|
|
---|---|
Hej! Jag behöver buyta gasfjädrarna till bakluckan - art nr 51247127875 BMW tar drygt 500 SEK per fjäder - 470N Det finns t ex FEBI Bilstein eller Lesjöfors som också har samma kraft 470N för knappt halva priset Vet någon här vilken tillverkare som levererar till BMW OEM? Eller skall man köpa BMWs dyrare gasfjädrar? Tacksam för svar! | |
Det finns ingen anledning att köpa bmw original. Om det är likadan 470N eller däromkring kommer det fungera utmärkt med annat fabrikat. ca 110 kr för magneti marelli och 160 kr för Lesjöfors är fullt tillräckligt för en så enkel reservdel. | |
Tack för svar! Är ändå alltid nyfiken på vilken tillverkare det är som levererar till BMW. Har googlat själv och det verkar vara Stabilus. Någon som vet?! | |
Inget vidare verkar deras leverantör vara bytte tre ggr på 18k mil på min e91... | |
Det kan nog stämma. Har bytt en gång tidigare och nu vid 14k mil dax igen... | |
Återkomm gärna med svar dags byta för mig med. | |
Stabilus som redan nämnts har jag för mig är (har varit) en av OEM leverantörerna. | |
Fick hem mina Stabilus dämpare idag och döm om min förvåning! Samma dämpare som BMW OEM! Samma stämplar men till en kostnad av 370 kr ink frakt för två!!! Mitt originalhjärta fick sig en törn... | |
på ena gasfjädern står det 17/07/01. är det tillverkningsdatum ? dessutom så har väl OEM gasfjädrar 470N medan eftermarknads har 450N ? det står ju även 450 på denna fjäder Länk |
|
Är det fjädern som gett upp när luckan inte öppna sig själv? isåfall är det nog samma på min:-( |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.