AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ M1, M3, M5, M6, Z3M, Z4M, X5M, X6M, Alpina m fl ]

Världspremiär M8 coupe och cab

Visad 3.053 gånger
Besvara
Sida: 1 2 AutoPower Forum Första sidanFöregående sidaNästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg267 st
Postad/Inlagd2019-06-15 19:12
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
440i X-Drive MPPSK
Ursäkta mig otydlighet. Vad jag menar med sömlös är inte att bilen växlar mjukt utan snabbt.

Dvs man slår inte pannan i instrumentbrädan vid varje växling.

Iofs så är faktiskt skillnaden minimal på högre varvtal mellan min och CS

Det bankar i precis lika snabbt.

Tycker att man framförallt märker skillnad vid lägre varvtal där singel turbon inte hinner bytgga upp tryck.


          IP: ...[.129.18]
Antal inlägg358 st
Postad/Inlagd2019-06-15 19:26
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
M4 -18
Ok, då är jag med. Och ja, det är ju den officiella anledningen till att de valt bort DCT, för att ZF-lådan anses lika snabb.Vilket säkert är sant, men jag tycker det är lite trist, speciellt på en M-bil.

Du har säkert en poäng med att dubbelturbon bygger tryck snabbare. Men det går faktiskt att få samma beteende, verkar vara ett rätt känt fenomen. Man måste gasa sig ur 1-2 även med DCT:n, annars börjar den rycka något fruktansvärt. Tar ett tag att vänja sig vid och är rätt jobbigt i stadstrafik om man är lite snabb på gasen. Det är ju inte så att man kan dra ut växlarna direkt på 40-väg direkt...           IP: ...[203.123]
Antal inlägg688 st
Postad/Inlagd2019-07-29 14:36
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
M5 F10-12 , M6 F12-16, X5 E70-07
Stor, tung, ful, onödig, kass växellåda, ingen riktig sportbil, värdelös jämfört med Porsche, dyr, osv osv!

Skiter fullständigt i vilket! BMW nyversion av M6, dvs M8, är ju urläcker! o har redan bestämt att jag , om jag lever och har hälsan, ska äga en sån här! Men har idag en M6 GC-16, och tycker att GC:n är både mer praktisk, och snäppet läckrare utseendemässigt! Så kommer vänta på M8 GC(Gran Coupe), som jag verkligen hoppas, kommer komma. Sen minst 3 år, och lite mil på mätaren, så priset, blir någorlunda rätt + att skatten återgår till det normala, så är det bara att slå till!!

Tror o hoppas att nya M8:an kommer nu, till hösten som årsmodell 2020, och att det sen inte dröjer mer än en årsmodell, utan att nya M8 GC kommer som årsmodell 2021, hösten 2020. Hoppas o tror att typ 2023 på hösten, kommer 3 år gamla M8 GC, med säg runt 3000 mil på mätaren, att finnas i ett flertal på marknaden till försäljning, till ett pris av kanske runt 7-800.000.

Då är min M6 dryga 7 år gammal o har gått säg 3500 mil, och läget perfekt, för ett byte!


HA DET!

modolasse           IP: ...[.90.172]
Antal inlägg6.162 st
Postad/Inlagd2019-07-30 10:10
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
M235i/6 -16
Låter som en trevlig plan!           IP: ...[4.4.136]
Sida: 1 2 Första sidanFöregående sidaNästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur



Regler för forumet

 



© 1997 - 2019 AutoPower.se







PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW M6  -07
Pris: 350.000:-

BMW 320i  -05
Pris: 48.000:-

BMW M5  -93
Pris: 250.000:-

BMW 335iA touring  -07
Pris: 155.000:-

BMW 535i GT  -10
Pris: 165.000:-
Gå till PowerBörsen Gå till PowerBörsen