AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ Övriga bilmärken ]

Tips och råd för begagnatköp av S205 C-klass.

Visad 1.640 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg336st
Postad/Inlagd2019-01-01 22:56
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
520dT -14
Det är dags att byta ut F11'an mot en mindre bil.
Kollar på senaste c-klassen, begagnad(pga pris), en kombi med 4-matic och utan märkvärdig motor. Diesel eller bensin.
Vad borde man ha med av utrustning, och vad borde man undvika av utrustning eller motorer?

Ser at mb har konstläder...kan det verkligen vara bra?

Ser att det finns några bensinare med 4-matic. Är 200T-fyran bra, eller är det bättre med en diesel(glöm skatter osv. tänker på själva bilen;))?

Är bortskämd med komfortstolar i F11, som jag gillar skarpt. Har inte fulla översikten när det gäller mb's stoltyper. Funkar standardstolen, eller borde man kolla efter en bil med tillvals-stolar? Vill iaf ha minne då frugan och jag har helt olika inställning på stolen...

Några bilar har luftfjädring. Något att satsa på, och kommer det att svida i plånboken när bälgarna går efter 10k mil?

Vill ha bäst möjligt lyse på bilen. Har S(W)205 2 typer framlyktor, halogen och led? Eller fins det flera varianter av led?

Andra saker man borde kolla efter??
          IP: ...[.25.136]
Antal inlägg579 st
Postad/Inlagd2019-01-02 09:31
Anmäl svaretAnmäl svaret
Kört MYCKET av denna bil som hyrbil.

Satsa på 220d med automat och AMG-paket. Undvik större fälgar än 18 tum. Då blir bilen högljud och ormar sig! Alltid trevligt med utrustning... panorama och Burmeister stereo är trevliga tillval.

Undvik luftfjärding. Dyrt att laga och behövs ej tycker jag.

Lycka till!

Gillar inte konstläder utan tycker att amg med alcantara och konstläder på sidorna är bäst! Det finns stol i konstläder men det känns ej som läder!           IP: ...[.89.166]
Antal inlägg336 st
Postad/Inlagd2019-01-02 11:29
Anmäl svaretAnmäl svaret
520dT -14
Perfekt!

Finns W/S205 verkligen inte med skinn??

Har du provat bensinaren också?

Ser att det inte skiljer så mycket mellan 220d och 250d i pris. stora skilnader i uppträdandet?

Kan du förklara lite mer om varför du nämner AMG-paketet: Är det pga att den ser bättre ut, eller är det andra saker, typ andra stolar eller interiör, som avgör?

Burmeister har jag tänkt på ja.

Hur är det med minne till förarstolen, många som har det?

IP: ...[5.95.20]
Antal inlägg579 st
Postad/Inlagd2019-01-02 16:12
Anmäl svaretAnmäl svaret
Det finns skinn men ovanligt! Bensinarna är trötta, törstiga och kräver mkt varv.

AMG är en smaksak men jag gillar utseendet, bättre bromsar, stolarna, ratten med paddlar i aluminium, svart innertak, sänkning m m.

Det jag gillat med panorama om AMG är att det tunna tyget man kam dra för är svart som ger mörkt i bilen vid behov. Om grått innertak blir det för ljust!

Elstolar har jag haft och det är läckert med stolsinställningen i dörren!

250d visst lite piggare men ovanlig!           IP: ...[207.121]
Antal inlägg2.820 st
Postad/Inlagd2019-01-02 19:52
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 420d -16
MB SLK 200 -06

Kollade på en del 220d innan jag slog till på min A4. Mercan är trevlig, men en grej jag noterade var att flera hade spruckna plastsäten trots låga mil.           IP: ...[.18.120]
Antal inlägg336 st
Postad/Inlagd2019-01-02 20:32
Anmäl svaretAnmäl svaret
520dT -14
Har också varit inne på A4. Blev det förra eller senaste generationen för dej?
Det som gör att jag tittar på c-klass istf A4 är dels att senaste generationen blir lite dyrare då den kom senare än c-klass, samtidigt som förra blir lite gammaldags...
När jag dessutom läser tester där c-klassen har överraskande goda vinteregenskaper så blev jag nyfiken på den...

Då har du säkert gjort samma jämförelse som jag👍 Var det andra saker A4 kunde överglänsa c-klassen på?           IP: ...[.25.136]
Antal inlägg2.820 st
Postad/Inlagd2019-01-02 20:56
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 420d -16
MB SLK 200 -06

Förra generationen, en -15 med 190 hk-motorn. Det som avgjorde var motorn, Mercan kändes inte lika kul. Sedan det här med plaststolarna...det begränsade utbudet lite och jag fick en känsla av att det bara skulle vara en tidsfråga innan de sprack. Tyckte dessutom att jag fick lite mer grejer med Audin, parkeringsvärmare, grym stereo, sköna sportstolar, fyrhjulsdrift m.m. Samt sist men inte minst, så hittade jag rätt bil till rätt pengar. Men Mercan är snygg :)           IP: ...[.18.120]
Antal inlägg579 st
Postad/Inlagd2019-01-02 21:45
Anmäl svaretAnmäl svaret
Mercedesen är skön att köra och ger ett i mitt tycke bättre intryck än A4 men men tycke och smak... kommer inte överens med Audins körkänsla där man sitter på och inte i bilen!           IP: ...[207.121]
Antal inlägg2.820 st
Postad/Inlagd2019-01-02 22:38
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 420d -16
MB SLK 200 -06

Stark Industries, testa att ställa in stolen :) Jag hade BMW 320, Mercedes 220 och Audi A4 på shortlist och samtliga tillfredsställer ett bra sittande.           IP: ...[.18.120]
Antal inlägg579 st
Postad/Inlagd2019-01-03 08:32
Anmäl svaretAnmäl svaret
Ha ha den var bra! Kanske svårt att förklara men jag kommer inte överens med Audin även om stolen kan ställas lågt...           IP: ...[207.121]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2023 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 540i  -00
Pris: 65.000:-

BMW M550D  -13
Pris: 219.900:-

BMW 320  -99
Pris: 20.000:-

BMW Z4 3.0si Roadster  -06