|
|
---|---|
Nu får ni gärna hjälpa mig med råd. Står mellan att köpa en Volvo V60 eller 320d alternativt 318d. Gran Turismo eller sedan. Valet av V60 före s60 då jag inte egentligen inte behöver en kombi men tycker V60 ser betydligt bättre ut än s60. Fördelarna jag ser med Volvo är att den är välutrustad inför kallt klimat. Då tänker jag på VOC, rattvärme. Sen är det hyfsad skatt och försäkring. Har en ÅF i stan och kan få ett serviceavtal samt med Volvia 15000mil på motorskadeförsäkring alternativ 17000mil om man köper av en Volvo ÅF. Sen kommer vi till hjärtat, som säger BMW men då saknas en hel del av ovan. Vi pratar om BMW 3-serien från årsmodell 2016 och framåt. Få modeller man får med rattvärmare och inget att räkna med Webasto eller liknande utan något man får eftermontera. Däremot vet jag att nog körglädjen är något helt annat. Vad gör man? Hit me! Ge mig råd tack. | |
Hej Man får provköra o jämföra bilarna. Sedan har vi det här med det ekonomiska, det väger oxå in. Men tycker du ska välja efter vilken bil ger dig mest körkänsla. Lycka till |
|
Precis, ur kostnaden skatt, försäkring ligger V60 bra till. Deklararad bränsleförbrukning är de i lä med varandra. Såg att jag glömde nämna att det gäller Volvo d4 181hk alt 190hk. Automat som gäller. Har inte lagt större fokus på andra kalkyler, exempelvis värdeminskning. Kör endast på det som ligger i nutid. Har varken provkört någon av de modellerna ovan därför tänkte jag först slänga iväg ett inlägg för att höra vad forumet säger. |
|
Jag är kanske trög såhär på morgonen men är det nya eller gamla V60 som är intressant? | |
Jabbal, V60 tidigare modeller från 2014-2018 | |
Tveksamt om jag skulle gå på en V60 av äldre modell. Varför inte lägga till och ta en ny V60 istället och ta finans? Du får en otroligt modernare bil. Nya Volvo idag ligger fullt i nivå med många BMW. Jag kör själv nu en ny XC60 D4 och skulle aldrig ens fundera på att lägga till för ex. vis en X3. Varför ex. vis inte kika på en XC60? Bra andrahandsvärde, bra kampanjer på lagerbilar just nu. Mycket bil för pengarna! /Anders |
|
Anders, jag har som max att lägga 200 000kr. | |
Rattvärme är relativt vanlig utrustningsdetalj så det lär du hitta utan större problem. Går du på utseende så är ju 3- serie GT diskad direkt, för det är ingen skönhet. (Fast det är ju subjektivt) Men ut och provkör och välj det som passar dig bäst. Ekonomiskt lär det inte vara några större skillnader i den totala kostnaden per mil. **BMW-ägare i 39 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
Frugan gjorde ett byte från Bmw 325IA E90 2006 till en Volvo V60 D4 mometum -13 inte facelift då, Volvon har mycket utr som du nämner voc,navi,aut,taklucka,skinn,streama musik osv Man åker gött i dom och den 5-cyl diesel motorn låter fint men inget annat, nu efter ca 2år kan hon sakna sin sportiga Bmw ibland... |
|
Du slipper framför allt rost om du väljer Volvo. Dessutom tycker jag att Volvon har bättre komfort. Provkör. EB |
|
Lutar sig mer och mer åt en Volvo. Så många fördelar kontra BMW för min del. Har hittat ett trevligt objekt och kan nog bli en affär. |
|
Blev det affär Carlsson? | |
@AMET , inget ännu. Har en D5 som jag är spekulant på. Bilen finns bilen 4 timmar från mig så i nuläget sker förhandling om priset. Vill ha klart det innan någon resa sker. | |
Update, ägare till en s60 D5 Polestar 2017. Supernöjd och går riktigt bra :) | |
Grattis | |
Tack! :) | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.