AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.694

Byta Ok och Skivor från annan bil på E46 330Ci -01

VS
7
VS
330Ci E46 01
316I E36 Compact 95
Hej alla kunniga!

Jag behöver hjälp!

Är sugen på att uppgradera bromsarna på min 330Ci som jag har kompressorkonverterat. Det jag har kikat på är ett kit fram som säljs från ESC tuning i staterna. Det innehåller CSL ok, skivor, belägg, slangar mm men enbart till framaxeln.

Bak har jag kunnat konstatera (med hjälp av den lokala BMW gurun) att CSL ok och skivor kommer passa bult on så länge jag byter till CSL ok hållare samt större handbromsbackar så den praktiska funktionen inte försvinner.

Nu till frågan, bytt bromsar på era icke M E46 vilka ok och skivor har ni valt? Det jag söker är något som är relativt billigt (då bilen redan spräckt budgeten flera gånger om) men som även är så nära bolt on man kan komma.

Skulle uppskatta all hjälp jag kan få i detta ämne då jag inte känner att ett bbk från brembo eller liknande är aktuellt pga det höga priset. Anledningen till att jag vill byta är för att jag behöver få bilen godkänd av SFRO och vill göra bygget gatlegalt.

Även kontakter till personer som bygger ihop kit eller har erfarenhet av vad som fungerar ihop uppskattas.

Stort tack på förhand!

Med vänlig hälsning, Victor
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.