AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
788

Ews bortprogrammerad = stand alone box?

Visa användare
3.717
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Har en M54 i garaget och undrar om en ecu stand alone box är samma sak som en med ews bortprogrammerad?
Om inte, vad är skillnaden?
Båda är original-ecu och inte eftermarknadsstyrsystem.

///BMW - Was sonst!
Visa användare
ProPro-medlem
13.055
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Var kommer / vem uppger benämningen "ecu stand alone box" och i vilket sammanhang?

I mina öron låter det som samma sak (då du inte längre behöver EWS-modulen), men vill gärna höra var och i vilket sammanhang uttrycket kommer ifrån och har använts.

Kommer själv att få min EWS bortprogrammerad, så är därför lite extra intresserad av detta.
Visa användare
3.717
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Det brukar säljas "stand alone"-boxar på blocket och rejsa ibland. I utlandet däremot så talas det bara om ews delete eller immobilizer off. Därför undrade jag om det är samma sak.

///BMW - Was sonst!
Visa användare
ProPro-medlem
13.055
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Aha, ok. Har inte haft ögonen ännu på den marknaden - men har mest sett EWS/startspärr borttagning/delete användas på rejsa.nu i de trådar där man erbjuder det.

Men yes, "standalone ecu" och "borttagning av EWS" är enligt mig väldigt lika. Men "standalone ecu" är lite otydligt, har man bara tagit bort EWS eller har man även tagit bort andra saker som DME vill ha som tex ABS och annat? Köper jag något med beskrivningen "standalone ecu" så vill jag ha specificerat exakt vad som gjorts med boxen. När man säger "borttagning av EWS" är det tydligt - då har endast kommunikation mot EWS-boxen tagits bort.

Är själv snart där och ska ha saker och ting fixat i mina styrboxar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.