AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 3-Serien ]

Köpt mig en rejält sliten E36 cab,tips önskas !

Visad 1.632 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg279st
Postad/Inlagd2019-06-10 23:21
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Köpte en sliten men fungerande E36 cab nyligen,för ett väldigt lågt pris.Bilen går bra men är i behov av kosmetisk vård.Jag tar tacksamt emot tips var jag bäst letar upp reservdelar.Har annonserat på AP,kollat Blocket mm,men hitills inget napp. Så därför man kanske måste kolla utomlands?

Bilen köptes mest på skoj för att jag och barnen saknade att åka utan tak fina sommardagar,men det vore skoj att fixa med den när vädret är mindre bra !

Så om det är nån här på forumet som ligger på reservdelar eller tips,tas det gärna emot.           IP: ...[128.180]
Antal inlägg2.691 st
Postad/Inlagd2019-06-11 09:32
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
228i cab
850i
Grattis till ett roligt köp Thomas. :) Rekommenderar klart tyska ebay för köp av delar. Lyckligtvis brukar de flesta som säljer reservdelar på tyska ebay även lista dem med sitt engelska namn.           IP: ...[.96.160]
Antal inlägg279 st
Postad/Inlagd2019-06-11 15:52
Anmäl svaretAnmäl svaret
Tack för svar Alexander ! Det är ett roligt köp även fast den var rejält sliten.Har haft både E30 och E36 cab tidigare,och jag tycker dom är sköna "glassätarbilar"!
Har som du vet jobbat tills nyligen på BMW i många,många år,och nu efter en längre ledighet börjat på annan verkstad.Så nu kliar det i fingrarna att fixa lite.
Jag har rätt bra koll på Ebay bla, men dom grejerna jag söker finns nog hos nån som
skrotat ner nån eller flera E36:or ( cab eller coupé),och om jag hittar på Ebay,blir frakten nog mer kostsam än själva delen. Det jag pratar om är tex huv som är hyffsat
fin,plastdelar under/bredvid kylare,cabställning och hardtop.

Jag kollar vidare och om nån har vidare tips,tas dom tacksamt emot:)           IP: ...[128.180]
Antal inlägg215 st
Postad/Inlagd2019-06-11 21:26
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
BMW 540iat E39 -99
BMW 320d E91 -07
BMW 118d xDrive F20 -17
Hej,

BMW artikelnr till reservdelar med sprängskisser kolla: www.realoem.com
Sedan när du har artikelnr är det enkelt att hitta delar på ebay. Även Ebay UK är bra.
Autodoc är bra med.
Bildelsbasen har stort utbud av beg. delar bla köpte jag komplett M-front, huv mm till 540in.

/Magnus
          IP: ...[236.195]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2019 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 335 Diesel  -08
Pris: 79.000:-

BMW 540ia  -95
Pris: 59.000:-

BMW M3  -95
Pris: 100.000:-

BMW 330 ci  -02