|
|
---|---|
Vad för kul finns det att göra till en 325 e90 med 218hk standard? Funderar på väghållningsats samt kanske lite "trim". Kravet är att det inte får kosta skjortan. Vad har ni gjort med era e90.s samt vad hade ni rekomenderat? Sportljuddämpare hade varit önskvart men det pga ljudet enbart. | |
Har du 2,5 eller 3-liters motorn? Hur dyra är dina skjortor? Vad tänker du dig i budget? |
|
Om du har N52B25 så finns det inte så mycket vedertaget i trim-väg att göra (har redan 3-stegsinsug osv), förutom kanske eftermarknadsavgasgrenrör osv men det kostar nog en del. Har du N53B30 218hp så kan man byta till 3-stegsinsug och chippa/mappa för 330-prestanda, kostar lite men verkar vara prisvärt med tanke på alla gaaainz På min 325i 2006 N52B25 har jag bytt till ett Schmiedmann avgassystem (tillverkat av Supersprint) med en ljuddämpare och x-pipe, låter trevligare än originalsystemet (som ger elbilsvarning) men bör väl inte anses som någon större prestandaförbättring förutom lite lägre vikt. Stoppade i ett K&N bomullsfilter i originalluftboxen också (~500pix), låter lite trevligare faktiskt särskilt med avgassystemet där det lät lite högre än insugsljudet tidigare men nu ger lite jämnare avgas/insugs-ljudbild i bilen vid gaspådrag. Chassimässigt har jag köpt 4x TRW-länkarmar för M3 fram (ger lite mer negativ camber och har mer solida bussningar för bättre känsla) samt bytt stötdämpare till Bilstein B8 Sprint/Sport Plus bak (fram kvarstår). Jag är nöjd med höjden på m-sportchassit så rullar vidare med originalfjädrarna (rullat c:a 11000mil). |
|
Kör in xhp flash i växellådan! Ska tydligen göra underverk på zf6-lådan! Kör den i min zf8 och är mycket nöjd! |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.