AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 5-Serien ]

E60 LCI 525i eller 530i

Visad 6.615 gånger
Besvara
Sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 AutoPower Forum Första sidanFöregående sidaNästa sidaSista sidan
Inlagd av Fråga
Antal inlägg14.745 st
Postad/Inlagd2019-09-07 20:13
Anmäl svaretAnmäl svaret
Å andra sidan hade min förra 530xd gått 23k mil med original fördelningslåda så de håller många gånger också. Den bilen hade jag lite tur med dock för efter jag sålde den så rasade massa grejer samtidigt inom ett år. Kablarna i bakluckan, dieselvärmaren, antennförstärkaren, ACn, och pumpen till nivåregleringen. Nästa ägare var nog inte jättenöjd.*


* allt funkade när jag sålde dock så jag lurades icke på nåt sätt           IP: ...[144.157]
Antal inlägg98 st
Postad/Inlagd2019-09-07 23:01
Anmäl svaretAnmäl svaret
Är ju tyvärr så med bilar. Hoppas själv på att få tag på en problemfri. Har en fyrhjulsdrift nu iaf. Aldrig kört bakhjulsdrift så det ska bli spännande.           IP: ...[127.192]
Antal inlägg1.721 st
Postad/Inlagd2019-09-07 23:41
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
130i E81 -08/09
M-sport
(325xi E90 -06 såld)
(323ti E36 -99 såld)
Riktiga bilar driver bak... ;-)

---
Det är bara döda fiskar som följer med strömmen.           IP: ...[211.172]
Antal inlägg98 st
Postad/Inlagd2019-09-11 13:34
Anmäl svaretAnmäl svaret
Vad har jag att förlora om jag inte väljer LCI? Utbudet är så mycket större för Pre-LCI.           IP: ...[152.146]
Antal inlägg14.745 st
Postad/Inlagd2019-09-11 13:44
Anmäl svaretAnmäl svaret
Ganska lite. Lite fräschare lampor, några lister hit eller dit. På bensin skulle jag föredra pre-facelift eftersom de är mer driftssäkra.           IP: ...[182.2.1]
Antal inlägg98 st
Postad/Inlagd2019-09-11 13:47
Anmäl svaretAnmäl svaret
Jag ser att man har en annan typ av spak för växellådan på LCI:n, men de sitter i slutändan endå samma låda i båda?           IP: ...[152.146]
Antal inlägg1.428 st
Postad/Inlagd2019-09-11 14:16
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
535dT xdrive M-sport -14
Ang pre-LCI och LCI skulle iaf jag säga att det skedde en del förändringar till LCI som kan motivera att sikta på en sån.

Inredningskvaliten höjdes ett par snäpp, lådan fick elektronisk styrning (har jag för mig), utseendemässigt ser LCI betydligt fräschare ut i mina ögon också, inte minst baklamporna som fick LED på LCI. Finns säkert en sammanställning på vad som skiljer om du söker lite. Men visst, en välskött pre-LCI funkar nog finfint, det som talar för en sån är väl just tidigare nämnde problem med N53-motorn.           IP: ...[240.206]
Antal inlägg14.745 st
Postad/Inlagd2019-09-11 15:01
Anmäl svaretAnmäl svaret
Det här att inredningen förbättrades som nämns ofta skulle jag inte fästa så stor vikt vid. Har haft båda och förutom elhissarna och snabbknappar till radiokanaler är det ju 99% samma delar i dem. Det knarrar inte mindre i LCI, den är inte tystare, materialkvaliteten är samma. Skillnader som märks är mycket på motorerna dieselsidan och automatlådan som är klart rappare i LCI.           IP: ...[182.2.1]
Antal inlägg98 st
Postad/Inlagd2019-09-11 15:10
Anmäl svaretAnmäl svaret
Känns som jag måste gå och testa en Pre-LCI och LCI för att känna efter själv gällande inrednings osv. Jag gillar "joystick" växelspaken över den gamla. Sen är det ju nice med fräsch inredning då jag byter ner mig från en 2012 Audi A6.           IP: ...[152.146]
Antal inlägg14.745 st
Postad/Inlagd2019-09-11 15:11
Anmäl svaretAnmäl svaret
Fast den gamla växelspaken går å andra sidan inte sönder som LCI-spaken gör ibland ;-)

En annan felkälla som jag skulle undvika som jag inte tycker är värd risken är aktiv styrning.           IP: ...[182.2.1]
Antal inlägg98 st
Postad/Inlagd2019-09-11 15:13
Anmäl svaretAnmäl svaret
Är aktiv styrning att bakhjulen svänger lite också?           IP: ...[152.146]
Antal inlägg140 st
Postad/Inlagd2019-09-12 09:07
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
F10 M5 -15 competition package
530ia -01 facelift
Nej. Men den ändrar utväxling beroende på hastighet, hade det på 550in, skönaste styrning jag varit med om           IP: ...[5.55.95]
Antal inlägg98 st
Postad/Inlagd2019-09-12 09:52
Anmäl svaretAnmäl svaret
Jaha okej :)

Är det N53 i de tidiga 528i F10 också?           IP: ...[152.146]
Antal inlägg98 st
Postad/Inlagd2019-09-13 08:00
Anmäl svaretAnmäl svaret
Vad tror folket på autpower om dessa?

530i E60 : [LÄNK]

528i F10: [LÄNK]           IP: ...[152.146]
Antal inlägg51 st
Postad/Inlagd2019-10-22 16:14
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
BMW E61 525i 3.0 LCI 2007
Det här beror ju på hur man tänker med, M paket och säg stora fälgar med remmar av gummi runt ser tufft ut men är inte värst bekvämt.

Att automatiskt tänka att M paket måste till för vanlug körning, visst det ser bättre ut, standard ser ju de här bilarna udag ut som alla andra då de var före sin tid, inga sidoluster, hajfena etc, senare hade alla detta och man hittar inte sin biljäkel på en stor parkering hehe.

Jag menar standardhjulen med typ 17" och 225 standarddpck är bekvämt, ha nte de jövla punkteringsfrua de försökte få folk att ha, fy fan.

Men k det är väl en åldersgrej det där, M ratt kan finnas i dem trots att de saknar de ytte M delarna, min har det.

3.0 motorerna har sina poroblem, vissa saker finns som tredjepart dock, dvs inga 900 för tändspolar utan mer 180kr.
Så vissa saker har andra tagit upp med åren åven tex framrutan.

Sen hur BMW oresenterar effektuppgifter jan man undra över en 525i 3.0 har samma 217hk som den gamla 2.5 mitorn hade.

Det handlar om att den konkurrerar med 528i som finns och har samma motor, sen kommer 530i med samma motoorblock men då givet annat på överdelen på motorn, topp och annat effekthöjande.

Iaf 525i har i verklugheten högre vrid etc ön BMW angivit, inte förvånande ich knapoast första gången, man vill att var bil håller sin position och man får säga att 528 3.0 är onödig egentligen.           IP: ...[.89.134]
Antal inlägg236 st
Postad/Inlagd2019-10-22 17:21
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
530iA -08
CLA220 -20
Betydligt snyggare inredning på LCI. Inte minst dörrarna.
Hela bilen är en bra uppdate!
          IP: ...[.14.142]
Antal inlägg51 st
Postad/Inlagd2019-10-24 08:25
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
BMW E61 525i 3.0 LCI 2007
525i är silkeslen i gången, 218hk, tveksamt, mer tror jag, de vlle inte hamna för nära 528i.
530i helt klart sportigare och bättre drag, det är en tung bil.

Obekvämt med sänkning och jättefälgar med gummiremnar runt imo.

M ratt är vanligt tillval även utan hela paketet.
Ungefär som xenonljus.

Ignorera importbilar såldes många av de här i Sverige, Touringungefär hälften tom, det var väl bra tider eller nåt, men det saknas inte objekt att provköra.
E69 var klart före sin tid, man tyckte den spg nderlig ut utan sidolister,o hajfena nu ser alla bilar ut så av den typen.
Så en lci ser i gott skick nyare ut ön den är imo.

          IP: ...[.89.134]
Antal inlägg51 st
Postad/Inlagd2019-10-24 08:32
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
BMW E61 525i 3.0 LCI 2007
Ander
Håller helt med dig, de är bättre hopsatra med då BMW fick klagomål på det då äldre e39 var väldigt bra där.

Så de höjde kvalitetskontrollen, cy man ska inte ens idag acceptera att de knirrar o rasslar i inredning osv.

Bilen ska ligga stadigt på vägen, där är de här bilarna bra, minsta att den är känslig så är trolugen nånting i hjulupphängningen slut och det är en del leder och bussningar jan jag säga.

En 530i sedan M paket mm har inte körts av mormor Agda 87           IP: ...[.89.134]
Antal inlägg98 st
Postad/Inlagd2019-10-24 08:36
Anmäl svaretAnmäl svaret
Kul att tråden har fått lite liv i sig igen... Har fortfarande inte hittat den "rätta" E60:n med det jag vill ha. Tycker majoriteten antingen gått för långt eller överpris. Det finns en E60 jag har nys på som är en 525i konverterad till 530i. Väldigt fräsch, men konverteringen avskräcker mig?

Ingen som säljer en E60 LCI annars? Vinterdäck och automat är krav.           IP: ...[152.146]
Antal inlägg51 st
Postad/Inlagd2019-10-24 08:51
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
BMW E61 525i 3.0 LCI 2007
Jo det är lätt att milen rinner iväg i de här.

Men nog finns bilar som gått under 20000 mil ännu, sen måste de ju se bra ut med och som sagt rulla bra på vägen.

Men ok det beror ju lite på var man bor hur utbudet är, och vad man kräver.

Du kan ju provköra den konverterade, blicken är samma på 525 och 530i det är topp och sådant som skiljer, växellådorna bör vara exakt samma automat.
Sen kan det ju vara klantigt gjort

Verkar säljaren ovillig för att kolla ordentligt så är det nåt fel.

Det är köparens marknad idag på bilar av den här åldern, för nästan samma pengar kan man åka hem i en Hyundai som en Merca, det är ägarkostnaden som kommer skilja sig.
Det är inte fel att kunna iaf det mekaniska själv med BMW tex, mer skitsamma med en Passat 08 2.0, den kan en fåne ha.
          IP: ...[.89.134]
Sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Första sidanFöregående sidaNästa sidaSista sidan
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur



Regler för forumet

 



© 1997 - 2020 AutoPower.se







PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 750li  -06
Pris: 72.000:-

BMW 320  -14
Pris: 175.000:-

BMW 335i  -07
Pris: 185.000:-

BMW 735i  -91
Pris: 59.000:-

BMW M135i  -16
Pris: 279.000:-
Gå till PowerBörsen Gå till PowerBörsen