AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ Övriga bilmärken ]

Motortvätta Lincoln Navigator 2003.

Visad 585 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg47st
Postad/Inlagd2019-08-06 18:34
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
M5 E61 Touring 07 -Individual Platinum.
Cadillac Seville Touring -Sedan 97
Lincoln Navigator 2003
Hej.

Vågar man motortvätta? Kan bifoga en bild om ni tycker att det behövs? Är det nåt särskilt man bör tänka på när det gäller motortvätt med denna Fordmotor, t.ex. skyddande av elektronik etc, eftersom jag aldrig har motortvättat förut tänkte jag lämna bort den till en firma jag litar på. Vad behöver han för info? Visserligen vet han ju naturligtvis hur man motortvättar och gör rent i ett motorutrymme men han kanske inte vet nåt om denna motor. Hur gör ni när ni har tvättat blev det perfekt resultat i era Lincoln Navigators andra generationen 2003-2006.

Tacksam för svar från er experter.

Mvh.
          IP: ...[7.22.78]
Antal inlägg2.347 st
Postad/Inlagd2019-08-08 10:44
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Du har redan fått ett bra råd i tråden kring din M5:a ;-)

Allt som oftast är en motor just en motor. Elen är mer eller mindre känslig för vatten men ett motorutrymme är ju inte hermetiskt tillslutet. Vore det det skulle man ju inte behöva tvätta egentligen. Så detta fungerar på din Cadillac med.

Det viktigaste tipset är egentligen att vara försiktig när man spolar av det tvätt medel man valt att lägga på. Om du använder högtrycken, skruva ner den på lägsta styrkan och håll lite längre avstånd än det du har när du tvättar övriga bilen.

Om skiten inte vill släppa som gnugga med en pensel och mer tvättmedel tills det ger sig.

Jag brukar starta bilen genast efter en motortvätt bara så att ev vatten inte hinner sätta sig eller vad man ska säga. Låt den gå varm, eller kör en sväng så blir det gott varmt under huven och det lilla vatten som ev finns kvar ångar bort fort.

Har gjort så här många gånger och mina bilar startar alltid och går fortfarande fint, varje gång dom går komma ut.

Lycka till!

Niklas

Fransosen           IP: ...[2.50.74]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2020 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 320  -04
Pris: 12.500:-

BMW 330i  -19
Pris: 419.000:-

BMW 135i N55 DCT  -10
Pris: 219.000:-

BMW 535  -86