AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 5-Serien ]

Harman Kardon Subwoofers under sätet funkar inte?

Visad 2.540 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg121st
Postad/Inlagd2019-04-27 18:14
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
540ix -19 G31
Har en 530d med Harman Kardon.

Jag har under en tid funderat på om högtalarna/subbarna under framstolarna i min bil verkligen fungerar. Idag satte jag på hög musik med mycket bas och kravlade mig ned "under stolarna" och kan slå fast att det inte kommer varken ljud eller bastoner ur högtalarna som sitter där. Faan då!

Visst ska det pumpa ut bas ur dem?
Hur kan jag felsöka vidare?
Vad skulle kunna vara felet?
Är det en liten, mellan eller stor grej för en verkstad att plocka ur stolarna och felsöka högtalarna?
Kan det gå att felsöka/lösa med mjukvara?

IP: ...[172.172]
Antal inlägg60 st
Postad/Inlagd2019-04-28 00:22
Anmäl svaretAnmäl svaret
520d Touring -13
Hej.

Högst osannolikt att du löser något genom att titta under stolen. Leta reda på slutsteget som troligtvis finns bak någonstans. Där kan du sedan mäta om du får ut något till subbarna. Kan mycket väl vara steget som gått sönder eller saknar spänning. Har du fungerat vid något tillfälle?
          IP: ...[.33.211]
Antal inlägg60 st
Postad/Inlagd2019-04-28 00:24
Anmäl svaretAnmäl svaret
520d Touring -13
Å så menar jag om subbarna har fungerat vid något tillfälle och inte du 😀👍           IP: ...[.33.211]
Antal inlägg128 st
Postad/Inlagd2019-04-30 08:39
Anmäl svaretAnmäl svaret
540i X G30 2018 M Perfomance
Jag har en G30 2018 540i med Harman Kardon. Var så deppig över "basen" så jag slet ur baslådorna och stoppa i 2st större + ett eget slutsteg för dom, nu kommer det bas...

Undrar också om de fungerat förut? Hör du dom inte alls? Klena är dom, ja.. men du bör iallafall höra att de är igång.
          IP: ...[9.20.58]
Antal inlägg121 st
Postad/Inlagd2019-04-30 17:54
Anmäl svaretAnmäl svaret
540ix -19 G31
Tack för svar! Högtalarna haf fungerat liadant sedan jag köpte bilen som 1-åring för 1 år sedan.

Missförstå mig rätt, det finns mycket bas i ljudbilden i bilen, men det är en grötigare, mer sjungande bas än jag förväntat mig av Harman Kardon. Jag minns det som att HIFI-basarna i min förra f11 producerade en snärtigare bas som kändes i framsätena när man drog på.

Nu har jag testat att dra på full bas i EQ:n och idrive och spoitys:s EQ och spelat riktigt basig musik - och visst, det sjunger bastonar från under sätena då.

Det kanske är så att de funkar men är konfigurerade på ett annat sätt än jag föredrar.

Antar att min fråga övergått till att handla mer om det är fler som är missnöjda med HK-basarnas prestanda, eller ljudsystemets konfiguration?           IP: ...[172.172]
Antal inlägg1.520 st
Postad/Inlagd2019-05-01 07:08
Anmäl svaretAnmäl svaret
F31 320dTAX -19
Man kan aldrig räkna med helt bra ljud i en originalstereo, speciellt när det kommer till basarna som kräver mer av både plats och effekt.
HK-systemet låter helt ok men saknar såklart bas. Det finns modellanpassade baslådor som funkar superbra.

Jag har uppgraderat till följande grejer i min F31, det blir något helt annat än Hk-ljudet :)

[LÄNK]
[LÄNK]
[LÄNK]
[LÄNK]
[LÄNK]
          IP: ...[2.1.101]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2021 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 320 cab M Tech II  -92
Pris: 200.000:-

BMW 635 CSI  -80
Pris: 50.000:-

BMW 325i  -08
Pris: 68.900:-

BMW 530i  -02