|
|
---|---|
Hej! Märkte igår när jag åkte hem från jobbet att bilen kändes i princip helt stum i bakvagnen. Tänkte att bälgarna gått sönder totalt och jag körde med bilen i botten. Men den har helt normal höjd, å står jag på dragkroken å gungar känns den inte hård heller. De hade vart väldigt varmt på dagen och de var mycket blöta vägar med bitvis slask på. Sen parkerade jag bilen på jobbet och på kvällen hade de fryst på, men var ingen kallare än -4. Idag när jag åkte till jobbet kändes de lite bättre, men tycker inte den är lika mjuk som innan. Detta hände alltså mitt i allt från att jag ställt bilen i ca 10 timmar. Bälgar och kompressor är bytta i höstas så de borde inte vara fel på dom. Samt att de inte kommer upp nå felkoder eller varningar. Är de aktiva dämpare fram på f11? Den kändes nämligen ganska hård o fronten också. Men bak var de rent sagt som å köra me nästan stumma dämpare. Kanske är själva dämparn som börjar bli dålig? Att de blivit kondens i den å de fryst. Men jag menar de har skiftat temperatur hela vintern, från plusgrader till -20 på en dag utan att de känts nånting Nån som vart med om liknande? | |
Hej! Lånade svågerns 530xd F11 häromveckan när det va -10°C och upplevde liknande som du beskriver. Fick du någon klarhet i vad som hände? Någon annan som vet vad som kan ha hänt? |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.