AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 7-Serien ]

Fönsterhiss på E65,vanligt fel?

Visad 626 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg279st
Postad/Inlagd2019-07-23 21:34
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Samma sak inför varje semester. Jag säger åt barnen att inte leka med fönsterhissarna för att dom inte ska gå sönder.För två år sen 1 vecka innan resa till Legoland rasade ena fönsterhissen på min E38.Beställde ny
på Ebay och bytet gick smidigt!
Nu tänkte vi ta E65:an på en längre tur ner till södra Sverige och neråt Tyskland,och nu brakade det till
i dörren höger fram efter att grabben "lekt" med fönsterhissen!
Är det vanligt att hissarna går sönder? Tack o lov att dom går att köpa billigt från Tyskland,och att jag är
bekant med att skruva allt möjligt,men ska man vara orolig för att resten av fönsterhissarna pajar?
Köpte en hiss billigt från reservdelar24,och den var så gott som identisk som originalhissen. Bytte igår och
det enda struliga var att initiera den.Trodde det var som på E38:an att den hittade ändlägena själv,men var
tvungen att koppla in datorn!

Ska jag undvika att dra ner rutorna,eller har jag bara haft otur?           IP: ...[128.180]
Annons
Antal inlägg2.267 st
Postad/Inlagd2019-09-25 08:38
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)

525IaT -02 (e39)
Min erfarenhet från fönsterhissar på e65 är att dom lyckas gå sönder helt av egen maskin...

För många år sedan ställde vi bilen på Arlanda, åkte på semester 2 veckor. När vi kom hem var det så klart smällhett så jag ville vädra ur bilen. Körde ner alla fyra rutor varpå bägge främre började låta som om det var grus i dom. Jag fick till sist upp alla rutor.

Fick byta bägge främre eftersom helt vips hade vajern på nåt magiskt vis hoppat av nåt plasthjul och lindat sig stenhårt runt axeln.

Så med lite glimten i ögat tror jag att man kan säga att fönsterhissarna fungerar fint, så länge man inte använder dom.

Behövde inte initierara dessa efter bytet med nån dator utan körde nån procedur med att hålla knappen inne en viss tid i varje ändläge. Tror jag. Var ett par år sedan men jag är säker på att en dator inte var inblandad,

Niklas

Fransosen           IP: ...[130.112]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2019 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 523  -00
Pris: 7.500:-

BMW 330i m-sport  -01
Pris: 28.000:-

BMW 335 Diesel  -08
Pris: 79.000:-

BMW 540ia  -95