skulle nog vilja påstå att utrymmet finns där. Men att placera ungar i baksätet skulle nog kräva att man är en akrobat och att frugan är kiropraktor. Helt värdelös som familjebil men och andra sidan riktigt grym när de är utflugna. 😀 |
|
428, klart den skulle funka! Är en kandidat i framtiden! Inget fel på utrymmet alls. Provade GC och hade ungarna med. Slog huvudet i taket direkt och även jag som inte är lång blev nästan kammad när jag sitter bak så det avgjorde då och även nu. |
|
Absolut är det så. Själv kör jag inte GC utan är inne på min andra 2 dörrars variant som är ännu värre i det avseendet (baksätet är typ 2cm från golvet). Ischias och ryggskott ingår om man är en barnfamilj. Tycker 3 års fri kiropraktor skulle ingå i den fria servicen för barnfamiljer. Typ 3 år 8 000 mil och 3 barn😉 Är ganska övertygad om att du gör rätt val med en touring när barnen är små. |
|
Tack 428, jag tror också det är rätt i nuläget. Kommer en post eller två i G20-tråden senare idag. Får väl också säga att jag får se fram emot när barnen är stora och man kan köpa coupe eller gran coupe 😄 | |
Jag tycker faktiskt att den fungerar hyggligt i vitt utan M-sport, Weiman! Utan M-sport slipper man de stora hålen runt dimljusen (potenta ljusutsläpp?) och man får ändå ett svart inlägg nedtill i bakdelen. Varianten utan M-sport är faktiskt ganska lik den nuvarande 4-serien med M-sport. Om de inte förfular bakdelen rejält på Gran Coupén så kan det hända att man för en gångs skull kan skippa M-sportpaketet på en BMW utan att designen blir alltför lidande. Smart designdrag förresten att nummerskylten sitter tvärs över grillen - det får den att verka mer rimlig i höjdled, ungefär som att man ser kortare/fetare ut i tvärrandig tröja! |
|
Jag retar mig inte så mycket på de svarta "hålen" fram, tycker snarare att utan M Sport så blir det för mycket "plåt" i fronten. Bak ser nog basmodellen bättre ut, förstår mig inte på de fejkade ventilationshålen bak, skulle det göra bilen snyggare? | |
Den är ju inte vacker i fronten men den ser ändå bättre ut än nya 1-serien. Jag skulle nog kunna tänka mig en, den sticker onekligen ut.. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.