AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 7-Serien ]

nu ger jag upp min BMW 745i 02

Visad 873 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg30st
Postad/Inlagd2018-11-30 05:40
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
745i -02
Nu har jag gett upp bilen jag lagt ner en før mycket pengar på till slut,
har kostat på sjukt mycket ,væxellåda, generator, dæck, bromsar, div tænddelar, kylarslangar,
multiremmar, mm mm ,man tænker nu har jag snart bytt allt så vad kan gå sønder mer typ
inget vill man tro men jodå, har strulat med att den gått varm oregelbundet till och från håller værmen bra veckovis ibland sen kokar den hux flux næsta dag osv,bytt ut snart alla kylarslangar vartefter som dom gått sønder men så børjade den læcka i bakkant av motorn
och det ær mer æn jag orkar eller klarar av att fixa sjælv, vevhusventilationen ær igenkleggad med olja oxå , ventilerna tickar så man tror det ær en diesel,
så lika bra att inse att det ær slut med att kosta på den mer, jag får den aldrig i det skick jag ville ha den till,,,,
ville mest beklaga mej lite och det ha jag nu gjort           IP: ...[247.106]
Antal inlägg2.267 st
Postad/Inlagd2018-11-30 08:10
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)

525IaT -02 (e39)
:.-(

Tyvärr kommer det ju ett tillfälle då det inte längre är lönt att fortsätta hålla liv i bilen. Alltid tråkigt så klart och extra trist om man lagt ner en massa pengar på den i närtid.

Sen hjälper väl inte tillverkarna till heller om man säger så. Det är ju samma priser på reservdelarna när bilen är 15-20 år som när den var ny. Och just 7-serien har de dyraste reservdelarna generellt.

Man kunde ju tycka att det kunde vara en prislapp som var något mindre för reservdelar till gamla bilar, kostnaden (och garanterat vinsten) är redan bokad så att säga. Men tillverkarna idag har inget eller ett mycket litet intresse av att hålla deras gamla bilar igång tycker jag.

Niklas

Fransosen           IP: ...[130.113]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2019 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 523  -00
Pris: 7.500:-

BMW 330i m-sport  -01
Pris: 28.000:-

BMW 335 Diesel  -08
Pris: 79.000:-

BMW 540ia  -95