Sida 3 av 3
|
|
---|---|
@catch_me => det flesta jag sett ligger kring 420hk och 80Nm de som ligger över det antingen tar ut för mycket (minskar risken) eller mäter/"räknar" fram annorlunda. Eller en som i min andra, icke BMW, så redovisar man en lägre siffra för att ha marginal/tolerans för alla möjliga förhållanden t.ex. väder, drivmedelkvalitet osv (trim som är godkänt av biltillverkaren, myndighet och försäkringsbolag) Personligen hade jag valt en firma som visar en trovärdig siffra och en etablerad firma. Jag tycker ju om att köra mina bilar hårt och vill inte oroa mig varje gång jag gör en hård/lång fullgas repa eller stillastående acc. Återkoppla gärna om din Dragy, nyfiken om man kan ställa in egna intervall och om alla tider måste skickas upp på "synliga databasen" |
|
Hej Gällande Dragy hur menar du om all tider måste skickas till databasen? Intervaller finns att välja ja 0-60km osv flera möjligheter. Sen kan du välja att dela det men andra eller bara ha det i din History så att säga. |
|
Hej Tänkte lägga upp en video, Försökte med 0-100 på en ny sopad raksträcka. Lyckades den här gången komma under 5 sekunder. Obs fick inte bästa grepp samt att det är fortfarande kallt i marken. Dock med sommar däck Michelin PS4 |
|
@Catch_me => den gick riktigt fint 👍 hur var det nu är den original eller trimmad? | |
Tack snälla, Den är original men funderar på optimera den. Men först service ink växellåda samt fördelningslåda oljebyte . | |
Kan detta verkligen stämma med 460hk? Länk någon som har erfarenheter hos ecotuning | |
Hej sådär kunde hålla mig och optimerade bilen förra veckan. Här kommer en video 0-100 försök. mvh |
|
catch_me => den gick riktigt bra. Vad blev det för trim? | |
Jag är också nyfiken på var du optimerat din @catch_me ? Själv har jag lagt in GDM:s nya steg:1 i min M550D, 450hk och 860nm. Hade även kontakt med EcoTuning samt Broo Performance (480hk 880nm steg:1 1/2) - då dessa aktörer också ger mer prestanda än de flesta som optimerar - men med närheten till GDM och tidigare bra erfarenheter föll valet på dem och deras nya uppgraderade steg:1. Jag uppgraderade dessutom växellådan i samma veva, och bilen går riktigt gött. Jag har ingen Dragy tyvärr, men det ligger i piplinen att dra iväg till West Tuning och få M550:in och ett par andra bilar bänkade. Detta för att se om utlovad prestanda stämmer...? |
|
Hej Den är optimerad hos en bekant som jag har känt mång år och låtit optimera alla mina diesel bilar genom åren, Det är han bla grundarern till BMW retrofit sedan splittrades de men det var ett tag sen. Han håller till i Uppsala Länk min är optimerad till 420hk och 840NM jag googlade runt innan just för skojskull och det verkar som att olika företag ger olika effekt . Nämnde det för min vän då menar han att håller koll på sitt , Hållbar och fin programvara. "Det går med säkrhet få ut mer men grejerna skall också hålla." säger han. |
|
Med min förra bil 535d körde jag nästan 3500 mil bla till medelhavet. Nu äger min vän som köpte den av mig och han drar båt och grejer. Men jag har alltid servat mina billar var 1000mil. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.