AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 7-Serien ]

Getriebenotprogramm/transmission failsafe program zf5hp30 740iA -95

Visad 506 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg15st
Postad/Inlagd2019-07-29 11:07
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
740iA -95
Hej på er alla! Här kommer ännu en tråd från mig gällande nästa "småfix" på vagnen min! (:

Jag får upp plinget "trans. failsafe program" när jag trycker ned bromspedalen, och min mekaniker har felsökt och kommit fram till att shiftlock-funktionen är trasig.

Jag har sökt runt lite grann, och det verkar som att datorn saknar en solenoid för växelväljaren. Däremot så verkar det som att det introducerades augusti -96 och min bil är tillverkad jan -95

Jag fick tipset att ladda upp batteriet, så jag köpte mig en ctek-laddare och körde rekonditionerings-programmet fast det plingar fortfarande när jag trycker ned bromspedalen.

Som jag förstår mer och mer, så verkar elektroniken vara väldigt känslig och någorlunda allergisk mot andra delar än original?

Jag har tagit bort original-radion och monterat en eftermarknads stereo med blåtandsfunktion från Kenwood, ifall det kan ha något med någonting att göra?

Tacksam för alla svar och engagemang i frågan.

Mvh Anders i Norrköping           IP: ...[123.245]
Antal inlägg1.723 st
Postad/Inlagd2019-07-29 20:56
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Risigt batteri är ju första budet, men när min gamla 740-93 (med samma låda) fick upp detta meddelande var det främst när man starta motorn och batteriet var dåligt så spänningen dippa vid start. Detta verkar annorlunda.

Misstänker du stereon så är det ju snabbt gjort att koppla ur den.

// Magnus

IP: ...[.144.80]
Antal inlägg15 st
Postad/Inlagd2019-07-30 09:35
Anmäl svaretAnmäl svaret
740iA -95
Stereon är en potentiell kandidat, men med viss tveksamhet.

Jag fick den installerad förra säsongen, och då var allt väl.
Men likaså var det ju med acn efter jag bytte klimapanel. Allt tenderade till att funka som det skulle, men sen vart det ju en jädrans massa strul pga att jag just bytt ut original-enheten.

Men det fanns möjlighet till att återmontera den gamla radion, sätta in en fm-modulator istället, och på så sätt kunna behålla blåtandsfunktion och streaming.

Mycket pill fram och tillbaka är det.           IP: ...[.143.51]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2019 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 523  -00
Pris: 7.500:-

BMW 330i m-sport  -01
Pris: 28.000:-

BMW 335 Diesel  -08
Pris: 79.000:-

BMW 540ia  -95