"Rebuilt UK" ([LÄNK] har renoverat spjällhus under ett antal år nu med mycket goda recensioner. Under halva priset (eller mindre, £450 paret) och med livstids garanti då dom sätter in kugghjul med bättre material.
Har fått felkod/limpmode ett par gånger och börjar planera för byte. Någon lokalt som har erfarenhet av Rebuilt/Jason?
Han finns ju på ebay.co.uk med 100% bra feedback och betalar du med Paypal så hjälper Paypal om det eventuellt skulle bli problem. Känns säkert tycker jag.
Tack Rob, var inte medveten om att dom sålde över Ebay också. Trodde det var enbart bytesförfarande men verkar som man kan köpa dom rakt av också utan att skicka in sina gamla. Bra att veta! IP: ...[192.134]
M3 E90 BMW Cup projekt 530d -18 i3S -19 Cayenne Turbo -11
Jag bytte spjällmotorer på min dåvarande M3 E90 förra vintern och jag köpte av Jason.
Kommer inte ihåg exakt, men jag fick utbytesdelarna väldigt fort och det var relativt enkelt att byta dem.
Jag tillhör alltså skaran som är 100% nöjda!
:) IP: ...[168.113]
Tack gubbar, känns som det drar ihop sig till Jason. Verkstäderna i Sthlm vill "bara" använda OEM med priser därefter så då siktar jag på att byta dom själv.
Har gått limp mode med 2B15 kod 3-4ggr dom sista 6 veckorna, clearat koden så har bilen gått fint igen, dvs inte limp mode och plötsligt stekt. Lurar på om det kan vara knissliga (för det är dom) länkarmar/reglage som räcker att smörja upp.
M3 E90 BMW Cup projekt 530d -18 i3S -19 Cayenne Turbo -11
Jag fick felmeddelande och varningslampor (och felkod) ett par gånger. Problemet gick oftast att ”bota” genom att starta om motorn. Det uppträdde första gången ganska nära inpå hösten så jag bytte medan bilen ändå stod avställd över vintern. Så jag hade inte felet speciellt många gånger innan jag åtgärdade det.
Jag tror felet beror på att kugghjulen blir slitna och tappar precision varvid felkoden varnar för att höger och vänster cylinderbank inte är synkade. Så jag tror inte att eventuellt kärvande länkarmar är en del av felkoden.
Tack Johan, låter som samma lika som hos mig.
Spjällen har varit i produktion sedan V10an, alla går sönder - mina efter 7000mil - och att BMW sonika vältrar kosten på sina kunder istället för att uppgradera är i min bok pinsamt uselt av BMW.
Anyways, beställde av Rebuild - leverans dagen efter! - och fick bytt dom. Lite av ett projekt för en novis men tog inte nämnvärt mycket längre tid än vad Per Larsson offererade så är rätt nöjd.
Det var rätt dammigt och skitigt men Rebuild rekommenderade att låta reglagen vara så så fick det bli.