AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ Samtliga BMW-modeller ]

ODB2/CAN Scanner

Visad 1.797 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg29st
Postad/Inlagd2019-06-03 20:55
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
523-99,535d-05
Konnwei KW808 ODB2/CAN Scanner
Handhållen med disply . Nån som har några erfarenheter av den, kostar med kabel några hundralappar.

Beskrivning.
Works on all 1996 and later OBDII compliant US, UK, European and Asian vehicles, Diesels from 2004 on-wards with a) compliant OBD-II 16 PIN Diagnostic plug (including vehicles on the CAN, VPW, PMW, ISO & KWP2000 protocols including:
Acura, Alfa Romeo, BMW, Buick, Cadillac, Chevrolet,mfl

Skall ha för att läsa-nollställa felkoder, (just nu 535d-05) fel på PDC-enhet, givare, kablar,??
Tacksam för svar./Bo
          IP: ...[.154.49]
Antal inlägg2.654 st
Postad/Inlagd2019-06-03 21:22
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
750iAL -99
Hej,

Verktyget verkar bara klara av drivlinerelaterade koder, framför allt betr motor och
miljö. ”Alla bilar” avser just detta. Någon ledtråd om din felande pdc-sensor på en bmw lär du inte få med det.

Om du har en laptop och är allmänt dator-/diagnostik-intresserad, kan jag med gott samvete rekommendera det här: [LÄNK]

Många är också förtjusta i Icarsoft, som hanteras via en smartphone, men där kan jag inte ge vägledning.



/Lennart           IP: ...[.184.52]
Antal inlägg3.754 st
Postad/Inlagd2019-06-03 22:46
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
540iaMT-02
#71/239
Sapphire Schwartz
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
Lenwib, tackar för förtroendet.

Icarsoft är väl även det en handhållen enhet?
Carly däremot kör man med telefonen.

Men står man där med startspärr eller låst ELV eller FRM så klarar de inte jobbet.
Det gör däremot Inpa.
Inpa är bra på PDC problem också då man kan se live-data från varje givare.

Sen tycker jag nog generellt att det ena inte utesluter det andra, bra att ha flera verktyg i lådan.

Mvh Ola

Mina bilar:
[LÄNK]           IP: ...[3.99.37]
Antal inlägg29 st
Postad/Inlagd2019-06-04 15:42
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
523-99,535d-05
Tackar/ Lennart och Ola

Lånade Konnwei KW808 i fjol av en bekant som köpt den från Kina, testade på min E39 men där behövs även en annan kabel med runt kontaktdon för att (antar jag) kunna läsa och nollställa, men viss info fick jag ut med ODB kabeln - in under panelen v-sida.
Inte provat på E60:n än.

OK ang INPA
Har mejlat får se vad man svarar.

PDC Fel. Har haft fel 2018 på höger bak, men nu efter att jag monterat ner bakdelen har samtliga givare lagt av. SÅ antingen kabelbrott el pdc enheten. Man kan aldrig vara nog försiktig när man tar isär kontakter.
Tanken är att först nollställa felkoden för pdc, sedan känna,läsa av vilka som ska bytas. Har en E60, stått i garage under vintern, aldrig blött i skuffen.
Ha ha var säkert 3-4kg grus under plastskydden bak, skönt att få rent plus att få rostskyddat allt, skruvar, mutterklämmor, kofångarbalk mm. Inte så svårt att plocka ner,,men WD40 kan rekommenderas.


/Bo


          IP: ...[.154.49]
Antal inlägg3.754 st
Postad/Inlagd2019-06-04 15:52
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
540iaMT-02
#71/239
Sapphire Schwartz
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
Bo, samma OlaO här som du har mailat ;-)

Jag har svarat.

Mvh Ola           IP: ...[3.99.37]
Antal inlägg2.654 st
Postad/Inlagd2019-06-04 16:03
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
750iAL -99
Angående pdc-kontakterna är min erfarenhet, att hon-delen är väldigt känslig. Minsta lilla vinkel-fel eller bryt, när man drar loss sensorn, vidgar honans kontakthylsa så att man vid nästa ihopsättning inte får kontakt. En försiktig ihopklämning med en nål eller fin skruvmejsel hjälper då. Värt att prova.

/Lennart           IP: ...[.144.19]
Antal inlägg29 st
Postad/Inlagd2019-06-11 22:26
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
523-99,535d-05
Tackar Ola, fick Programmet i går, har installerat.
Har mest erfarenhet av NT och senare XP. Enda bärbara som jag får ha,, (hon har nya win10) har Wind7pro.

När jag kör igång INPA med kabeln ipluggad, val COM1 och Lat satt till 1, får jag upp en sida med två svarta punkter och en massa funktionstangenter med olika BMW modellval.
Efter ett tag blir Batteri o Ignition vita.

Jag har brytaren (Interfacekabeln) till höger, var satt så.
Har en E60-05 och en E39-99 Gäller K-line för båda?
(Missade runda kontakten 20pin i beställningen)

Sett så här långt inga märkvärdigheter att installera finns instruktionfil att följa, hoppas jag gjort rätt, har inte provat i bilen.
Ser instr bilar m K-line.
Vad gör jag nu för att läsa felkoder (pdc) finns allt under INPA iconen.

mvh/Bo           IP: ...[.154.49]
Antal inlägg3.754 st
Postad/Inlagd2019-06-11 22:32
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
540iaMT-02
#71/239
Sapphire Schwartz
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
Bo, jag assisterar gärna men via mail istället.
Bra att min instruktion är lätt att följa, har putsat på den mycket.

Mvh Ola

Mina bilar:
[LÄNK]           IP: ...[3.99.37]
Antal inlägg29 st
Postad/Inlagd2019-06-11 22:38
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
523-99,535d-05
OK, tack till Lennart, ska kolla honkontakterna
/Bo           IP: ...[.154.49]
Antal inlägg29 st
Postad/Inlagd2019-06-14 17:41
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
523-99,535d-05
Så var mina PDC-problem ur världen tack INPA.
Har länge velat ha något felsökningsprogram som ska vara lättanvänt, Har läst här på forumet och sett ett flertal men aldrig fallit för något. Nu blev det Inpa, kunde inte föreställa mig att det är så användarvänligt.

Kopplade upp mig och väljer i menyerna fram till PDC, raderad felkoder, aktiverar och ser tre! nollvärden på sensorer bak, har bakdelen lös plockar ur samtliga sensorer och rengör stiften. Tillbakasatta testar jag igen och nu två sensorer döda. Köpte två (givarna svarta lackas silver). På med de nya och !!! Pdc fungerar igen fantatsiskt.
Inpa och en bärbar dator, perfekt för mig, dessutom följer det med flera prg avancerade så de förslår men det får bli senare utmaning att sätta sig in i.
/Bo
          IP: ...[.154.49]
Antal inlägg2.654 st
Postad/Inlagd2019-06-14 22:03
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
750iAL -99
Härligt!

Tack för din återkoppling!

/Lennart           IP: ...[.184.52]
Antal inlägg3.754 st
Postad/Inlagd2019-06-14 22:07
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
540iaMT-02
#71/239
Sapphire Schwartz
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
Kul att det gick bra!

Mvh Ola

Mina bilar:

[LÄNK]           IP: ...[3.99.37]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur



Regler för forumet

 



© 1997 - 2019 AutoPower.se







PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 850ia  -91
Pris: 169.000:-

BMW 325  -94
Pris: 45.000:-

BMW 325i M-sport  -08
Pris: 92.500:-

BMW 540i/6  -98
Pris: 26.000:-

BMW 730d  -17
Pris: 530.000:-
Gå till PowerBörsen Gå till PowerBörsen