AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 3-Serien ]

E92 335i etc rostskyddad eller inte?

Visad 1.578 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg7st
Postad/Inlagd2019-06-14 18:46
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
-
OK, så nu är det dags att köpa sig en E92 335i efter ett "sidospår" på ett år, hursomhelst var o titta på en igår, gick som spjutet, men...det var ganska så grava rostangrepp på multi link axlar, stag, infästningar etc i bakvagn, rostskyddades inte dessa bilar? fick via mail lite bilder på en till bil som jag är intresserad av, inte lika illa på den vad jag kunde se på fotona, men fortfarande rostangrepp, är detta standard på dessa bilar eller vad?
Mvh           IP: ...[4.14.46]
Annons
Antal inlägg217 st
Postad/Inlagd2019-06-14 23:45
Anmäl svaretAnmäl svaret
635 Csi -83
M5 -91
Honda Civic -08
Standard på bilar som gått på vintern i saltslask....           IP: ...[166.238]
Antal inlägg10.889 st
Postad/Inlagd2019-06-15 07:47
Anmäl svaretAnmäl svaret
523i-97
M5-99
520i-98
Årsmodell?
Miltal?

Annars är en extra rostskyddsbehandling(+ återkommande kontroller/behandlingar) bra att göra på i princip alla bilar som går "året runt"..

Rostskydd utförs från fabrik i bl.a. galvanisering och vaxbehandlingar på diverse ställen beroende på märke, men att tro att det räcker är väl lite väl optimistiskt idag..

Japanerna t.ex. har aldrig varit bra på detta(generellt sett).

Men Volvo/Audi hade en bra behandling mot rost tidigare(som faktiskt "höll bra många år" utan att ägarna behövde göra någonting egentligen).

Volvo S60 är ett exempel på hyfsat modern(eller..nee, inte modern, men inte heller alltför lastgammal) bil som faktiskt är bra mot rost och även sällan har andra problem(opps)...

Numera sägs det vara ganska mycket sämre rostskydd hos Volvo och Audi..

Mvh Janne.           IP: ...[147.120]
Antal inlägg22.141 st
Postad/Inlagd2019-06-15 09:12
Anmäl svaretAnmäl svaret
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Menar du själva stagen mm?

De är bara lackade från fabrik men å andra sidan lär de behövas bytas ut pga. slitna gummibussningar/leder, låååångt innan de är i närheten av att rosta sönder.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!           IP: ...[222.241]
Antal inlägg1.986 st
Postad/Inlagd2019-06-15 09:43
Anmäl svaretAnmäl svaret
325 E90
Bilprovningen knackade hål i min bakvagnsbalk "Den här behöver du åtgärda till nästa år" Bilen är mycket välvårdad och ser nästan ut som ny utvändigt, men under är den inte vacker.

Det finns ingen anledning att rostskyddsbehandla nått som redan är rostigt med vanliga metoder, det kan bli ännu värre. Linojebehandling är det enda som kan stoppa upp rost i någon mån, men det finns få som pysslar med sånt idag.

Ska man göra nått får man plocka ner bakvagnen, blästra allt, laga rosten och sen behandla allt.           IP: ...[.170.58]
Antal inlägg7 st
Postad/Inlagd2019-06-15 10:36
Anmäl svaretAnmäl svaret
-
båda bilar var 07'or, första hade gått 16´ den hade grava rostangrepp på balkar & infästningar för dito, den andra hade gått ett par tusen mil mindre(denna såg jag inte "live" utan via bilder), skulle ju kännas sådär att pynta upp ca 150´ o veta att det ser ut som en 70-tals Fiat i bakvagnen, visst en 12 år gammal bil men ändå

BMW's svenska generalagent började inte med rostkydd på senare årsmodeller av denna modell?? har för mig att andra generalagenter rostskyddar innan de rullar ut bilarna i Sverige, typ sydeuropeiska bilar, fast det kanske var förr(?)

mvh

IP: ...[4.14.46]
Antal inlägg10.889 st
Postad/Inlagd2019-06-15 18:06
Anmäl svaretAnmäl svaret
523i-97
M5-99
520i-98
Låter ju inte speciellt förtroendeingivande att vissa BMW rostar såpass dj*vligt i t.ex. bakvagnen efter "bara" tolv år..

Visst, rostskador på bilar brukar normalt visa sig efter typ 11-12 år i anmärkningar på besiktningen(läste jag någonstans).
Tankarna for till Japanska bilar typ Mazda i dylika fall(fördomsfullt, men likaväl;)).

Men BMW borde ha ett bättre rostskydd från fabrik..mht vad just vagnarna betingar i pris som är i den "häraden"..
Men men...ja, det gäller att kontrollera rosten seriöst innan köpet av begagnad bil(som alltid iofs).

Mvh Janne.           IP: ...[147.120]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2019 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 540ia  -95
Pris: 59.000:-

BMW M3  -95
Pris: 100.000:-

BMW 330 ci  -02
Pris: 87.000:-

BMW 850ia  -91