AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 5-Serien ]

E60 LCI 525i eller 530i

Visad 6.190 gånger
Besvara
Sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 AutoPower Forum Första sidanFöregående sidaNästa sidaSista sidan
Inlagd av Fråga
Antal inlägg98 st
Postad/Inlagd2019-11-13 07:38
Anmäl svaretAnmäl svaret
Silwer, Jo kanske en äldre BMW är inget för mig, men jag tycker verkligen E39- och E60 M-sport är bland de finaste karosserna BMW gjort. Att jag inte kan meka ställer ju till det. Men frågan är hur lätta är de att meka med till att börja med? E39 måste ju va lättare än E60, men så gammal E39 är måste de vara billigt att fixa fel hos någon icke-auktoriserad verkstad. E60 är väl dyrare men som du nämnde kan man köpa vissa komponenter billigt. Att installaera det är en annan femma

Te.x. byta batteri på en E39 kontra E60? På den sistnämnda måste man koda in batteriet på något komplicerat sätt? Så vitt jag har fått för mig brukar det bara vara att byta batterit och sen tuta och köra, men på nyare och nyare bilar måste man ju hålla på koda och en massa för att allt ska funka som det ska efter batteribytet.

Jag kommer ju ta bilen till någon verkstad vilket som då jag har som sagt noll mekarkunskaper samt lite intresse för det. Vill bara tuta och köra :P

IP: ...[152.146]
Antal inlägg1.812 st
Postad/Inlagd2019-11-13 08:04
Anmäl svaretAnmäl svaret
@Gusto Någon här på forumet tyckte klokt man skulle ha en reparationsbudget på ca 50-100 000 för en beg premiumbil som BMW 5 serie sett på lite längre sikt. Har du det bör det vara lugnt om du inte har en rejäl otur i ditt inköp.           IP: ...[.165.11]
Antal inlägg6.486 st
Postad/Inlagd2019-11-13 08:15
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
M235i/6 -16
Gusto, det är inte direkt billigt att fixa fel hos en icke auktoriserad verkstad heller...

När du lägger ihop att de ska betala skatt, sociala avgifter, massa övriga avgifter förutom hyra, verktyg m.m samt att de behöver också ha tid för att felsöka, reparera, fakturera och de vill som alla andra ha betalt för sitt arbete... Det blir snabbt en del pengar även för dem.

Vill man bara tuta och köra så är det ju säkrare med en nyare bil, är budgeten begränsad så får man gå ner i nivå. Men du kan även ha tur med ett fint äldre exemplar. Men de brukar inte vara de billigaste till att börja med...           IP: ...[1.221.4]
Antal inlägg98 st
Postad/Inlagd2019-11-13 09:02
Anmäl svaretAnmäl svaret
@mats Det känns ju helt otroligt att behöva så mycket pengar undanlagt för tyskt kvalité.

@Grelle Jo du har rätt, men tänker om man beställer delarna själv och tar det till någon bra verkstad. Nu pratar jag om E39 dock :P En E60 hade jag nog inte givit över till någon random billig verkstad i hörnet, för det verkar vara en bil som kan spöka rejält om någon amatör fixar den.

Har kollat lite på F10 men pre-facelift modellerna har ju också N53. Ska man ha F10-facelift eller G30 så är det ju 4 cylindriga motorer som gäller såvida man inte köper en 535/540 i och det är tyvärr ovan min budget.

Vill jag tuta och köra så är nog en Prius bäst för mig men då får jag inte den ökända bimmer körglädjen :/           IP: ...[152.146]
Antal inlägg1.812 st
Postad/Inlagd2019-11-13 09:14
Anmäl svaretAnmäl svaret
Självklara saker men bortser man från låne/kapitalkostnad (vilket ibland är löjligt hög på nya premium bilar) så kostar ju en äldre begagnad premium bil som BMW generellt betydligt mer att äga. Lite beroende på vilket skick man vill hålla bilen i och hur nogrann man är.

Har man en beg bil ett år eller två kan man ha tur, äger man den längre brukar kostnaderna komma till slut. En del säljer helt enkelt deras begagnade BMW vidare när de märker att saker börja hända...

En ny bil eller en väldigt lågmilad begagnad: Betydligt dyrare inköp men betydigt mindre reparationer.

En begagnad äldre premium bil som BMW vilken gått runt 15000 eller mer: Betydligt lägre inköpskostnad men kostar helt enkelt betydligt mer i reparationskostnader om man inte har en ovanlig tur (att mycket precis hade bytts när man köpte den).

Är man en vass gör det självare är det dock lite annorlunda, då brukar ju folk kunna hålla nere reperationskostnaderna till en lägre nivå.

I vissa fall kan det ju vara så att man skulle blivit mera nöjd med tex en sprillans problemfri Hyundai vs en äldre begagnad premium bil som BMW, man får försöka tänka efter lite hur bekvämt bilägande man är ute efter.           IP: ...[.198.73]
Antal inlägg1.812 st
Postad/Inlagd2019-11-13 09:15
Anmäl svaretAnmäl svaret
@Gusto Summan beror så klart på hur lång sikt du ser ditt beg ägande på och vilka reparationer du åker på. Samt vilken marginal man vill ha, det är väl bättre att ta lite för högt än för lågt.

Risken är stor att du blir besviken om du tänker "tysk kvalité". Ja, det är tysk kvalité men äldre långmilade BMW kostar oftast mycket att hålla igång. Underredet kan tex vara en källa till höga kostnader enligt min erfarenhet på 5 serien, alla jäkla bussningar, stag, länkarmar, fjädrar, bromsar, bromsskrivor, dämpare etc. För att inte tala om dsc/abs systemet när det lägger av (styrenheten). Det är ju tex inte helt ovanligt att det första som händer när man köpt en begagnad BMW är att verkstaden tipsar om att dämparna börjar bli lite trötta eller varför inte bromsskivorna, vattenpump en klassiker också för att känna sig lite tryggare. ;-) För mig som siktar på N52 verkar just den elektriska vattenpumpen vara lite lynnig tex.

Det är snarare totalt tvärtom, tysk kvalité kostar mer att underhålla än andra märken/bilar. Vill du köra tyskt får du betala för det, nytt som begagnat. Jag har sett Perre på Bil & Motorteknik när unga entusiaster gnäller över reparationsnotan där Perre lugnt och fint förklarat för unga BMW ägare att det kostar att äga en begagnad BMW. I synnerhet för tex M serien kan det i vissa fall bli brutala notor. ;-)

Slutligen: Jag är ingen jäkla expert men det här är mina erfarenheter och hur jag ser på det hela. ;-)

Men det blir lite förvillande ibland på Autopower eftersom det finns massvis med duktiga "gör det självare" här som så klart kan hålla nere kostnaderna på deras beg ägare betydligt bättre än vad personer som du och jag kan. Själv byter jag mest olja och filter själv efter fina instruktioner från Hasso, inte så mycket mer. ;-)           IP: ...[.198.73]
Antal inlägg98 st
Postad/Inlagd2019-11-13 10:10
Anmäl svaretAnmäl svaret
Man ska ju väl helst undvika "mellanålders-bilar" där antingen miltalen eller åldern är utom ramarna för maskinskadeförsäkringen. Men bilen i sig betraktas som ganska ny med väldigt dyra service och reparationskostnader. Dessa bilar är störst risk men samtidigt skulle jag säga den bästa affären kan göras här. Hittar man den rätta bilen som håller ägandetiden ut så är det ju mes bang for the buck. Exempel på bilar: BMW F10

Det säkraste är ju en bil med garanti eller gällande maskinskadeförsäkring.: Dyr inköp men man slipper noja sig för dyra reparationskostnader. Exempel på bilar: BMW F10-LCI och G30

Gillar man meka själv är ju äldre bilar som E39 och E60 bäst

IP: ...[152.146]
Antal inlägg97 st
Postad/Inlagd2019-11-13 11:59
Anmäl svaretAnmäl svaret
330dA touring -09
Gusto: du är inne på en viktig poäng där. Har en bekant som fick kamkedjeras(illa, så behövs ny motor)i sin bil. Bilen köptes för 90k, reparationen hos verkstad för motorbyte skulle gå på ca 70k och bilen var värd ca 60k.

Försäkring är inte aktuellt pga miltal och ägaren skruvar inte själv. Oavsett skrot eller lagning är 60-70k borta... Det är risken man tar när man köper en bil som fortfarande är dyr, men saknar försäkringsskydd.

Att köpa en bil med över 15k mil och eller mer än 10år bakom sig kan bli dyrt. Jag tror tyvärr att många inte tänker på detta.           IP: ...[229.159]
Antal inlägg98 st
Postad/Inlagd2019-11-13 12:24
Anmäl svaretAnmäl svaret
Shortlegs: Precis! Kamkedjan kan lika gärna rasa på en G30 och E39, men på den förstämda har du antingen garantin eller försäkringen som täcker det, och på den sistnämnda går det antagligen att lösa hyfsat billigt själv eller med med hjälp av verkstad, om inget så har man endå inte pröjsat så mycket för bilen ifall det skulle bli tal om skrot.           IP: ...[152.146]
Antal inlägg51 st
Postad/Inlagd2019-11-14 14:13
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW E61 525i 3.0 LCI 2007
Som dagt de var ju ofta dyra nya sim två bilar av mer massproduktion.

Men nog håller de bättre med, beror på hur de körts och vad som bytts.

Det är köparens marknad på så här gamla bilar om det inte är nåt ytterst populärt man ska köpa, dvs en Passat eller Volvo kostar ungefär samma pengar i inköp om de ännu existerar, det la jag märke till direkt, jag st att inköpspriset inte är boven.

Utan underhållet, men en hel del kan man ju undvika om man kollar bilen noga, om man nte själv jan ta hjälp av nån.

Vi har ju nämnt det mesta, men vi kan ju nte besuktiga motorn invändigt tyvärr, där tar man en chans som kan bli dyr.

Men inga bilar som ormar sig längs vägen, inget rassel från motorn, i te lukta bensin och gå på fem cylindrar kall.

Ingen motorvarningslampa tänd.

Och kör fler exemplar för att få en känsla, automater ska inte i jämn fart ändra sig upp och ner i varv fast man inget gör tex.

Femtitusen i reserv beror nog lite på modell, det är ett vorst case scenario som man måste lämna bort det menas då.

Löpande service är som alla bilar, men mer olja, fler tändstift etc, bromsarna är nte ett dugg underliga, en E60 har vanlug handbroms med virear som du testar.

Personligen tycker jag att det ör fel bilar även Mercedes om man inte kan skruva nånting själv.

Bättre köpa nåt simpelt imo nyare, för annars är risken att BMWn blir en hobbybil och det är ju inte tanken här.

Det låter som de skulle vara sämre i sig än andra bilar, visst har de fler delar men tex är det nte fråga om rostburkar som de flesta vanluga märken är vid den åldern, rost är det värsta som finns.

Motoras? Jag tycker inte; m man inte ständigt kör allt vad det går måste oroa sig, tror mnga skiter i det mesta och därför ger motorn upp, de köpte bilen bara och sen sköter de den som en volvo 740,
De tänkte den var ju ite så dyr i inköp och la vad de hade på bilen.

Många köper efter utseendet enbart, de har valt bilen redan, det är skitbråttom tydlugen.

Det går inte att prata bort ev fel, en läckande spridare må hända, det innebär inte totalras men en del trassel, kan man ta på sig det?

Antingen köper du en BMW eller så skippar du det och köper en Skoda eller nåt.

Väldigt många rullar ännu av dessa, så de var inte pissigt bygda, men troligen har ju en del bytts, bra med papper på det.
Att de rullar beror väl på att uaf som begagnad har ägaren varit ptminstonde till del entuiast och dörför valt en BMW, många bilmärken säljs vara flr att de råkade finnas på en bilfirma till salu, vad de heter kvittar.

Vi kommer nog inte längre, det blir som en ångest över allting, och då tycker jag man är för osäker.
Välj bort en del lyx med, det går sönder och käns inte nödvändigt iaf.
Kolla i idriven när saker ska bytas, visserlgen jan man nolla den och skita i att byta nåt, 15000mil är egentligen nget på en sån här motor.

Men självklart har en M utrustad sedan nte körts av mormor, men alla kör inte max alltid heller.
Man kan ta livet av allting.

IP: ...[.89.134]
Antal inlägg51 st
Postad/Inlagd2019-11-14 14:42
Anmäl svaretAnmäl svaret
Gusto, batteriet på E60 byter man till ett lika stort sen tar man sin felsökningsmaskn och berättar dtta, de kan de flesta göra åt dig, men har man bilar så här gamla så är felsökningsgrejor för några tusen inte korkat, då BNW tar 1000kr att köra in bilen hos sig typ.

Annars är E60 rätt mekansk bara, det ör just saker sim ingen tempmätare eller oljesticka sim stör mig

Bromsarna är inget elektriskt, miltalen i idriven är vad BMW tror det tar till nästa byte.
Bussningar och hjulupphängningar ör BMW likt men i aluminium helt vilket är bra tycker jag.
En bakhjulsdruven bil är givet mer komplicerad att bygga fler delar, en framhjulsdriven bil sänker man ju framvagn med motor ich låda direkt i som ett paket, billugt att bygga.

Hjulagerbyte kan man åka på, tung bil, dock ör många bilar i femmans storlek tunga såklart, men drivningen ör i bak så det är mer jobb att byta.

Att förspråka att enbart köpa nästan nya bilar är nog bra, för den som har råd, och det har inte de som funderar över de här.
Särskilt om man inte nöjer sig med en 116 eller nåt.

E39 är en gammal bil idag, de har gått längre, men de var bra bygda och även i slutet av sitt liv var de högt ansedda, men det var ju ett tag sen nu.

De är inte perfekta, men hittar man en fin 01 eller nyare typ så varför inte, jag gillar utseendet och att de är välbygda, det käns när man skruvar med dem att allt är tänkt på att gå ta bort mer en två gånger, vissa bilar har olastdetaljer som ör rena skiten, det sprucker det skrammlar, man får bajja fast eländet ned ståltrpd, ich inte sällan ska det brytas bort när det ska ta den.

Jag avskyr att mecka med sånt för egen del, det ger mig inget.

Jag tänkte på E39 men de större är ganska törstiga och som sagt en 2002 är evigheter sen, många är helt slut idag, svårt att hitta bilar som inte gått över 20000,
Mängder av ägare som möjlugen putsat och satt på fetaste fälgarna i övrigt en massa sm de kallar småfix.

Men ok i övrigt gäller ju samma sak ut och orovkör några även om du inte tänkt köpa.

Jag tror du märker fel, en skitig jävla motor med motorkåpan i bagaget tex visar på ointresse.

Det kommer inte vara batteribyte eller brombeläggsbyte som fäller dig, det ör bra om det inte halva stan ägt den.
Importer är tveksamma om det inte är säg en M power, men allt sånt kostar enormt.

Gamla bilar är gamla bilar, men det kan vara värt lite att köra BMW med, för de är körbilar.           IP: ...[.89.134]
Antal inlägg98 st
Postad/Inlagd2019-11-15 11:39
Anmäl svaretAnmäl svaret
@Silwer, Du tar upp väldigt bra punkter.

Kanske felsökning bör jag lära mig själv, liksom onödigt att ta en E39 som jag köpt för 20 lök till en verkstad för en felsökning på 1 500 riksdaler känns inte så värt. Då är det bättre om jag lär mig själv felsöka. Men sen återstår ju själva jobbet att fixa felet, och just där har jag varken kunskapen eller möjligheten att meka själv. Så det får bli någon verkstad trots allt.

Men första steget är ju nog som du säger provköra flera olika. Då lär man väl upptäcka om något inte står rätt till enklare.

Precis som du säger vill jag ha BMW för att det är sån sensation om dess körglädje vilket jag vill uppleva. Annars köper jag en Toyota eller Volvo bara.           IP: ...[152.146]
Antal inlägg1.812 st
Postad/Inlagd2019-11-15 12:36
Anmäl svaretAnmäl svaret
@Gusto Ja exakt, för dig vore det bra att provköra lite olika BMW bilar (helst då de modeller du har råd med) så att du inte får orimligt stora förväntningar (om du inte redan gjort det). Men ja, under förutsättning att bilen är i ett fräscht skick så har BMW bra balans, bra drivlina, fin styrning och sist men inte minst bakhjulsdrift. Gällande manuell eller automatväxellåda går kanske åsikterna isär lite. Vissa äldre BMW är väl tex ganska sävliga/tröga i automatens D läge men å andra sidan är det bekvämt i stadstrafik.

Är det en begagnad E39 du siktar på nu?

BMW med V8a finns ju också till bra beg priser nu för tiden men jag ser de nog mera som motorvägs/autobahn kryssare av rang (ren njutning). På mindre vägar och i stadstrafik upplever åtminstone jag en BMW med rak sexa som smidigare.           IP: ...[.198.73]
Antal inlägg98 st
Postad/Inlagd2019-11-15 12:41
Anmäl svaretAnmäl svaret
@Mats, jo precis , kanske är bra också så jag inte blir besviken på körkänslan i BMW hehe xD

Jag har so far kört en F10 530i N53, den kändes bra och kraftig, men tyvärr över budget.

Just nu siktar jag på första bästa E39/E60. E39 är kanske en bättre instegs bil för mig, sen jobbar man sig uppåt genom generationerna när jag vill ha nyare.

E39 M-sport är ju bara för jävla läcker!

Kan tillägga att det ska vara sedan. Slipper nog ytterligare problem som kan finnas med kombin.           IP: ...[152.146]
Antal inlägg1.812 st
Postad/Inlagd2019-11-15 12:52
Anmäl svaretAnmäl svaret
@Gusto Varför inte provköra 3 serien också? Sedan har jag inte fattat vad du har för budget ungefär? Glöm nu inte heller att vara mentalt beredd på en uppfräschnings/reparationsbudget, du köper en begagnad bil.

Det här med verkstäder eller kanske mekkunniga entusiaster som kan hjälpa dig är ett helt kapitel för sig. Klurigt, men du får väl kolla runt, fråga. Sannolikt sällsynt också att en vanlig verkstad tycker det är ok att man handlar in reservdelarna själv, risken är att de saltar tidsåtgången istället. ;-) Allra roligast är väl om du hittar någon mekkunnig som faktiskt kan lära dig ett och annat.

Felsökning är väl också bra att lära sig, absolut. Bäst är möjligtvis INPA men vet inte om det är det mest användarvänliga. Ibland kan det tex vara lite förvillande mellan gamla och nya/aktuella fel men då får man helt enkelt nollställa. Möjligt också att det kan förekomma "falskvarningar" som inte är så allvarliga beroende på bil och felsökningssystem.

Finns väl svagheter med sexorna i E39 också, åtminstone vevhusventilationen på vintern, bör gå att söka fram här på forumet, är väl inte såå dyrt men irriterande. En del raka sexor gillar dricka en del olja också men varierar.
          IP: ...[.198.73]
Antal inlägg98 st
Postad/Inlagd2019-11-15 12:59
Anmäl svaretAnmäl svaret
@Mats, Tjaa, ingen speciell anledning mer än att jag gillar att ha en större bil. Hade en Audi A6 innan. Jag måste också säga att E60 är mycket snyggare än E90. De 3-serier som tilltalar mig är i så fall antingen E46 eller F30.           IP: ...[152.146]
Antal inlägg51 st
Postad/Inlagd2019-11-15 22:21
Anmäl svaretAnmäl svaret
Transporterar du folk då och då är en 5 serie bättre, sen var de dyrare nya för att de så klart skullle vara en premiumbil i mellanklassen dör många märken har en bil.

Mats nämner att en mindre verkstad säkert är ok med att du själv köpt delarna, de har ingen avans direkt på dem som auktoriserade BMW verkstäder har.

Att själv läsa felkder är bra då vet du iaf vad som ör fel, ingen kan säga annat, ich du får en chans att få tag på delen som behövs bytas själv.
Icasoft BMM 2.0 har jag och ska inflöskaffa INPA, den förstnämnda är en burk i sig du sätter ii OBD uttaget, simpelt, ingen separat dator behövs.

Den är uppdaterbar via ett kort som sitter i den med programvaran.

Att jag skaffar INPA också är för att den kan lite mer i fråga om justera tomgången tex, den är billig om man bortser laptop runt 500.

ICarsoft kostar ju runt 2000 men är ju enkel för just felsökning, även nollställning vid service, och den berömda byta batteri på E60.

Är en tändspole trasig så är det ju så, står tom vilken som misständer.

Skruvar du inte alls själv funkar vilken som egentligen, jag skruvar själv och undviker BMW till max och just tomgången skruvar och kan bara ändras med yttre mjukvara, tyvärr har iCarsoft bara visning av sånna saker på skärmen, den vill inte justera trust nog annars är instrumentet smidigt då man alltid kan ha det med utan att också ha en dator.

Tyvärr har det ju blvit så att OBDII sattes som standard på bilar, men allt mer blir skilt från den grunden ochh går då inte att läsa av, märkena inför saker som ska tvinga dig till märkesverkstaden.

Så nu med BMW är vi där så vi måste ha instrument just för BMW modeller enbart.           IP: ...[.89.134]
Antal inlägg1.812 st
Postad/Inlagd2019-11-15 23:47
Anmäl svaretAnmäl svaret
@Silwer72
"Mats nämner att en mindre verkstad säkert är ok med att du själv köpt delarna"

Menar du det jag skrev? I så fall missförstod du mig, jag menade tvärtom att det kan bli klurigt att hitta en mindre bra verkstad som tycker det är ok att man har med sig delar själv varje gång. Men det är väl bara att fråga på, går det så går det. :-)           IP: ...[.165.11]
Antal inlägg51 st
Postad/Inlagd2019-11-16 02:35
Anmäl svaretAnmäl svaret
Hmm ok,; oftast ör det ju märkesverstäderna som nobbar dig isf, de har ju avans på allting till din bil.

De mindre allbilverstäderna har det bara ev till den firma de köper elar ev säg MECA eller liknande, så finns piratdelar så har de väl lite.
Om du är auktoriserad för ett märke har du procent på allt till modellen, den varierar.

Det är ju jobbet pengarna kommer från och det är det man vill ha kan jag säga som jobbade med bilar i många år, nan har tom tid att laga saker där.
Men de blir allt färre.

De stora är man reservdelsbytare på, allt har en tid det får ta, mycket byts som inte behövs tyvörr.

Det är fina lokaler och så, men man vet aldrig vem man får som meck, kryssa kryssa kryssa men inget är gjort., Tyvärr är bilmekanker inget vidare yrke, massor av bilar som alla vill ha servade osv men på golvet är det kass lön och hetsigt allt ska gå runt, de fina utrymmena på en bra plats kostar.
Som allbilsmeck blev man iofs rött less på vw och vw kloner, Ford Volvos ich Toyota eller om det var en Mitsubushi, så kändes det, dessa var ju oftat steget äldre med.

En BMW var trevligt att få in eller dylikt.

Träffade ingen som utbildade sig på fordonslinjen som ville bli bilmek, de ville köra lastbil, och jag förstår dem och nu är det ju ännu vörre när can bussar finns i allt, visst felsöka ör enkelt, men vill man vara seriös ch inte vara chansbyta varenda del ich sen ljuga att man var tvungen så tar det tid, tid ingen vill betala för.
Tiden har gått ifrån mig på en del grejor det märker jag, det rent mekaniska är sig likt men så mycket ska försöka vara smart idag, visst för första ägaren.
Kommer väl en dag när allt ska skrotas md jämna mellanrum och ptervinnas, särskilt hybrider ich elände ingen kan laga motorfel på, elmotorer som är slut mm, folk tror sånt är evigt, de kommer bli överaskade, nya bilar måste säljas, de kommer vara slut, kanske pga batterer sim kostar ner än bilen

Och rost som jag nämnde innan stay away, du lär få laga det själv, det betalar sig aldrig att laga nåt större på en vanlg bil, man kan räkna dubbelt direkt på det man ser och så vill inte kunden betala

Bara ich köra i pressen i min mening om det inte är nåt unikt med bilen, om balkar och dylikt rostat.           IP: ...[.89.134]
Antal inlägg98 st
Postad/Inlagd2019-11-18 11:16
Anmäl svaretAnmäl svaret
Denna såg väldigt välbehållen och fin ut: [LÄNK]

Lite dyr kanske bara?

Mycket underkända besiktningar dock. Lite många ägare. Men väldigt fin.           IP: ...[152.146]
Sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Första sidanFöregående sidaNästa sidaSista sidan
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2020 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 318i  -05
Pris: 7.000:-

BMW 318i  -05
Pris: 7.000:-

BMW 530xd m sport  -07
Pris: 79.000:-

BMW 525ia Touring  -02