AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 7-Serien ]

Dension Gateway 500s bt i en e65 -02

Visad 1.615 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg55st
Postad/Inlagd2018-12-18 15:36
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
745ia -02
Hej!

Jag har kollat runt på nätet och blir inte riktigt klok på alla olika svar.
Jag har en 745i -02 som jag skulle vilja koppla in en Dension gateway 500s bt i.
Vad jag har läst så står det på densions hemsida att den inte är kompatibel, men jag har sett vide på att det går att koppla in dom. T ex här: [LÄNK]

Det jag har läst kan vara ett problem, är att ibland så fungerar inte telefonboken som den ska.
Däremot så ska bluetooth-streaming fungera. Sedan så har jag läst någonstans att man måste ha en LCI för att den CD-läsaren klarar av mp3.
Jag har tänkt koppla bort min CD-läsare och koppla in en dension på fiberoptiken för CD-läsaren.

Är det någon är som har kopplat in en dension i sin bil och vet hur det fungerar, eller har andra erfarenheter av detta?

Alltså, det jag är ute efter är att kunna streama musik via blåtand i första hand. Om det även går att ringa via blåtand så är det ett stort plus.

BMW mach frei!! Wenn sie arbeiten           IP: ...[174.207]
Antal inlägg289 st
Postad/Inlagd2019-03-06 16:06
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
E65 740d -04
944S2 Cab -89
Vad jag har läst så ska det gå men du måste byta MMI (skärmen) till facelift modell och koda in den först. Sen kan du montera i Gateway:en istället för CD-växlaren.

Är på väg att gå den vägen själv och har en facelift MMI hemma som ska monteras och kodas. Men har lite strul med att få programmen att funka helt stabilt på min laptop. Sen att jag inte har nåt garage att stå i har också dragit ut på det...

Men det är på gång! Any day now... ;-D           IP: ...[.154.43]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2019 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 523  -00
Pris: 7.500:-

BMW 330i m-sport  -01
Pris: 28.000:-

BMW 335 Diesel  -08
Pris: 79.000:-

BMW 540ia  -95