AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 2-Serien ]

Egna delar till service

Visad 2.271 gånger
Besvara
Sida: 1 2 AutoPower Forum Första sidanFöregående sidaNästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg604 st
Postad/Inlagd2019-07-05 20:20
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
Toyota Auris
Jag har svarat ZIG i PM men kan skriva här så fler ser det.

Ni kan mejla dem på denna adressen: partscheltenham@cotswoldgroup.com

1..Skriva artikel nummer och be om pris inkl frakt till Sverige.
Har ni inte art nummer så går VIN chassi nr bra.
2..Skriv att ni är medlemmar på baby bmw forum.

3..Om priset är rätt betalar ni via paypal till deras mail adress, ni får ett offert nummer som ni refererar till + er adress.

Hoppas ni kan spara en slant !
          IP: ...[.49.131]
Antal inlägg7.062 st
Postad/Inlagd2019-08-03 12:32
Anmäl svaretAnmäl svaret
M235i/6 -16
Själva servicen gick bra och ingen diskussion kring delarna.

Det blev däremot ett bryderi. Serviceindikatorerna nollades och allt ser ut att vara i sin ordning när ÅF kollar på nyckeln. Men, i bilen under servicehistorik så står inte servicen med. Endast de två tidigare står där. De på ÅF var obekanta med detta och sa att de inte hänt tidigare. Om de skrev in det igen var de rädd för att de skulle bli dubbelt på nyckeln så de tyckte det såg mer udda ut.

Något jag bör trycka på att de åtgärdar eller är det ok att allt ser bra ut på nyckeln och i deras system samt att jag såklart fick kvittot. Hur hade ni gjort? Poängen med att serva hos dem är ju 100% rätt, inte 90%...           IP: ...[.113.56]
Antal inlägg676 st
Postad/Inlagd2019-08-03 12:40
Anmäl svaretAnmäl svaret
Grelle

Samma hände mig en gång på min förra F30. Jag åkte tillbaka till verkstaden och bad dom lägga in i idriven. Inga problem, dom kunde lägga in i efterhand och få det rätt med miltal och tidpunkt trots att det var ett par veckor efter. Det var en miss av teknikern bara. Tog 5 min att åtgärda!

Aukt bmw-verkstad.           IP: ...[.37.169]
Antal inlägg7.062 st
Postad/Inlagd2019-08-03 12:59
Anmäl svaretAnmäl svaret
M235i/6 -16
Intressant! Jag tycker också det låter som ett steg de missat. Tyvärr är inte verkstaden öppen idag och jag bor 40 mil från verkstaden och åker hem imorgon.

Undra om BMW i Sthlm kan fixa det?           IP: ...[.113.56]
Antal inlägg2.760 st
Postad/Inlagd2019-08-03 16:09
Anmäl svaretAnmäl svaret
Audi A4 Q
Mercedes C180
Mellan BMW just nu :)

Daniel N. Priserna på reservdelar i Sverige har spårat ur rejält, det är närmast ocker. Jag tror vi kommer att se stora förändringar i hur vi köper verkstadstjänster och vad som kommer att ingå där. Jag servar/repar utanför de auktoriserade, och skulle direkt välja bort en verkstad där det inte var ok med egna delar.
Mat är som du själv påpekar en helt annan grej.           IP: ...[131.173]
Antal inlägg676 st
Postad/Inlagd2019-08-03 18:57
Anmäl svaretAnmäl svaret
Grelle

Tror ej någon annan kan, iom id-numret för varje verkstad som följer med loggen. Det innebär att någon annan verkstad "tar på sig" en annan verkstads arbete, och det är nog inte poppis om något nu skulle gått fel.

IP: ...[1.131.3]
Antal inlägg7.062 st
Postad/Inlagd2019-08-03 19:22
Anmäl svaretAnmäl svaret
M235i/6 -16
Låter rimligt!

Om jag inte hämtat ut bilen en fredag 25 min innan stängning hade de nog varit mer motiverade att ta tag och fixa detta än de var. De i receptionen var obekanta med att detta ens kunde ske, men jag tror mekanikern missat något steg i processen.

Kan det bli strul av att fixa detta om två månader då jag är på rätt ort igen?           IP: ...[.113.56]
Antal inlägg23.152 st
Postad/Inlagd2019-08-03 21:39
Anmäl svaretAnmäl svaret
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Näst senaste gången jag servade F31:an hade plötsligt all servicehistorik försvunnit från i-driven.

Verkstaden hade missat ett moment i servicehistorik-lagringen i bilen.
Om jag förstått det hela rätt går det till såhär: verkstaden tankar ur servicehistorikminnet från bilen och laddar ner detta på sin dator (om det är lokalt eller i någon form av "moln-server" eller liknande vet jag ej), därefter skriver de in gjord service i filen och slutligen tankar de ner den till bilen igen.

Verkstaden fixade att lägga tillbaka all servicehistorik flera månader efter de hade gjort servicen, så det borde gå för dig också.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!           IP: ...[222.241]
Antal inlägg7.062 st
Postad/Inlagd2019-08-05 08:40
Anmäl svaretAnmäl svaret
M235i/6 -16
Tack för det svaret Johan. Ska höra av mig till verkstaden och lobba för att de får göra detsamma om några månader när jag är förbi på orten igen.

Det blev svårt att argumentera för det när de var obekanta med att de hänt innan. Men samtidigt gick de ju inte direkt och frågade alla kollegor. Någon bör veta om detta. Annars har de nu lite tid att ta reda på det.           IP: ...[6.28.75]
Sida: 1 2 Första sidanFöregående sidaNästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2020 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 2002  -70
Pris: 85.000:-

BMW 318ti  -03
Pris: 37.000:-

BMW 730 d  -17
Pris: 469.000:-

BMW 320  -94