AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ X-Serien ]

Bmw x3 , skillnad på chassi ?

Visad 1.806 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg6st
Postad/Inlagd2019-06-07 20:02
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Hej på er experter !
Lite sugen på en BMW X3 ,2018-2019 årsmodell
Har dock inte bestämt mig för en 20d eller 30d
Men detta med olika chassin ; M-sport chassi , blir det väldigt stötigt och hårdare en ett vanligt traditionellt chassi ? Märker man av det väldigt mycket isåfall ?
Väljer man en x-line så antar jag att det är ett standard chassi och kanske lite komfortablare ?
M-sporten blir ju lite kaxigare i utförandet men visst x-line är helt okej också med rätt utrustning
Nu är det ju SUV så visst ändras komforten bär man kommer från en luftfjädrad Audi A6 allroad 🤪Men en av de trevligaste jag provkört just nu 😊

IP: ...[146.219]
Annons
Antal inlägg84 st
Postad/Inlagd2019-06-09 10:44
Anmäl svaretAnmäl svaret
Inför vårat köp av X3 så provade flera olika chassin, vi testade också med ställbart chassi, komfortläge, sport, vi kunde inte känna någon större skillnad som skulle göra att vi skulle välja ett ställbart med tanke på framtida problem..tror att det mest är psykologiskt, vi är nöjda med m-sport.
Vi upplever den inte som stötig.
Men det är vårat tyckande, finns säkert ”finsmakare” som tycker annorlunda..Gör som vi gjorde..testa.           IP: ...[4.70.35]
Antal inlägg6 st
Postad/Inlagd2019-06-09 10:54
Anmäl svaretAnmäl svaret
Tack !
Vi har provkört några men inte med adaptivt chassi.
Kanske är lite överkurs med det 😊
Ska prova en M-sport igen och en X-line och se om det är någon skillnad.

IP: ...[146.219]
Antal inlägg192 st
Postad/Inlagd2019-06-13 21:51
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
X3 30d -19
Jag kör ställbart standardchassi, och det smyger fram fint på 18-tummare. Inte helt säker på att jag skulle välja ställbart igen, men det är nog snäppet trevligare att veta att trycker man plötsligt på, så kör fjädrarna i sportläge, tills man slappnar av igen. För det är det som det mest handlar om. Automatiskt växling mellan Comfort och Sport på fjädrarna.
Tror hög profil på däcken är viktigare än chassit.
Följer ett amerikanskt forum, och just G01 med 20 eller 21 tummare på m-sport chassi är förvånansvärt komfortabelt.
Jag tror ändå att det inte är värt priset för m-sport, trots att det ser lite tuffare ut. Speciellt bromsarna behövs inte, men tvingar dig upp på 19-tum. (Finns dock after-market fälgar som faktiskt passar ändå, men det är lite lurigt.)           IP: ...[201.133]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2019 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 540ia  -95
Pris: 59.000:-

BMW M3  -95
Pris: 100.000:-

BMW 330 ci  -02
Pris: 87.000:-

BMW 850ia  -91